Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Centralny Nie działa

ODPOWIEDZ
pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

[2.0 ABT] Centralny Nie działa

Post autor: pepesza » 29 paź 2013, 18:35

Witam wszystkich klubowiczów :)

Mam problem z pompką od centralnego. Ogólnie od kupna samochodu miałem z nim problem czasami działał a czasami nie. Teraz zawziął sie dziad i wogóle odmówił posłuszeństwa.
Gdy przekrecam kluczyk w drzwiach nic nie słychać żadnego buczenia itp. Dzisaij wyjąłęm tę pompkę i rozebrałem ją być moze uszkodziłem szczelność obudowy ale starałem sie zrobić to delikantnie sprawdziłem przejścia miedzy rezystorami na płytce drukowanej i niby są przejścia sprawdzałem też czy we wtyczce jest napiecie 12 V no i też sie to zgadza. Dodatkowo ta gąbka w której jest pompka była cała mokra ale z tego co wiem to obudowa pompki ma 6 klase szczelności i może sobie nawet pływać ale przez te wtyczki mogłą się dostać woda. Proszę o pomoc :)

Co myślicie czy wymienić pompkę i się nie szczypać czy może to nie jest wina pompki.. ?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, 18:43 przez pepesza, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 paź 2013, 18:40


pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 29 paź 2013, 18:44

OK. Patrzyłem inne posty i nie bylo tam opisanego czy to wina pompki czy moze jakiegos bezpiecznika lub diody o której nie wiem :)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 paź 2013, 18:50

wodoszczelna napewno nie jest

jezeli otwarles i na sciezkach byla woda, to prawie pewne ze ja szlak trafil

przelutuj piny glownie przy gniazdach na plytce drukowanej, samo podlaczenie jej zasilania, spowoduje ze na sekunde dwie ze zabuczy, probujac zrobic cisnienie w ukladzie

rozbierajac ja, nie powinno sie nic stac, wazne jest aby nie bylo wody w niej na sciezkach

mam nadzieje ze bezp masz dobre bo sa takie tu aparaty na forum co niesprawdza tego i juz zaraz temat na forum leci

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 29 paź 2013, 18:57

Szara80tkaTdi pisze:
pepesza pisze: mam nadzieje ze bezp masz dobre bo sa takie tu aparaty na forum co niesprawdza tego i juz zaraz temat na forum leci
Bezpieczniki oczywiscie byly sprawdzone w pierwszej kolejnosci jesli może Ci to pomóc w odnalezieniu błędu to jak podlacze te kostki przy rozebranej pompce słychać takie jakby "klikanie". Po otwarciu obudowy nie było tam żadnej wody ani kropli jak wyjąłem silniczek ten co "dmucha" w układ też było suche. Przez przypadek odkręciłem w nim te 3 śrubki i zobaczyłem tam takie kółko z takimi jakby szczotkami i nie wiem czy ma znaczenie jak jest to złożone ale starałem sie to złożyć tak jak to było i poza tym to nie wiem co może tam być nie tak :)

Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym przelutowaniem mam te kostki jeszcze raz rozlutowac i zlutowac tak ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 29 paź 2013, 19:03

pepesza pisze:Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym przelutowaniem
bierzesz lutownice i na nowo podgrzewasz punkty lutownicze zeby cyna sie ponownie tam rozlala, ewentualnie jak widzisz ze jest malo cyny dodajesz tam gram, jak masz kalafonie to nie zaszkodzi ona, bo pomaga cynie przylegac tam gdzie powinna

jesli chodzi o budowe pompki to patrz w innych tematach i czytaj w nich, napewno zostalo to opisane, choc watpie aby ktos tak daleko to rozbieral

najczestsza przyczyna nie dzialajacej pompki sa wlasnie zimne luty i trzeba je przelutowac, mialem to rowniez u siebie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2013, 20:49

pepesza pisze:o co wiem to obudowa pompki ma 6 klase szczelności i może sobie nawet pływać
Ty wiesz co to są klasy szczelności :?:

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 30 paź 2013, 18:38

Wiem ale tak slyszalem dlatego napisalem chyba :)
Teraz istnieje inny problem i mam nadzieje ze mi pomożecie. Centralny zamyka wszystkie drzwi ma problemy z bagażnikiem a silniczek w pompce chodzi około 11 sekund co może być nie tak z pompką ? Czy może to wina czegoś innego. Sprawdziłem szczelność wężyków od tego tłoczka w tylnej klapie bagażnikowej.

Proszę o pomoc. Problem polegał na tym że na płytce głównej były zimne luty i wystarczyło je spowrotem polutować.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 30 paź 2013, 18:41

pepesza pisze:silniczek w pompce chodzi około 11 sekund co może być nie tak z pompką ?
gdzies jest nie szczelnosc w wezykach, pompka probuje zrobic cisnienie w ukladzie lecz w takim razie jej to wyjdzie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 paź 2013, 22:01

Wiem ale tak slyszalem dlatego napisalem chyba :)
No to wiesz że się zaczyna IPxx gdzie xx to dwie liczby.
Szara80tkaTdi pisze:pepesza napisał/a: silniczek w pompce chodzi około 11 sekund co może być nie tak z pompką ? gdzies jest nie szczelnosc w wezykach, pompka probuje zrobic cisnienie w ukladzie lecz w takim razie jej to wyjdzie
Nie koniecznie szczelność ,tym bardziej że pompkę ruszał możliwe że przestawił zawór ciśnieniowy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 31 paź 2013, 09:43

Jarewa pisze:Nie koniecznie szczelność ,tym bardziej że pompkę ruszał możliwe że przestawił zawór ciśnieniowy.
no wlasnie zapomnialem o tym,

w takim razie wystarczy zdjec wezyk z pompki i dmuchnac pozadnie lub zasysnac powietrze, jezeli sie drzwi zamkna to to uklad rurek w aucie dobry, tylko pompke sobie kolega rozregulowal

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 31 paź 2013, 13:37

Teraz wystapil jeszcze inny problem centralka otwiera uklad 3 sekundy tyle ile powinno to trwać lecz ma problem z zamknieciem i nie zamyka ani nie otwiera tylnej klapy bagażnika więc co teraz trzeba poprawić może ktoś wie ? Wczoraj udało mi się wyregulowac ten zaworek ciśnieniowi przekręcając te pierścienie bliżej siebie i z otwieraniem jest git no tylko te jescze zamykanie :)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 31 paź 2013, 14:15

no kolego

musisz tam zajrzec i zobaczyc czy sam sie silownik tam w klapie porusza, dalej patrzysz czy dzwigienka jest na swoim mijescu, ma tez ona takie zabezpieczenieprzed spadnieciem z oczka kolo zamka,

musisz to obejrzec, bo nikt tego przez internet tego nie zobaczy za ciebie

pepesza
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 28 paź 2012, 20:57

Post autor: pepesza » 31 paź 2013, 15:28

Sprawdzilem silowniki :) i powiem tak to nie jest wina silownika bo odlaczylem wezyk od pompki no i wiem na czym problem polega. Pompka centralnego zamka jest chyba do wyrzucenia badz trzeba coś przestawić w zakresie samej pompki. Może wie ktoś co trzeba dokładnie przestawić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga