Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Utrzymujące się obroty przy wciśnięciu sprzęgła

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

[B4 ABK] Utrzymujące się obroty przy wciśnięciu sprzęgła

Post autor: Gulon » 14 sie 2013, 09:33

Witam,
Cały czas doprowadzam mojego kombiaka do stanu używalności.
Zaczęło się od tego, że kupiłem auto z silnikiem uwalonym olejem.
Żeby znaleźć wyciek dałem go na mycie.
Po tym został wymieniony jeden czujnik oleju i silnik wyglądał ok.

Niespodzianka rano - po 10, może 15 próbie odpalenia na samym LPG udało się. Jednak po odpaleniu silnik nie reagował na pedał gazu. Trząsł się i stał tak w miejscu przez dobre 5 minut zanim można było ruszyć.
Okazało się że przepływka była cała powyginana w środku po strzale gazu.
Po wymianie lepiej - auto odpala za max 5 dłuższym kręceniem. Do tego wzrost mocy o dobre 50 koni.
Jednak zimny silnik wydala kłęby białego dymu, a obroty falują.

Wymieniłem więc przekaźnik nr 30.
Dzisiaj rano po zmianie przekaźnika auto odpaliło za 3 dłuższym kręceniem (postęp)
Ale dalej kopci dopóki się nie nagrzeje. Jak stałem na światłach to obroty mi teraz tak spadły że wskazówka leżała, a do tego mam nowy objaw:

- jak zmieniam biegi w czasie jazdy na zimnym silniku to po wciśnięciu sprzęgła obroty nie spadają tylko utrzymują się a nawet potrafią odrobinę wzrosnąć.

Co teraz zrobić?
Niebieski czujnik temperatury?

krzysiek_79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 31 sie 2008, 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: krzysiek_79 » 17 sie 2013, 22:58

Pewny nie jestem, ale jeśli chodzi o obroty to spróbuj wyczyścić silniczek krokowy. i przepustnice. U mnie obroty rosną zimą przy dużym mrozie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 sie 2013, 23:35

Po pierwsze nie myje się silników benzynowych. Zwłaszcza niby gorącą wodą z detergentem.

Jedyna dopuszczalna metoda czyszczenia silnika polega na korzystaniu bodajże z zamrożonej wody lub coś w ten deseń pod ciśnieniem (tak w DE kiedyś w jakimś programie o picowaniu wozu czyścili silnik w swetrze na PB).

Jeszcze szmatka nasączona benzyną lub podobną substancją.

Znając życie ktoś wjechał kerszerem i gdzieś utrzymuje się woda (chodzi o połączenia elektryczne).

W sumie nie ma ich zbyt wiele w ABK:

-czujnik temperatury niebieski i szary (do zegarów)
-czujnik spalania stukowego
-czujnik ciśnienia oleju
-w wersji po '93 czujnik położenia wału
-czujnik halla w aparacie zapłonowym
-czujnik położenia przepustnicy (pod przepustnicą w kol. dolotowym)
-wtyczka od sondy Lambda (czarny sygnałowy a fiolet zwykle idzie do sterownika gazu)(bądź jej zasilanie)
-wtyczka regulatora biegu jałowego (krokowca)
-wtyczki cewki zapłonowej (są dwie i obie trzeba skontrolować)
-zasilanie świec zapłonowych (może para się tam gromadzi i nie ma jak ujść)

Ogólnie to mycie silnika PB za pomocą wody to fuszerka i kompletny brak wiedzy.

Nie wspomnę o okienku w obudowie sprzęgła, gdzie mokra tarcza może się "przykleić" do koła zamachowego.

Powinni przed tym przestrzegać a nie naciągać ludzi. Bierzesz 2-3 litry benzyny, pędzelek i szmatkę. Jak nie wytrzesz dokładnie masz gwarancję, że przez kilka godzin wyschnie w przeciwieństwie do wody a przynajmniej straci właściwości zapalne.

Tak więc troszkę masz do roboty <ok>

P.S. Wtyczki przemywaj denaturatem i zostaw na kilka godzin lub nawet dobę odpięte (aku też odepnij na ten czas). Woda łączy sie z denaturatem i może odparować z zakamarków.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 21 sie 2013, 10:01

Hej - jeszcze nie miałem okazji czyścić ale kilka dni jeździłem trochę więcej na benzynie i oto co zaobserwowałem:
- po puszczeniu gazu obroty zamiast od razu spadać nawet odrobinę rosną, po czym dopiero zaczynają opadać - opóźnienie to około pół sekundy.
- na benzynie jest to prawie nie wyczuwalne, samochód tak chodzi na gazie

Regulacja LPG?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 sie 2013, 16:43

Jeżeli na PB absolutnie wszystko ok to trzeba by zajrzeć do gazu.

Jak II gen to do regulacji a jak sekwencja to do połączenia z kompem i sprawdzenia parametrów pracy.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 22 paź 2013, 18:43

Znaleziono rozwiązanie.
Winna okazała się nagrzewnica, a raczej jej brak.
Jeździłem z wypiętą nagrzewnicą, dzisiaj została podłączona na próbę, zalana płynem uszczelniającym - silnik chodził jak marzenie do czasu aż nabrał temperatury i wszystko wylało się na podłogę. A więc czeka mnie wymiana nagrzewnicy - ale chociaż znalazłem przyczynę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2013, 19:15

Gulon pisze:Znaleziono rozwiązanie.
Winna okazała się nagrzewnica, a raczej jej brak.
Jeździłem z wypiętą nagrzewnicą, dzisiaj została podłączona na próbę, zalana płynem uszczelniającym - silnik chodził jak marzenie do czasu aż nabrał temperatury i wszystko wylało się na podłogę. A więc czeka mnie wymiana nagrzewnicy - ale chociaż znalazłem przyczynę.
szczerze w to wątpię bo to było rozwiązaniem :-/

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 22 paź 2013, 19:34

zapomniałem dodać, że został wymieniony również termostat

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 paź 2013, 19:40

napewno na prace nie ma wplywu zadna nagrzewnica i termostat totlna bzdura mozliwe ze miales poloczenie mokre i bylo zwarcie i wyschlo dlatego masz poprawe.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 22 paź 2013, 19:49

taa - bzdura - tylko, że jak układ znowu się rozszczelnił i płyn zaczął wyciekać to obroty znowu zaczęły wskakiwać same w górę.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 paź 2013, 19:57

troche ABK w swoim zyciu naprawilem wiec mi nie pisz takich zartów bo to tak samo jak bys napisal ze auto nie ma mocy bo wyjeles zapas z bagaznika

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2013, 20:00

Gulon, może to po prostu zbieg okoliczności :-/ <nie wiem>

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 22 paź 2013, 20:18

ok - jutro mechanik odda mi auto z odłączoną nagrzewnicą, więc sprawdzę te obroty jeszcze raz, a w następnym tygodniu zabieram się za samodzielną wymianę nagrzewnicy - jak skończę to dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl