Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi Coupe Quattro - vol. 2

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 paź 2013, 22:42

bloku, no to aplikuj tak jak ja 288x26mm a na lato możesz zmieniać tylko jarzmo i tarcze z klockami na 300mm, zacisk jest ten sam, ewentualnie możesz pozostać przy 288mm, moje się jeszcze nie ułożyły bo mam zaledwie jakieś 80km na nowych hamulcach i to prawie bez hamowania, jedynie wstępnie dotarłem klocki, i już jest widać różnice.

a co to masz za zaciski Girling 40 ? literówka czy jakiś wynalazek?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 paź 2013, 22:53

Literówka. Poprawiłem już - G60 oczywiście. Ja jednak chyba będę obstawał aby iśc w tarcze 324 z Focusa RS MK1. Poczekam, aż u Ciebie się ułożą i pochwalisz się skutecznością - 288 to niby więcej ale chyba jednak wciąż może być mało przy mojej jeździe.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 paź 2013, 23:01

bloku, poczytaj
https://audi80.pl/audi-all-duze-hamu ... 026,15.htm

czasem warto przejść na jeden tłoczek,
ja miałem 256x22mm i mimo tego żę przód miałem w niezłym stanie to skutecznością się nie umywał do obecnego stanu rzeczy, a skuteczność hamulców poprawi się jak się klocki ułożą,
jedynie tył moszę jeszcze zrobić bo mimo tego że hamują, to są w opłakanym stanie, jak to zrobię bo będzie łeb urywać, zresztą już wczoraj miałem sytuację wymagającą awaryjnego hamowania, z nieco ponad 100kmh i muszę powiedzieć że z jednej strony duży zacisk powoduje zwłokę w szybkości zaciskania, ale z drugiej strony powoduje to w pierwszej kolejności zaciśnięcie tylnych hamulców a to powoduje dociśnięcie przodu do ziemi, a kolej zaciśnięcie jużprzodu powoduje że gryziemy kierownicę. nie mogę się doczekać zrobienia tylnych hamulców i przejścia na przednich na rozmiar tarcz w okolicach 345mm

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 paź 2013, 23:12

Porady z pewnością sie przydadzą. Mam jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji ostatecznej, którą drogą iść. Każda rada przydatna :-) Takoż z góry dziękuję za podsunięcie info.

A jak się ma to do działania ABSu? Jest jakaś zwłoka lub też odwrotnie, czulsza rekacja na uślizg?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 paź 2013, 23:23

w trakcie hamowania kiedy już ABS działa, częstotliwość pulsowania pedału wyraźnie podskoczyła, co oznacza ze mimo tego że ABS musi więcej lłynu wtłoczyć i wypuszczać z zacisku to mając lżej robi to szybciej, szczególnie widoczne jeśli jedziemy po asfalcie posypanym piaskiem lub żwirem... jedynie tył lubi nieco mocniej myszkować niż przed zmianą przednich hamulców( korektor podciągnięty na max, bo i tak zresztą nic on nie daje po za spowalnianiem przepływu, co innego jak mamy redukcyjny a nie dławikowy.) wynika to też z tego że jeśli przód mocniej hamuje to tył jest bardziej odciążony i ABS musi mocnej ingerować w tylną oś

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 paź 2013, 23:26

arwam pisze:wynika to też z tego że jeśli przód mocniej hamuje to tył jest bardziej odciążony i ABS musi mocnej ingerować w tylną oś
Tylko w przypadku ośki, W Q raczej się to nie zdarzy z racji korektora w ABSie a dwa dyfra i półosi oraz oporów na wale.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 paź 2013, 23:32

uwierz że fizyka jest ta sama
ja też mam korektor, jeśli nie masz redukcyjnego tylko dławikowy będzie to samo co u mnie hyba że masz popuszczony, a po drugie jeśli tył będzie zbyt słabo hamował nie wykorzystasz pełnej przyczepności przedniej osi bo mniej dociążona nie będzie mogła przenieść tak dużej siły hamowania, nie ma skutecznego hamowania przy upośledzonym tyle

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 paź 2013, 23:36

Owszem fizyka ta sama ale rozkład masy inny w obu przypadkach. Dodatkowo opory na wale dużo zmieniają - dupsko tak nie lata jak w ośce (sprawdzone na własnych 4 literkach :-D)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 paź 2013, 23:48

nie mówię że tyłem zarzuca, bo na to ABS nie pozwala ale daje się wyczuć lekko niestabilność

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 paź 2013, 12:51

Pierwszy poważny fuckup za mną :-/ Najprawdopodobniej dyfer skończył swój żywot. Było tylko grucnięcie przy przepince z 1 na 2 i koniec jazdy. Dobrze, że blisko domu - udało się doturlać gada. Dziś zwalam dyfer i zakłądam drugi (na szczęście dorwałem już drugi). Będzie żył.... ;-)

LU CASH

Post autor: LU CASH » 14 paź 2013, 22:27

Dyfer sie wysr..ał ? :shock: Cos Ty robił?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 paź 2013, 22:41

Zmielił się. Najprawdopodobniej winowajcą był "bolec" od blokady. Na tą chwilę już założony jest drugi od dawcy dwa lata młodszego. Jutro tylko zalanie oliwą + podpora wału. Koszty...o tym lepiej nie mówić - lekko mi się nogi ugieły.

A co robiłem...no bawiłem się kamerką i chciałem wyjść z progu srzelając z 3k obr.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 14 paź 2013, 23:02

Choć to prawie nie możliwe to czasem tak bywa, co zrobisz :-|

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 14 paź 2013, 23:04

Ano...w dotychczasowej karierze z Q jeszcze nie miałem takiej sytuacji a nie ukrywam, że upalane były w różnych warunkach. Nie mniej jednak chyba teraz zaprzestanę takich...startów - są zbyt kosztowne jak na moją kieszeń.

Postaram się jutro fotki wrzucić z przemielonego dyferencjału.

LU CASH

Post autor: LU CASH » 15 paź 2013, 01:48

czekamy z niecierpliwościa :mrgreen:


i filmidlo jak masz to wrzuc z tego startu ;-)

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl