[2.0 ABT] Centralny Nie działa
[2.0 ABT] Centralny Nie działa
Witam wszystkich klubowiczów
Mam problem z pompką od centralnego. Ogólnie od kupna samochodu miałem z nim problem czasami działał a czasami nie. Teraz zawziął sie dziad i wogóle odmówił posłuszeństwa.
Gdy przekrecam kluczyk w drzwiach nic nie słychać żadnego buczenia itp. Dzisaij wyjąłęm tę pompkę i rozebrałem ją być moze uszkodziłem szczelność obudowy ale starałem sie zrobić to delikantnie sprawdziłem przejścia miedzy rezystorami na płytce drukowanej i niby są przejścia sprawdzałem też czy we wtyczce jest napiecie 12 V no i też sie to zgadza. Dodatkowo ta gąbka w której jest pompka była cała mokra ale z tego co wiem to obudowa pompki ma 6 klase szczelności i może sobie nawet pływać ale przez te wtyczki mogłą się dostać woda. Proszę o pomoc
Co myślicie czy wymienić pompkę i się nie szczypać czy może to nie jest wina pompki.. ?
Mam problem z pompką od centralnego. Ogólnie od kupna samochodu miałem z nim problem czasami działał a czasami nie. Teraz zawziął sie dziad i wogóle odmówił posłuszeństwa.
Gdy przekrecam kluczyk w drzwiach nic nie słychać żadnego buczenia itp. Dzisaij wyjąłęm tę pompkę i rozebrałem ją być moze uszkodziłem szczelność obudowy ale starałem sie zrobić to delikantnie sprawdziłem przejścia miedzy rezystorami na płytce drukowanej i niby są przejścia sprawdzałem też czy we wtyczce jest napiecie 12 V no i też sie to zgadza. Dodatkowo ta gąbka w której jest pompka była cała mokra ale z tego co wiem to obudowa pompki ma 6 klase szczelności i może sobie nawet pływać ale przez te wtyczki mogłą się dostać woda. Proszę o pomoc
Co myślicie czy wymienić pompkę i się nie szczypać czy może to nie jest wina pompki.. ?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, 18:43 przez pepesza, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wodoszczelna napewno nie jest
jezeli otwarles i na sciezkach byla woda, to prawie pewne ze ja szlak trafil
przelutuj piny glownie przy gniazdach na plytce drukowanej, samo podlaczenie jej zasilania, spowoduje ze na sekunde dwie ze zabuczy, probujac zrobic cisnienie w ukladzie
rozbierajac ja, nie powinno sie nic stac, wazne jest aby nie bylo wody w niej na sciezkach
mam nadzieje ze bezp masz dobre bo sa takie tu aparaty na forum co niesprawdza tego i juz zaraz temat na forum leci
jezeli otwarles i na sciezkach byla woda, to prawie pewne ze ja szlak trafil
przelutuj piny glownie przy gniazdach na plytce drukowanej, samo podlaczenie jej zasilania, spowoduje ze na sekunde dwie ze zabuczy, probujac zrobic cisnienie w ukladzie
rozbierajac ja, nie powinno sie nic stac, wazne jest aby nie bylo wody w niej na sciezkach
mam nadzieje ze bezp masz dobre bo sa takie tu aparaty na forum co niesprawdza tego i juz zaraz temat na forum leci
Szara80tkaTdi pisze:Bezpieczniki oczywiscie byly sprawdzone w pierwszej kolejnosci jesli może Ci to pomóc w odnalezieniu błędu to jak podlacze te kostki przy rozebranej pompce słychać takie jakby "klikanie". Po otwarciu obudowy nie było tam żadnej wody ani kropli jak wyjąłem silniczek ten co "dmucha" w układ też było suche. Przez przypadek odkręciłem w nim te 3 śrubki i zobaczyłem tam takie kółko z takimi jakby szczotkami i nie wiem czy ma znaczenie jak jest to złożone ale starałem sie to złożyć tak jak to było i poza tym to nie wiem co może tam być nie takpepesza pisze: mam nadzieje ze bezp masz dobre bo sa takie tu aparaty na forum co niesprawdza tego i juz zaraz temat na forum leci
Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym przelutowaniem mam te kostki jeszcze raz rozlutowac i zlutowac tak ?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
bierzesz lutownice i na nowo podgrzewasz punkty lutownicze zeby cyna sie ponownie tam rozlala, ewentualnie jak widzisz ze jest malo cyny dodajesz tam gram, jak masz kalafonie to nie zaszkodzi ona, bo pomaga cynie przylegac tam gdzie powinnapepesza pisze:Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym przelutowaniem
jesli chodzi o budowe pompki to patrz w innych tematach i czytaj w nich, napewno zostalo to opisane, choc watpie aby ktos tak daleko to rozbieral
najczestsza przyczyna nie dzialajacej pompki sa wlasnie zimne luty i trzeba je przelutowac, mialem to rowniez u siebie
Wiem ale tak slyszalem dlatego napisalem chyba
Teraz istnieje inny problem i mam nadzieje ze mi pomożecie. Centralny zamyka wszystkie drzwi ma problemy z bagażnikiem a silniczek w pompce chodzi około 11 sekund co może być nie tak z pompką ? Czy może to wina czegoś innego. Sprawdziłem szczelność wężyków od tego tłoczka w tylnej klapie bagażnikowej.
Proszę o pomoc. Problem polegał na tym że na płytce głównej były zimne luty i wystarczyło je spowrotem polutować.
Teraz istnieje inny problem i mam nadzieje ze mi pomożecie. Centralny zamyka wszystkie drzwi ma problemy z bagażnikiem a silniczek w pompce chodzi około 11 sekund co może być nie tak z pompką ? Czy może to wina czegoś innego. Sprawdziłem szczelność wężyków od tego tłoczka w tylnej klapie bagażnikowej.
Proszę o pomoc. Problem polegał na tym że na płytce głównej były zimne luty i wystarczyło je spowrotem polutować.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8399
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to wiesz że się zaczyna IPxx gdzie xx to dwie liczby.Wiem ale tak slyszalem dlatego napisalem chyba
Nie koniecznie szczelność ,tym bardziej że pompkę ruszał możliwe że przestawił zawór ciśnieniowy.Szara80tkaTdi pisze:pepesza napisał/a: silniczek w pompce chodzi około 11 sekund co może być nie tak z pompką ? gdzies jest nie szczelnosc w wezykach, pompka probuje zrobic cisnienie w ukladzie lecz w takim razie jej to wyjdzie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no wlasnie zapomnialem o tym,Jarewa pisze:Nie koniecznie szczelność ,tym bardziej że pompkę ruszał możliwe że przestawił zawór ciśnieniowy.
w takim razie wystarczy zdjec wezyk z pompki i dmuchnac pozadnie lub zasysnac powietrze, jezeli sie drzwi zamkna to to uklad rurek w aucie dobry, tylko pompke sobie kolega rozregulowal
Teraz wystapil jeszcze inny problem centralka otwiera uklad 3 sekundy tyle ile powinno to trwać lecz ma problem z zamknieciem i nie zamyka ani nie otwiera tylnej klapy bagażnika więc co teraz trzeba poprawić może ktoś wie ? Wczoraj udało mi się wyregulowac ten zaworek ciśnieniowi przekręcając te pierścienie bliżej siebie i z otwieraniem jest git no tylko te jescze zamykanie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu