Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK LPG] Po regulacji brak mocy

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

[2.0 ABK LPG] Po regulacji brak mocy

Post autor: joevegaa » 20 paź 2013, 12:42

Witam serdecznie i liczę na poradę.
Jakieś trzy tygodnie temu udałem się do polecanego gazownika w celu sprawdzenia parametrów instalacji oraz na wymianę filtrów gazowych. Auto mam od lipca, więc to była najwyższa pora. Mechanik wymienił filtr fazy lotnej na nowy oraz podłączył auto pod komputer w celu sprawdzenia parametrów. Powiedział że wszystko wygląda OK, mimo to przeprowadził kalibrację od nowa. Na koniec powiedział że mam pilnować wymian filtrów bo mam słabej jakości wtryskiwacze do gazu. Na tym wizyta się zakończyła. Samochód przez cały dzień pracował dobrze, tak samo jak przed kalibracją. Następnego dnia pojawiły się niepokojące objawy - po przełączeniu na gaz (mam sekwencje) obroty spadają na tyle że auto prawie gaśnie, później pracuje niestabilnie na jałowym a w czasie jazdy autu brakuje mocy - cisnąc gaz do podłogi nie zbiera się płynnie tzn. np od 1700-2000 obr. ciągnie, później auto buczy lecz nie jedzie, następnie znów zbiera się w przedziale 2500-2800 i znowu muł :/ (obroty podałem orientacyjne bo za każdym razem są inne). Na benzynce jazda OK. Myślałem że to wina starych świec i kabli które jak się okazało mają przebicie. Więc wymieniłem palec i kopułke (Bosch), przewody WN (Beru) oraz świece na NGK BUR6ET. Niestety na gazie nadal jeździ tak jak poprzednio, na benzynce lepiej.
Kolejna wizyta u tego samego gazownika. Powiedział że wina najprawdopodobniej leży po stronie wtryskiwaczy gazowych (mam takie: http://tnij.org/2yl7 ) i być może będzie trzeba je wymienić.
Po powrocie zmieniłem filtr fazy ciekłej przy reduktorze który kupiłem po drodze w sklepie motoryzacyjnym. Niestety, to również nie pomogło.

Czy faktycznie gazownik ma rację i należy wymienić te wtryskiwacze oraz listwe? Polecał mi montaż wtryskiwaczy firmy Barracuda, powiedział że są dobre w przeciwieństwie do tych które mam obecnie, ale swoje kosztują. Nie chcę wydawać niepotrzebnie pieniędzy bo problem może leżeć w czymś innym. Proszę doświadczonych kolegów o poradę, pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2013, 12:50

joevegaa, trochę to dziwne że padły akurat po wizycie u niego nie sądzisz :-P rozumiem że wcześniej było oki.

Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

Post autor: joevegaa » 20 paź 2013, 13:00

[ Dodano: 2013-10-20, 13:02 ]
PieterB pisze:joevegaa, rozumiem że wcześniej było oki.


No może nie do końca było dobrze :) Od początku gdy go mam już lekko na jałowym dygotało budą - w skrócie mówiąc czuć było różnice pomiędzy pracą na gazie a na benzynie ale tylko na postoju, lecz podczas jazdy nie było różnicy. Tylko że teraz trzęsie mocniej, wtryskiwacze głośniej klekotają no i podczas jazdy czuć szarpanie. Mam porównanie bo kolega ma Omege w gazie i gdyby nie wkaźnik na desce nie wiedziałbym czy pracuje na gazie czy na benzynie :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 paź 2013, 13:05

No u mnie po ustawieniu mapy wtrysku przeze mnie z dużą pomocą kolegi aldiego też nie ma różnicy pomiędzy gazem a bp, tylko na wolnych obrotach troszkę niestabilnie pracuje ale to już inny temat.
Może jak zjawi się aldi to Ci coś sensownego skrobnie on jest spec od lpg.

Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

Post autor: joevegaa » 20 paź 2013, 13:17

Jestem w stanie wydać pieniądze na nowe, lepszej jakości wtryskiwacze byleby móc spokojnie parę lat pojeździć, ale tylko w wypadku gdy te obecne będą naddawały się na śmietnik. Z tego co znalazłem w necie moje wtryskiwacze to Apache AC Giac 01, które z tego co czytam nie mają zbyt dobrej opinii.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 20 paź 2013, 13:45

ja bym kolego sprobowal podjechac jeszcze do innego gazownika bo byc moze mapy sie rozjechaly dziwnym przypadkiem, oby tylko nie okazalo sie ze po wymianie filtra jakis syf sie dostal i przytkal wtryski ale to malo prawdopodobne. W kazdym razie pojedz jeszcze raz na regulacje

Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

Post autor: joevegaa » 20 paź 2013, 13:55

Samochod zachowuje się moim zdaniem tak jakby wtryski nie podawały odpowiedniej ilości gazu. Jaką żywotność około mają wtryskiwacze? Instalacja ma 60tkm przebiegu i ma 3 lata.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2013, 15:08

60tyś. km to trochę sporo jak na te wtryskiwacze.
Co do kalibracji zrobił tylko na postoju? Widać niepotrzebnie się czepiał.

Ogarnięcie ABK na słabych wtryskiwaczach nie zbyt łatwe choć nie niemożliwe.

Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

Post autor: joevegaa » 20 paź 2013, 15:22

Wyglądało to tak że podłączył się kablem pod samochod, odpalił program i miałem na gazie przetrzymać go przez jakiś czas, około minuty.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2013, 17:35

To taką kalibracje można o kant d potłuc (szczególnie w ABK), jak nie miał zamiaru tego ustawiać podczas jazdy to powinien zostawić w spokoju.

Jakiej firmy masz sterownik gazu?

Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

Post autor: joevegaa » 20 paź 2013, 20:35

Elpigaz Stella

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 20 paź 2013, 21:02

jedź do innego gazownika

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 paź 2013, 22:08

Też bym proponował zmienić gazownika skoro umiejętności/chęci tego ograniczają się do włączenia autkalibracji na postoju i wypuszczenie klienta. Ciekawe czy sobie poradzi z ustawieniem tego po zmianie na barracudy.
Ustawienie gazu w tych sterownikach nie jest ułatwione jak większości współczesnych w których punkty pomocne w kalibracji są zbierane podczas jazdy. Tutaj niema żadnej pomocy, trzeba podczas jazdy sprawdzać korekty w ecu benzyny albo porównywać czasy wtrysku.

Awatar użytkownika
joevegaa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 lip 2011, 11:26

Post autor: joevegaa » 22 paź 2013, 16:55

Dobrze w takim wypadku odstawie auto do gazownika i będzie patrzył co tam. Myślę jednak, że problemy pojawiły się przez niepotrzebną kalibrację którą przeprowadził po wymianie filtra. Cóż, chciał dobrze ale na swoje i tak wyszedł :) Później napiszę czy ponowna regulacja pomogła. Pozdrawiam i dziękuje za porady.

[ Dodano: 2013-11-08, 21:59 ]
Wczoraj znalazłem czas i pojechałem do innego gazownika. Podłączył się pod sterownik i w polu konfiguracji pozmieniał następująco zerkając jednocześnie na dane pojawiające się na analizatorze spalin:

Z Obrazek

Na Obrazek .

Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze, różnicy pomiędzy pracą na gazie a na benzynie nie ma, auto przyspiesza elegancko a i wtryskiwacze gazu przestały klekotać. Gazownik zapytał się mnie jakie świece mam zamontowane, powiedziałem mu że NGK 3elektrodowe, pokiwał przecząco głową i powiedział że powinienem tu mieć 1elektrodowe z przerwą 0,6 ale spokojnie z tymi które mam obecnie mogę jeździć. Miał racje? Czy konfiguracja którą przedstawiają powyższe obrazki jest odpowiednia? Pozdrawiam!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2013, 19:16

Ustawianie sekwencji z pomocą analizatora spalin to trochę drut, chyba że sonda ci nie działa i to jedyny sposób na sprawdzenie tego. Ale ustawianie starych sekwencji jest trochę trudne więc może stąd te patenty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl