Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s PM] wymiana uszczelki pod zaworami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Leito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:38

Post autor: Leito » 13 paź 2013, 14:10

Też mam właśnie te dystanse na szpilkach ;-)

Wydaje mi się, że w naszym przypadku potrzebna jest uszczelka korkowa, ponieważ one mają większe otwory na szpilki.

Jeżeli chcesz założyć ten inny typ, z mniejszymi otworami, musisz wymienić szpilki na "zwykłe".

Pozdro

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 paź 2013, 23:24

szpilki z dystansem są pod uszczelkę korkową a pod gumową są bez dystansów panowie i chcąc zmienić z korka na gumkę trzeba zmienić szpilki. A jak niema dystansu to nie można założyć korka bo będzie ciekło

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 14 paź 2013, 01:33

Zasada jest prosta, trzeba zakładać taką uszczelkę jakąś się miało (gumowa lub korkowa) ponieważ są różne szpilki i uszczelką nie podejdzie jak trzeba.

Jeśli masz korkową uszczelkę to leje się dlatego, ze te zamienniki nie wszystkie są idealne i KONIECZNIE trzeba dawać z jednej i drugiej strony uszczelki warstwę silikonu odpornego na wysokie temp. (tubka kosztuje 5 zł-spokojnie wystarcza).

Czyścisz, odtłuszczasz, silikon dajesz warstwę na całości (pamiętając o miejscach gdzie masz te dwie uszczelki różową i niebieską), nakładasz uszczelkę, z powrotem na uszczelkę kolejna warstwa i na to dekiel, dokręcasz i szerokości :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 paź 2013, 05:45

Nie koniecznie gumowe są z dystansem i bez.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 14 paź 2013, 12:56

Jestem za zakładaniem tego co było seryjnie, niemcownia tak to wymyśliła i jak się korkową wspomoże silikonem to nie ma prawa puszczać, ja u siebie w 20 minut wymieniłem i jeździ już bardzo długo, w lecie nic nie pociło się nawet ;P

Leito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:38

Post autor: Leito » 14 paź 2013, 16:38

Ale niemcownia nie wymyśliła, żeby tam dawać sylikon :lol: .

Poza tym jak poznać co ma być akurat w moim egzemplarzu? Mechanik u którego zamawiałem pierwszą uszczelkę poprosił mnie o nr silnika, zamówił gumową, odkręcam dekiel - korkowa...

A odkręcać dekiel, zamawiać, czekać z dzień, albo 2, to też mnie za bardzo nie kręci, bo u mnie w małym miasteczku nie ma takich rzeczy od ręki, tylko na zamówienie.

Ja mam teraz korka bez sylikonu i zobaczymy ile to pośmiga, jak padnie, to albo kupię szpilki pod gumową, albo korkową + sylikon ;-)

Pozdro

PS, kiedy już piszemy o tej uszczelce, która może przecież zacząć przeciekać przez zapchaną odmę, która to z kolei powinna podobno mieć w rurce od silnika do tego "grzybka" (w tej części gumowej, jeśli dobrze rozumiem) tak zwany "wygaszacz płomieni" czy coś w tym stylu... U mnie tego od sprowadzenia do PL nie było :shock: . Mogę zamówić jakiś z allegro, dedykowany do fiata 125/126p? Bo znów u mnie w mieście w motoryzacyjnym tego nie ma :cry: .

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 14 paź 2013, 18:21

Nie było seryjnie ale seryjna uszczelka korkowa była idealnie wpasowana a zamienniki teraz już takie nie są dlatego trzeba wspomagać silikonem ;P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 paź 2013, 19:53

Ale ja mówię że oryginalne uszczelki gumowe są pod szpilki z dystansem tak było też i seryjnie, a w sklepach nie można takiej dostać bo wszystkie prawie gumowe są do szpilek bez dystansu.

Ogólnie silikonu nie uznaje dla mnie to partyzantka "odwal się"

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 14 paź 2013, 21:28

Każdy szanujący się mechanik używa silikonu, po to go wynaleźli, odporny na temperatury itp. jak działa bardzo dobrze to czemu by go nie użyć? Nikt tu nie mówi o klejeniu silikonem do okien.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 paź 2013, 22:08

schack pisze:Każdy szanujący się mechanik używa silikonu, po to go wynaleźli, odporny na temperatury itp. jak działa bardzo dobrze to czemu by go nie użyć? Nikt tu nie mówi o klejeniu silikonem do okien.
A w fabryce tak składali? Np uszczelkę pod dekiel czy termostat? Nie sądze...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 paź 2013, 22:17

schack pisze:Każdy szanujący się mechanik używa silikonu, po to go wynaleźli
Tyle co się już na rozbierałem i widziałem to silikon bardziej szkodzi niż pomaga. Jeżeli robimy pod sprzedaż to bez różnicy ale jak dla siebie to już różnica jest.

Np. Jakiś baran mechanik składał głowicę dwuczęściową w rowerze 416si 1,8 co prawda silikonu nie nawalił całej tubki ale na tyle że zatkał kanały olejowe i wałki jak głowica poszła się je...ć.

Takich przypadków można mnożyć na potęgę.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 14 paź 2013, 23:34

Powtarzam po raz kolejny, nie jest powiedziane, że trzeba silikon walić wszędzie ale ZAMIENNIKI nie są IDENTYCZNE jak oryginalne części i niejednokrotnie jak w przypadku np. uszczelki pokrywy zaworów spokojnie można wspomóc ją silikonem (nawiasem mówiąc człowiek pracujący w ASO polecił mi, żebym tak zrobił)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 paź 2013, 16:28

ponieważ tak najprościej i najtaniej, choć nie najlepiej :mrgreen: ( albo fachowo ) Ma nie lecieć bez udoskonaleń ale jak ma się męczyć to sylikon w ruch a są lepsze preparaty. Ja jak gdzieś muszę to mam taki klej ( firmy wurth ) i można nim szyby nawet wklejać. A ja nawet łatałem na szybkiego miskę olejową, która przerdzewiała z wierzchu i ciekła.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 15 paź 2013, 19:33

Żeby się nie lało to musiały by być ori części z ASO identyczne jak wychodziły seryjnie.

Róbcie Panowie jak uważacie, aby było dobrze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2013, 20:17

Nie zawsze muszą być ori.

Miesiąc temu u siebie robiłem i składałem na sucho i jest git. Uszczelka gumowa erling po wydziarganiu z uszczelki dystansów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl