Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Nie odpala - Wtrysk sterujący?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 16 mar 2009, 09:48

napisz jeszcze o tych paru problemach, to dobrze ze to tylko pedal gazu a sprawdzales na vagu czy wartosc polozenia pedalu gazu idzie teraz do 255 :?:

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 22 paź 2013, 17:42

Temat odkopię, ale mam dokładnie taki sam problem auto nie odpala, pompa jest po "regeneracji" była na stole jest sprawna, wtryski sprawdzone, rozrząd ustawiony na znaki, błędów w ECU brak, jest natomiast jak u kolegi napięcie między pinami 4 i 7 w okolicach 8V.

Mam rozumieć, że rozwiązaniem problemu jest przestawienie nastawnika w kierunku wyjścia na wtryski tak?

Przy próbie odpalenia auta na popuszczonych nakrętkach wtrysków z 1 i 2 raptem się sączy paliwo z 3 i 4 delikatnie tryska.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 paź 2013, 19:04

Kisielo pisze:Mam rozumieć, że rozwiązaniem problemu jest przestawienie nastawnika w kierunku wyjścia na wtryski tak?
O ile nastawnik sprawny ,to tak 8-)

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 23 paź 2013, 01:06

Ok w takim układzie mam rozumieć, że koleś który robił mi pompę nie ustawił tego prawidłowo jak miał pompę na stole? I jak z tym napięciem 8V z hakiem, może poszukać przyczyny w pedale gazu lub tam skąd płynie to napięcie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 paź 2013, 18:12

Kisielo pisze:Ok w takim układzie mam rozumieć, że koleś który robił mi pompę nie ustawił tego prawidłowo jak miał pompę na stole?
A o to ,to już raczej musisz zapytać tego kolesia 8-)

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 24 paź 2013, 09:34

Ok chyba wyciągnę pompę i oddam jeszcze raz, a czy niesprawny potencjometr pedału gazu może powodować problem z odpaleniem? Jak można go sprawdzić o ile można za pomocą miernika czy jest w porządku?

Kupiłem używany nowy potencjometr do gazu z passata, ale ma inną wtyczkę jest 6 pinów w moim 5 pinów ale widać, że z samego potencjometru wychodzi taka sama ilość kabli w moim starym kabel żółty jest po prostu obcięty, pytanie tak ma być czy ktoś już wcześniej też coś kombinował?

Zdjęcia starego i nowego potencjometru.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pomierzyłem, je omomierzem i wychodzi na to, że opór jest miedzy innymi pinami w starym a w nowym

w starym:
zielony i zółty z którymkolwiek - brak przejścia
szary - brązowy 1085 ohm zmiana na brak przejścia
szary - różowy - 1970 ohm zmiana na brak przejścia
brązowy - różowy 910 ohm brak zmiany
brązowy - biały 1060 ohm zmiana na 1570 ohm
różowy - biały 1810 ohm zmiana na 1270 ohm
zmiana podana dla skrajnego położenia

w nowym:
zielony - zółty brak przejścia zmiana na 1070 ohm
szary - żółty 1050 ohm zmiana na brak przejścia
brązowy - różowym 960 ohm brak zmiany
brązowy - biały 1130 ohm zmiana na 1830 ohm
różowy - biały 1920 ohm zmiana na 1220 ohm
zmiana podana dla skrajnego położenia

Wiec pewne różnice są zauważalne, może ktoś mierzył kiedyś swój i może podać wartości, albo literatura jakaś w której można to znaleźć.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2013, 16:30

Kisielo pisze:Ok chyba wyciągnę pompę i oddam jeszcze raz, a czy niesprawny potencjometr pedału gazu może powodować problem z odpaleniem? Jak można go sprawdzić o ile można za pomocą miernika czy jest w porządku?
Sprawdza się za pomocą vaga ,w bloku 000 ,trzecie okienko <ok> wartość od 000 do 255 przy max wcisnietym pedale gazu 8-) Jak ci dalej nie odpala mimo zwiększania dawki nastawnikiem i mimo że przewody z paliwem są pełne ,bez powietrza ,to albo masz mocno opużniony kąt wtrysku (bardzo możliwe jak nie zaznaczyłeś położenia pompy przed demontażem ;-) ) albo masz padnięty nastawnik potencjometryczny ,co bardzo często się zdarza 8-)

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 24 paź 2013, 19:41

Ok faktycznie położenia pompy nie zaznaczyłem, ustawiłem pompę mniej, więcej po środku, w którą stronę się opóźnia, a w którą przyspiesza kąt? Rozumiem, że walniętego nastawnika komputer nie pokaże? I jeszcze pytanie co do tych potencjometrów od gazu które podałem, będą działać zamiennie po zmianie wtyczki?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 24 paź 2013, 20:01

Do silnika się zwiększa wartość kąta i odwrotnie :)

Błąd o ile się pamiętam pokazuje ale w skrajnych przypadkach gdy jest już bardzoooo padnięty :]

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 paź 2013, 20:50

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2013, 23:27

Kisielo pisze:Ok faktycznie położenia pompy nie zaznaczyłem,
Położenia nastawnika pewnie też nie zaznaczyłeś :roll: No chyba że miał fabryczną blokadę ...Bo jak nie miał i nie zaznaczyłeś ,to ja bym nie liczył że "zrobili to na stole " i będzie ci cięzko zgrać i kąt pompą i dawkę nastawnikiem 8-) kąt do odaplenia ,po takiej robocie ,zawsze lepiej ustawić za wczesny ,niż zbyt pużny ,pompa blizej silnika ,na pewno nie na srodku "fasoli " bo wtedy jest zbyt pużny ....dawka również,zawsze lepsza większa niż zbyt mała ...a jak juz odpali ,i zacznie przebierać z powodu zbyt dużej dawki ,to można sobie pozmniejszać i ustawić jak się należy <ok>

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 25 paź 2013, 13:52

Więc tak potencjometry które pokazałem nie nadają się zamiennie.

