Witam wszystkich. Proszę o wyrozumiałość bo jestem laikiem w tej dziedzinie.
Mój problem polega na tym, że podczas uruchamiania silnika przełączając przełącznik na pozycję II (automat) odkąd posiadam auto (ok 6 miesięcy) nie zaobserwowałem spadku benzyny w baku. Auto w pozycji 0 (gaz) pali ciężej niż w pozycji II. Na I (benzyna) to już w ogóle dzieją się cyrki - nie trzyma obrotów, szarpie; raz chodzi dobrze raz nie - jak mu się chce - nie ma reguły. Na jakiś czas pomaga odłączenie akumulatora. Po szperaniu trochę na forum wyczytałem, że problemem może być emulacja sondy lambda. W moim przypadku powinna być ustawiona na "masę". Czy mogę to sprawdzić sam czy trzeba jechać do fachowca?
Elementy wyposażenia instalacji to:
-reduktor Lovato
-zawór gazowy Lovato
-wielozawór Tomasetto
-obudowa wielozaworu Stako
-zawór tankowania Tomasetto
-układ elektroniczny Stag 2 http://www.ac.com.pl/public/pubonline/p ... 1a7c92.jpg
Której generacji jest zamontowana u mnie instalacja? (na wężu mam śrubę). Czy podczas jazdy na gazie sonda lambda spełnia taką sama funkcję jak na benzynie? Ostatnio podłączając auto pod komputer wyskoczył jakiś błąd lambdy. Ma ktoś jakiś pomysł z tym przełącznikiem, że auto w pozycji automat nie bierze benzyny?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i odpowiedzi.
[b4 Abt] instalacja której generacj?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znaczy nie odpala z benzyny? Bo jakoś z twojego tekstu nie mogę wywnioskować...Randall pisze:Ma ktoś jakiś pomysł z tym przełącznikiem, że auto w pozycji automat nie bierze benzyny?
Jak masz śrubkę i taki przełącznik jak pokazałeś to masz I generacje.
Aby mieć emulację sondy lambda możesz:
1. Zastosować przekaźnik jak opisałem w temacie: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... htm#440161 opcja najtańsza i skuteczna.
2. Montaż sterownika gazu II generacji, do twojego przełącznika możesz dokupić staga 2L albo XL i nie musisz go wywalać.
3. Są też samodzielne emulatory ale zazwyczaj nie mają opcji emulacji masa więc niema co przepłacać.
Przy mieszalnikowym gazie (I lub II generacja) trudno jest uniknąć błędu sondy przy pracy na gazie czy to z emulatorem czy bez.
Zobacz czy masz coś wpięte w kabel sondy, łączy się on w okolicy aparat zapłonowego, masz tam kostkę z dwoma stykami i obok pojedyncze złącze i właśnie w tym miejscu wpina się w sygnał sondy.Randall pisze: Na jakiś czas pomaga odłączenie akumulatora. Po szperaniu trochę na forum wyczytałem, że problemem może być emulacja sondy lambda. W moim przypadku powinna być ustawiona na "masę". Czy mogę to sprawdzić sam czy trzeba jechać do fachowca?
Przy gazie I generacji nic nie robi poza rozstrajaniem sterownika benzyny, który próbuje dostosować mieszankę na podstawie jej wskazań ale nie może bo wtryskiwacz jest wyłączony a reduktor LPG podaje paliwo po swojemu.Randall pisze:Czy podczas jazdy na gazie sonda lambda spełnia taką sama funkcję jak na benzynie?
Jak uruchamiam silnik na automacie (pozycja II przełącznika) to mam wrażenie że samochód odpala z gazu. Przez parę miesięcy wskaźnik poziomu benzyny pozostaje w tej samej pozycji oraz nie słychać charakterystycznego "pyknięcia butli" po osiągnięciu przez silnik odpowiednich obrotów, tak jak w przypadku ręcznego przełączania pomiędzy Pb a Lpg.
Na kablach od sondy nie ma przekaźnika.
Na kablach od sondy nie ma przekaźnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków