[B3 1.8s PM] wymiana uszczelki pod zaworami
Zasada jest prosta, trzeba zakładać taką uszczelkę jakąś się miało (gumowa lub korkowa) ponieważ są różne szpilki i uszczelką nie podejdzie jak trzeba.
Jeśli masz korkową uszczelkę to leje się dlatego, ze te zamienniki nie wszystkie są idealne i KONIECZNIE trzeba dawać z jednej i drugiej strony uszczelki warstwę silikonu odpornego na wysokie temp. (tubka kosztuje 5 zł-spokojnie wystarcza).
Czyścisz, odtłuszczasz, silikon dajesz warstwę na całości (pamiętając o miejscach gdzie masz te dwie uszczelki różową i niebieską), nakładasz uszczelkę, z powrotem na uszczelkę kolejna warstwa i na to dekiel, dokręcasz i szerokości
Jeśli masz korkową uszczelkę to leje się dlatego, ze te zamienniki nie wszystkie są idealne i KONIECZNIE trzeba dawać z jednej i drugiej strony uszczelki warstwę silikonu odpornego na wysokie temp. (tubka kosztuje 5 zł-spokojnie wystarcza).
Czyścisz, odtłuszczasz, silikon dajesz warstwę na całości (pamiętając o miejscach gdzie masz te dwie uszczelki różową i niebieską), nakładasz uszczelkę, z powrotem na uszczelkę kolejna warstwa i na to dekiel, dokręcasz i szerokości
Ale niemcownia nie wymyśliła, żeby tam dawać sylikon :lol: .
Poza tym jak poznać co ma być akurat w moim egzemplarzu? Mechanik u którego zamawiałem pierwszą uszczelkę poprosił mnie o nr silnika, zamówił gumową, odkręcam dekiel - korkowa...
A odkręcać dekiel, zamawiać, czekać z dzień, albo 2, to też mnie za bardzo nie kręci, bo u mnie w małym miasteczku nie ma takich rzeczy od ręki, tylko na zamówienie.
Ja mam teraz korka bez sylikonu i zobaczymy ile to pośmiga, jak padnie, to albo kupię szpilki pod gumową, albo korkową + sylikon
Pozdro
PS, kiedy już piszemy o tej uszczelce, która może przecież zacząć przeciekać przez zapchaną odmę, która to z kolei powinna podobno mieć w rurce od silnika do tego "grzybka" (w tej części gumowej, jeśli dobrze rozumiem) tak zwany "wygaszacz płomieni" czy coś w tym stylu... U mnie tego od sprowadzenia do PL nie było :shock: . Mogę zamówić jakiś z allegro, dedykowany do fiata 125/126p? Bo znów u mnie w mieście w motoryzacyjnym tego nie ma :cry: .
Poza tym jak poznać co ma być akurat w moim egzemplarzu? Mechanik u którego zamawiałem pierwszą uszczelkę poprosił mnie o nr silnika, zamówił gumową, odkręcam dekiel - korkowa...
A odkręcać dekiel, zamawiać, czekać z dzień, albo 2, to też mnie za bardzo nie kręci, bo u mnie w małym miasteczku nie ma takich rzeczy od ręki, tylko na zamówienie.
Ja mam teraz korka bez sylikonu i zobaczymy ile to pośmiga, jak padnie, to albo kupię szpilki pod gumową, albo korkową + sylikon
Pozdro
PS, kiedy już piszemy o tej uszczelce, która może przecież zacząć przeciekać przez zapchaną odmę, która to z kolei powinna podobno mieć w rurce od silnika do tego "grzybka" (w tej części gumowej, jeśli dobrze rozumiem) tak zwany "wygaszacz płomieni" czy coś w tym stylu... U mnie tego od sprowadzenia do PL nie było :shock: . Mogę zamówić jakiś z allegro, dedykowany do fiata 125/126p? Bo znów u mnie w mieście w motoryzacyjnym tego nie ma :cry: .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tyle co się już na rozbierałem i widziałem to silikon bardziej szkodzi niż pomaga. Jeżeli robimy pod sprzedaż to bez różnicy ale jak dla siebie to już różnica jest.schack pisze:Każdy szanujący się mechanik używa silikonu, po to go wynaleźli
Np. Jakiś baran mechanik składał głowicę dwuczęściową w rowerze 416si 1,8 co prawda silikonu nie nawalił całej tubki ale na tyle że zatkał kanały olejowe i wałki jak głowica poszła się je...ć.
Takich przypadków można mnożyć na potęgę.
Powtarzam po raz kolejny, nie jest powiedziane, że trzeba silikon walić wszędzie ale ZAMIENNIKI nie są IDENTYCZNE jak oryginalne części i niejednokrotnie jak w przypadku np. uszczelki pokrywy zaworów spokojnie można wspomóc ją silikonem (nawiasem mówiąc człowiek pracujący w ASO polecił mi, żebym tak zrobił)
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ponieważ tak najprościej i najtaniej, choć nie najlepiej :mrgreen: ( albo fachowo ) Ma nie lecieć bez udoskonaleń ale jak ma się męczyć to sylikon w ruch a są lepsze preparaty. Ja jak gdzieś muszę to mam taki klej ( firmy wurth ) i można nim szyby nawet wklejać. A ja nawet łatałem na szybkiego miskę olejową, która przerdzewiała z wierzchu i ciekła.