Kąt zmieniłem i niby na początku jakby chciał zaskoczyć, ale jednak nie, później już nawet nie próbował.

Nastawnik widzę, że był zaznaczony, a dodatkowo była chyba fabryczna blokada, bo to oczko było zalakowane.

Teraz nie wiem, czy pozbyć się tej blokady i próbować zwiększyć dawkę, czy raczej zostawić?

Ściągnąłem nastawnik i rozebrałem go wygląda tak:

Obrazek

Pytanie czy ten grzebień na palcu ma być na tym miedzianym punkcie? Jest to skrajne położenie max czy min nastawnika? Czy nie będzie tak jak u kolegi, że trzeba dołożyć blaszkę?

Po włączeniu zapłonu palec wychyla się do połowy swojego zakresu działania.

Czy ten nastawnik można rozebrać wg tej instrukcji http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741 czy ten jest nierozbieralny?

A może to czujnik położenia wału? Kiedyś w vectrze tak miałem, że też nie chciała odpalić, komputer nie pokazywał błędów, czujnik był wymieniany pół roku wcześniej, a jednak wymiana na kolejny nowy rozwiązała sprawę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 paź 2013, 16:59

Kisielo pisze:Po włączeniu zapłonu palec wychyla się do połowy swojego zakresu działania.
Skoro się wychyla ,to wyglada że jest sprawny .
Kisielo pisze:Nastawnik widzę, że był zaznaczony, a dodatkowo była chyba fabryczna blokada, bo to oczko było zalakowane.

Teraz nie wiem, czy pozbyć się tej blokady i próbować zwiększyć dawkę, czy raczej zostawić?
Zostawić ,skoro jest fabryczna blokada ,jedna rzecz przy regulacji z głowy
Kisielo pisze:Kąt zmieniłem i niby na początku jakby chciał zaskoczyć, ale jednak nie, później już nawet nie próbował.
Zostaw nastawnik w spokoju,bo jak wspomniałem wczesniej,wyglada na sprawny ...problemem jest zapewne zapowietrzony układ paliwowy ...w przewodach podczas krecenia rozrusznikiem ,ma być tylko paliwo ...jak jest z powietrzem ,to zapomnij o odpaleniu ;-)
Kisielo pisze:Pytanie czy ten grzebień na palcu ma być na tym miedzianym punkcie?
Ma być tam ,gdzie jest ,bo nikt go na pewno nie przestawił ,ani tym bardziej nie zrobiło się to samo 8-)
Kisielo pisze:Czy ten nastawnik można rozebrać wg tej instrukcji http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
Niemożna ,przyjrzyj się dokładnie ,to zobaczysz że to zupełnie inna konstrukcja ,bo to nastawnik indukcyjny ;-)

[ Dodano: 2013-10-25, 17:03 ]
Kisielo pisze:A może to czujnik położenia wału?
Czujnik położenia wału ,nie psuje się ni z tego ni z owego ...skoro wczesniej był dobry ,to jest tak nadal 8-) Nie szukaj przyczyn ,tam gdzie ich nie ma .Skup się na odpowietrzeniu układu zasilania w paliwo ,najlepiej pompką ręczną ,tzw.gruszką Apropo czujników,to nie kupujcie żadnych nowych zamienników ,szczególnie czujnika połozenia wału ...ostatnio miałem przypadek że nowy czujnik połozenia wału , zamiennik oczywiście :roll: ,robił różne cuda z silnikiem ,do gasnięcia włacznie ...własciciel ciągle powtarzał że kilka miesiecy temu ,kupił nowy ,bo mu sie w starym kabel przetarł i urwał ...a ja mu <ok> że nowy ,nie znaczy że się nie może zepsuć ...szczególnie tani zamiennik...I że lepiej połatać stary kabel ,w ori ,niż kupwac nowy zamiennik .Po tej operacji i zmianie na ori problemy się skończyły ;-)....taki schit teraz produkują :roll:

Kisielo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 26 wrz 2013, 17:42

Post autor: Kisielo » 25 paź 2013, 18:36

Ok, czyli nastawnik poskręcać i dać mu spokój.

Problem jest, że ja mu to paliwo podaje bezpośrednio do węża zasilającego ze strzykawki 100ml pod ciśnieniem dodatkowo, a on nic, tak jakby coś w pompie nie puszczało tego paliwa. Zawór na pompie dostaje napięcie słychać go, że się załącza, ale może go jutro dla pewności jeszcze wykręcę i sprawdzę, może to on blokuje przepływ paliwa.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 25 paź 2013, 18:45

a elektrozawor na pompie sprawny? podaj na niego plusa na stałe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl