Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 Abt] instalacja której generacj?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Randall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2013, 18:27
Lokalizacja: Olsztyn

[b4 Abt] instalacja której generacj?

Post autor: Randall » 14 paź 2013, 18:06

Witam wszystkich. Proszę o wyrozumiałość bo jestem laikiem w tej dziedzinie.
Mój problem polega na tym, że podczas uruchamiania silnika przełączając przełącznik na pozycję II (automat) odkąd posiadam auto (ok 6 miesięcy) nie zaobserwowałem spadku benzyny w baku. Auto w pozycji 0 (gaz) pali ciężej niż w pozycji II. Na I (benzyna) to już w ogóle dzieją się cyrki - nie trzyma obrotów, szarpie; raz chodzi dobrze raz nie - jak mu się chce - nie ma reguły. Na jakiś czas pomaga odłączenie akumulatora. Po szperaniu trochę na forum wyczytałem, że problemem może być emulacja sondy lambda. W moim przypadku powinna być ustawiona na "masę". Czy mogę to sprawdzić sam czy trzeba jechać do fachowca?
Elementy wyposażenia instalacji to:
-reduktor Lovato
-zawór gazowy Lovato
-wielozawór Tomasetto
-obudowa wielozaworu Stako
-zawór tankowania Tomasetto
-układ elektroniczny Stag 2 http://www.ac.com.pl/public/pubonline/p ... 1a7c92.jpg

Której generacji jest zamontowana u mnie instalacja? (na wężu mam śrubę). Czy podczas jazdy na gazie sonda lambda spełnia taką sama funkcję jak na benzynie? Ostatnio podłączając auto pod komputer wyskoczył jakiś błąd lambdy. Ma ktoś jakiś pomysł z tym przełącznikiem, że auto w pozycji automat nie bierze benzyny?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i odpowiedzi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2013, 18:59

Randall pisze:Ma ktoś jakiś pomysł z tym przełącznikiem, że auto w pozycji automat nie bierze benzyny?
Znaczy nie odpala z benzyny? Bo jakoś z twojego tekstu nie mogę wywnioskować...

Jak masz śrubkę i taki przełącznik jak pokazałeś to masz I generacje.

Aby mieć emulację sondy lambda możesz:
1. Zastosować przekaźnik jak opisałem w temacie: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... htm#440161 opcja najtańsza i skuteczna.
2. Montaż sterownika gazu II generacji, do twojego przełącznika możesz dokupić staga 2L albo XL i nie musisz go wywalać.
3. Są też samodzielne emulatory ale zazwyczaj nie mają opcji emulacji masa więc niema co przepłacać.

Przy mieszalnikowym gazie (I lub II generacja) trudno jest uniknąć błędu sondy przy pracy na gazie czy to z emulatorem czy bez.
Randall pisze: Na jakiś czas pomaga odłączenie akumulatora. Po szperaniu trochę na forum wyczytałem, że problemem może być emulacja sondy lambda. W moim przypadku powinna być ustawiona na "masę". Czy mogę to sprawdzić sam czy trzeba jechać do fachowca?
Zobacz czy masz coś wpięte w kabel sondy, łączy się on w okolicy aparat zapłonowego, masz tam kostkę z dwoma stykami i obok pojedyncze złącze i właśnie w tym miejscu wpina się w sygnał sondy.
Randall pisze:Czy podczas jazdy na gazie sonda lambda spełnia taką sama funkcję jak na benzynie?
Przy gazie I generacji nic nie robi poza rozstrajaniem sterownika benzyny, który próbuje dostosować mieszankę na podstawie jej wskazań ale nie może bo wtryskiwacz jest wyłączony a reduktor LPG podaje paliwo po swojemu.

Randall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2013, 18:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Randall » 15 paź 2013, 21:31

Jak uruchamiam silnik na automacie (pozycja II przełącznika) to mam wrażenie że samochód odpala z gazu. Przez parę miesięcy wskaźnik poziomu benzyny pozostaje w tej samej pozycji oraz nie słychać charakterystycznego "pyknięcia butli" po osiągnięciu przez silnik odpowiednich obrotów, tak jak w przypadku ręcznego przełączania pomiędzy Pb a Lpg.

Na kablach od sondy nie ma przekaźnika.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 paź 2013, 22:37

Możliwe że masz ustawione przełączanie przy bardzo niskich obrotach i już w momencie pracy rozrusznika przełącza na gaz. Od regulacji obrotów przełączania masz potencjometr z boku przełącznika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl