[2.0 ABK LPG] Po regulacji brak mocy
[2.0 ABK LPG] Po regulacji brak mocy
Witam serdecznie i liczę na poradę.
Jakieś trzy tygodnie temu udałem się do polecanego gazownika w celu sprawdzenia parametrów instalacji oraz na wymianę filtrów gazowych. Auto mam od lipca, więc to była najwyższa pora. Mechanik wymienił filtr fazy lotnej na nowy oraz podłączył auto pod komputer w celu sprawdzenia parametrów. Powiedział że wszystko wygląda OK, mimo to przeprowadził kalibrację od nowa. Na koniec powiedział że mam pilnować wymian filtrów bo mam słabej jakości wtryskiwacze do gazu. Na tym wizyta się zakończyła. Samochód przez cały dzień pracował dobrze, tak samo jak przed kalibracją. Następnego dnia pojawiły się niepokojące objawy - po przełączeniu na gaz (mam sekwencje) obroty spadają na tyle że auto prawie gaśnie, później pracuje niestabilnie na jałowym a w czasie jazdy autu brakuje mocy - cisnąc gaz do podłogi nie zbiera się płynnie tzn. np od 1700-2000 obr. ciągnie, później auto buczy lecz nie jedzie, następnie znów zbiera się w przedziale 2500-2800 i znowu muł (obroty podałem orientacyjne bo za każdym razem są inne). Na benzynce jazda OK. Myślałem że to wina starych świec i kabli które jak się okazało mają przebicie. Więc wymieniłem palec i kopułke (Bosch), przewody WN (Beru) oraz świece na NGK BUR6ET. Niestety na gazie nadal jeździ tak jak poprzednio, na benzynce lepiej.
Kolejna wizyta u tego samego gazownika. Powiedział że wina najprawdopodobniej leży po stronie wtryskiwaczy gazowych (mam takie: http://tnij.org/2yl7 ) i być może będzie trzeba je wymienić.
Po powrocie zmieniłem filtr fazy ciekłej przy reduktorze który kupiłem po drodze w sklepie motoryzacyjnym. Niestety, to również nie pomogło.
Czy faktycznie gazownik ma rację i należy wymienić te wtryskiwacze oraz listwe? Polecał mi montaż wtryskiwaczy firmy Barracuda, powiedział że są dobre w przeciwieństwie do tych które mam obecnie, ale swoje kosztują. Nie chcę wydawać niepotrzebnie pieniędzy bo problem może leżeć w czymś innym. Proszę doświadczonych kolegów o poradę, pozdrawiam
Jakieś trzy tygodnie temu udałem się do polecanego gazownika w celu sprawdzenia parametrów instalacji oraz na wymianę filtrów gazowych. Auto mam od lipca, więc to była najwyższa pora. Mechanik wymienił filtr fazy lotnej na nowy oraz podłączył auto pod komputer w celu sprawdzenia parametrów. Powiedział że wszystko wygląda OK, mimo to przeprowadził kalibrację od nowa. Na koniec powiedział że mam pilnować wymian filtrów bo mam słabej jakości wtryskiwacze do gazu. Na tym wizyta się zakończyła. Samochód przez cały dzień pracował dobrze, tak samo jak przed kalibracją. Następnego dnia pojawiły się niepokojące objawy - po przełączeniu na gaz (mam sekwencje) obroty spadają na tyle że auto prawie gaśnie, później pracuje niestabilnie na jałowym a w czasie jazdy autu brakuje mocy - cisnąc gaz do podłogi nie zbiera się płynnie tzn. np od 1700-2000 obr. ciągnie, później auto buczy lecz nie jedzie, następnie znów zbiera się w przedziale 2500-2800 i znowu muł (obroty podałem orientacyjne bo za każdym razem są inne). Na benzynce jazda OK. Myślałem że to wina starych świec i kabli które jak się okazało mają przebicie. Więc wymieniłem palec i kopułke (Bosch), przewody WN (Beru) oraz świece na NGK BUR6ET. Niestety na gazie nadal jeździ tak jak poprzednio, na benzynce lepiej.
Kolejna wizyta u tego samego gazownika. Powiedział że wina najprawdopodobniej leży po stronie wtryskiwaczy gazowych (mam takie: http://tnij.org/2yl7 ) i być może będzie trzeba je wymienić.
Po powrocie zmieniłem filtr fazy ciekłej przy reduktorze który kupiłem po drodze w sklepie motoryzacyjnym. Niestety, to również nie pomogło.
Czy faktycznie gazownik ma rację i należy wymienić te wtryskiwacze oraz listwe? Polecał mi montaż wtryskiwaczy firmy Barracuda, powiedział że są dobre w przeciwieństwie do tych które mam obecnie, ale swoje kosztują. Nie chcę wydawać niepotrzebnie pieniędzy bo problem może leżeć w czymś innym. Proszę doświadczonych kolegów o poradę, pozdrawiam
[ Dodano: 2013-10-20, 13:02 ]
No może nie do końca było dobrze Od początku gdy go mam już lekko na jałowym dygotało budą - w skrócie mówiąc czuć było różnice pomiędzy pracą na gazie a na benzynie ale tylko na postoju, lecz podczas jazdy nie było różnicy. Tylko że teraz trzęsie mocniej, wtryskiwacze głośniej klekotają no i podczas jazdy czuć szarpanie. Mam porównanie bo kolega ma Omege w gazie i gdyby nie wkaźnik na desce nie wiedziałbym czy pracuje na gazie czy na benzynie
PieterB pisze:joevegaa, rozumiem że wcześniej było oki.
No może nie do końca było dobrze Od początku gdy go mam już lekko na jałowym dygotało budą - w skrócie mówiąc czuć było różnice pomiędzy pracą na gazie a na benzynie ale tylko na postoju, lecz podczas jazdy nie było różnicy. Tylko że teraz trzęsie mocniej, wtryskiwacze głośniej klekotają no i podczas jazdy czuć szarpanie. Mam porównanie bo kolega ma Omege w gazie i gdyby nie wkaźnik na desce nie wiedziałbym czy pracuje na gazie czy na benzynie
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Też bym proponował zmienić gazownika skoro umiejętności/chęci tego ograniczają się do włączenia autkalibracji na postoju i wypuszczenie klienta. Ciekawe czy sobie poradzi z ustawieniem tego po zmianie na barracudy.
Ustawienie gazu w tych sterownikach nie jest ułatwione jak większości współczesnych w których punkty pomocne w kalibracji są zbierane podczas jazdy. Tutaj niema żadnej pomocy, trzeba podczas jazdy sprawdzać korekty w ecu benzyny albo porównywać czasy wtrysku.
Ustawienie gazu w tych sterownikach nie jest ułatwione jak większości współczesnych w których punkty pomocne w kalibracji są zbierane podczas jazdy. Tutaj niema żadnej pomocy, trzeba podczas jazdy sprawdzać korekty w ecu benzyny albo porównywać czasy wtrysku.
Dobrze w takim wypadku odstawie auto do gazownika i będzie patrzył co tam. Myślę jednak, że problemy pojawiły się przez niepotrzebną kalibrację którą przeprowadził po wymianie filtra. Cóż, chciał dobrze ale na swoje i tak wyszedł Później napiszę czy ponowna regulacja pomogła. Pozdrawiam i dziękuje za porady.
[ Dodano: 2013-11-08, 21:59 ]
Wczoraj znalazłem czas i pojechałem do innego gazownika. Podłączył się pod sterownik i w polu konfiguracji pozmieniał następująco zerkając jednocześnie na dane pojawiające się na analizatorze spalin:
Z
Na .
Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze, różnicy pomiędzy pracą na gazie a na benzynie nie ma, auto przyspiesza elegancko a i wtryskiwacze gazu przestały klekotać. Gazownik zapytał się mnie jakie świece mam zamontowane, powiedziałem mu że NGK 3elektrodowe, pokiwał przecząco głową i powiedział że powinienem tu mieć 1elektrodowe z przerwą 0,6 ale spokojnie z tymi które mam obecnie mogę jeździć. Miał racje? Czy konfiguracja którą przedstawiają powyższe obrazki jest odpowiednia? Pozdrawiam!
[ Dodano: 2013-11-08, 21:59 ]
Wczoraj znalazłem czas i pojechałem do innego gazownika. Podłączył się pod sterownik i w polu konfiguracji pozmieniał następująco zerkając jednocześnie na dane pojawiające się na analizatorze spalin:
Z
Na .
Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze, różnicy pomiędzy pracą na gazie a na benzynie nie ma, auto przyspiesza elegancko a i wtryskiwacze gazu przestały klekotać. Gazownik zapytał się mnie jakie świece mam zamontowane, powiedziałem mu że NGK 3elektrodowe, pokiwał przecząco głową i powiedział że powinienem tu mieć 1elektrodowe z przerwą 0,6 ale spokojnie z tymi które mam obecnie mogę jeździć. Miał racje? Czy konfiguracja którą przedstawiają powyższe obrazki jest odpowiednia? Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków