Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
tuberko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 kwie 2013, 18:06
Lokalizacja: Lublin

[2.0 ABK]

Post autor: tuberko » 09 sie 2013, 21:25

Kolego Danek ta mała uszczelka nie idzie do tego oringa z kołnierzem tylko na wałek w środku tłoczka co jest gwint i te śmieszne łożysko bo dzisiaj akurat zblokowało mi hamulce i rozbierałem ale muszę kupić jednak nowe zaciski wałek skorodowany i nie da się nic zrobić

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 10 sie 2013, 03:42

Kolega Danek już o tym wie. :lol:
Ale dobrze, że sam na to wpadłeś. ;-)
Zdrówka.

tuberko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 29 kwie 2013, 18:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tuberko » 10 sie 2013, 12:20

bo nie miałem dostępu do netu i sam do wszystkiego po kolei dochodziłem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 sie 2013, 12:24

tuberko, koledze pewnie chodziło o to że temat trochę przedawniony jest :-P

Awatar użytkownika
Born2lie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 20 kwie 2013, 16:57
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Born2lie » 16 paź 2013, 22:01

Odkopuję temat, i zabieram się w tym miesiącu za moje hamulce ;)

Prawdopodobnie wyśle je do regeneracji, sam nie będę ich ruszał bo nie mam na to czasu :/
Albo kupie nowe, i tu takie małe pytanko, z Jakich jeszcze aut pasowały by zaciski do mojego B4? To czy mam ABS czy nie ma jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 lut 2014, 19:47

Pierwsze jak nie działa ręczny i po rozebraniu nie widać żeby tłoczek się ruszał ( padnięta tzw grzechotka ) to trzeba raczej szukać nowego zacisku bo ta część wydaje się nie rozbieralna, czy się ma ABS czy nie nie ma znaczenia. pozdro

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 20 lut 2014, 19:05

Tak swoją drogą to ja wole mieć ori zeliwne zaciski dobrze zregenerowane niż aluminiowe gó.wno z nowszych modeli. Sam sobie regenerowałem zaciski bazując na cieknących, lub zablokowanych zaciskach aluminiowych z pasata b5 i audi a6. Ze zbioru chyba 2 moich i 3 aluminiowych , złożyłem swoje na nowych gumkach, na niepokorodowanych tłoczkach, na działających mechanizmach ręcznego (mój jeden miałwżer i troche przeskakiewał) i przede wszystkim na dźwigniach od passata i spręzynach. Dzięki temu na ręczny działa większa siła (bo dźwignie dłuższe) i dodatkowo sprężyna nie do puszcza do nie cofniecia sie recznego czo czesto skutkowało blokowaniem kół w zime.

I tak oto mam wpełni sprawne ori zaciski z dużo lepiej działającym ręcznym. Na asfalcie blokuje koła

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 lut 2014, 21:15

ja mam ori i bez problemu blokują koła na drodze, kwestia ustawienia i kondycji hamulca

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 21 lut 2014, 18:49

no i oczywiscie dotarcia klocków do tarcz

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 21 lut 2014, 22:04

co do klocków tak ale nie konieczne moje stare działały na około 2cm tarczy reszta obwodu to była korozja a wręcz dęba były. Taka ciekawostka żeby było dobrze nie może być na tzw dwa ząbki, bo tylko ciężko będzie działać a nie zablokuje, jak jest luźniej jest lepiej

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 09 mar 2014, 19:48

czytając temat pojawiło się pare razy że pasują zaciski z golfa 4 itd to prawda ? może ktoś to potwierdzić

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 mar 2014, 20:38

w myśl tego że 4 to bora mogę powiedzieć że nie bo próbowałem z b4 podpasować do bory i się różniły

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 08 kwie 2014, 21:58

Witam,
podpowiecie koledzy co to za uszczelniacz i gdzie on powinien się znajdować (ten w czerwonym kółku)?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 kwie 2014, 22:29

jakim kółku ?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 kwie 2014, 04:54

Na zdjęciu zamieszczonym w moim poście jest uszczelka zakreślona czerwonym kółeczkiem... o tę właśnie mi chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl