Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 90] Quattro 2.2T 10v EMU

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

[Audi 90] Quattro 2.2T 10v EMU

Post autor: Dżejkob » 29 paź 2013, 22:59

Witam, nadszedł czas na zmiany, oto mój nowy nabytek Audi 90 2.3 NG Quattro z 1988r mam ją od 3 dni poprzednie auto to Audi 80 B3 https://audi80.pl/audi-80-b3-91r-18- ... t53912.htm .

Więc zaczne od początku 8-)

Wyposażenie:

:arrow: QUATTRO 8-)
:arrow: klimatronik
:arrow: tempomat
:arrow: el. szyby przód
:arrow: el lustra
:arrow: ABS z możliwością wyłączenia
:arrow: halogeny przód
:arrow: wspomaganie

Plany:

:arrow: doprowadzić do idealnego stanu
:arrow: dodatkowe zegary od coupe
:arrow: Azev A
:arrow: może kiedyś wymiana silnika na 7a
:arrow: ringi na zegary
:arrow: lakierowanie całego auta

Zrobiono:

>> Odbłyśniki lamp
>> wymienione przeguby przód, tuleje wahaczy tył, drążki reakcyjne tył, łożyska tył
>> wymieniony olej na Mobil1 10w40 półsyntetyk
>> stal zamieniona na ori aluski 14'
>> sklejony materiał boczków
>> znaczek Quattro w grill
>> wymiana manetek na poliftowe
>> ustawienie zbieżności
>> nowy licznik
>> alternator po regeneracji
>> regeneracja parownika i instalacji LPG

Narazie mało foteczek bo nawet nie ma czemu robić, w chwili obecnej autko nie ma wnętrza i przodu rozpoczęła się renowacja <ok>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stan obecny Złotka myśle ze jest progres ;-) :
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lut 2019, 07:40 przez Dżejkob, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 30 paź 2013, 10:33

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to że ktoś nieudolnie pomalował zwiaerciadła i ta mała kierownica ale to kwestia gustu.
Plus za napęd i wnętrze :mrgreen:
Odśwież ją i będzie miodnie 8-)

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 30 paź 2013, 16:35

Jakie zwierciadła? :lol: a kierownica jest już zamieniona no oryginalną od B4 a ta jest na sprzedaż.

Awatar użytkownika
Math11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 522
Rejestracja: 18 kwie 2010, 23:15
Lokalizacja: LHR/LZA

Post autor: Math11 » 30 paź 2013, 18:13

Lusterka zewnętrzne ;-)
Są psiknięte w całości a chyba powinna być tylko jedna część pomalowana. Jeśli się nie mylę :-P

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 30 paź 2013, 20:49

No też mi się tak wydaje :-D ale ogólnie całe auto było odświeżone nowym lakierem wiec pewnie i psiknęli lustra :mrgreen:

[ Dodano: 2013-11-29, 19:07 ]
Autko niedługo dotknie asfaltu po miesiącu napraw dzień w dzień, był trudnosci ze znalezieniem części tylnego zawieszenia ale sie udało :mrgreen: ogólnie jezeli o zawieszenie chodzi nic nie było sprawne a wręcz doprowadzone do stanu maksymalnego zużycia lub gorzej. Wszystko wymienione na markowych częściach <ok> obecnei wyglaa to tak
Obrazek

[ Dodano: 2013-12-01, 23:37 ]
Nareszcie udało sie złożyć zawieszenie :-P filmik z 1 wyjazdu po miesiącu stania

[ Dodano: 2013-12-16, 21:00 ]
Obrazek
odbłyśniki po regeneracji wyszło perfekt <ok> coraz bliżej do momentu wyjazdu na asfalt :-P

[ Dodano: 2014-08-12, 23:06 ]
Nabyłem silnik 7a i proszę was o rade, wrzucać go do auta czy sprzedać? Moje NG ma 10-8 bar na cylindrach i przydał by mu się remont i czy lepiej swapowac 7a czy remontować NG?

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 12 sie 2014, 23:15

Jeżeli 7a masz w dobrym stanie i nie potrzebuje remontu to swapuj. Zawsze to są jakieś dodatkowe konie, a co do dźwięku silnika to się niewiele zmieni. W 7a już bez problemu zakładasz instalacje gazową i nie boisz się że coś strzeli nie potrzebnie. Jeżeli 7a jest w naprawdę dobrym stanie to ja bym go wrzucał. <ok>

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 12 sie 2014, 23:19

właśnie co do jego stanu pewności nie mam, nei mam rozrusznika żeby nawet sprawdzić kompresje, 7a jest troche gołe brakuje wiązki kompa, rozdzielacza a reszte od NG bym dopasował, z tego co jestem pewien to to że od kilku lat lezał zalany olejem w garażu jeździł w przeszłości z automatem i nie miał LPG ;) największy koszt przy tym swapie to by sekencja byłą a no to nei jestem gotowy moje NG świetnie jeździ i na LPG i na PB <ok>

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 12 sie 2014, 23:27

No to tutaj rzeczywiście masz dylemat. Poznany juz przez Ciebie NG lub nie znany bardziej ciekawy 7a. Tylko jak byś wkładał 7a to życzę Ci żebyś nie miał takich przebojów z tym silnikiem jak Dregan :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 12 sie 2014, 23:45

No miałem kontakt już z Dreganem dość dużo z nim psiałem radził mi że jeżeli nie brakuje mi mocy w NG ani nie mam presji na 7a to żebym został przy NG bo 7a to tylko koszty koszty koszty :-P ale sam nie jestem pewien <ok>

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 13 sie 2014, 08:02

Dżejkob pisze:radził mi że jeżeli nie brakuje mi mocy w NG ani nie mam presji na 7a to żebym został przy NG bo 7a to tylko koszty koszty koszty :-P
do 7A nie zapomnij dodać, że to koszty :mrgreen:
a tak poważniej, silnik jak silnik. dźwiekiem NG wygrywa bez porównania nawet z 7A. Szkoda, ze nie masz jak sprawdzić tego 7A, bo jednak jeśli cokolwiek jest z nim nie tak, no to zaczyna rzeczywiście być drogo... No i nie jest tak przyjemnie dostepne jak do NG czy innych 1,6/1,8 z audi. Z najbardziej podstawowymi rzeczami bywają problemy jeśli chodzi o ich dostepność.

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 26 sie 2014, 19:03

Mam kilka pytań jeżeli chodzi o części do 7a:

od czego są te kostki ? idą do czujników przy kole zamachowym i do czujników temp. więc chyba część jest od automatycznej skrzyni jeżeli dobrze łącze fakty :D

Obrazek

Pytanie numer 2 czego tutaj brakuje, oprócz rozdzielacza zapłonu ? są jeszcze jakies miejsca na kostki tylko do czego ?

Obrazek

Pytanie numer 3, czy w króćcu powinien być jeden czujnik czy dwa bo mam jakis tam otwór wiec chyba czegoś brakuje :mrgreen:

Obrazek

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 28 sie 2014, 20:16

1. ja rozpoznaję tu czujnik położenia wału, prędkości obrotowej silnika, 2x stukowce - do wiązki silnika
2. wiązka do czujnika temperatury i ciśnienia oleju - do wiązki silnika
3. tam nie ma drugiego czujnika

ps. mam wiązkę i sterownik do 7a

[ Dodano: 2014-08-28, 20:29 ]
Kilka lat miałem Ng Q i moim zdaniem jeśli jest do remontu, a kupiłeś 7a to nie ma się nad czym zastanawiać. Faktem jest że Ng ma ładny dźwięk, ale 7a też fajnie warczy, a jeździ zdecydowanie lepiej. Nie bardzo można je porównywać, bo to zupełnie inny silnik.

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 21 kwie 2016, 04:45

NG jeszcze ciągnie ale szału nie ma gdzieś spala mi olej :-( ale to w sumie dobrze sie skała bo NG sobie bedzie hulać jeszcze troche a 7a przygotuje na swap. Kilka dupereli brakuje ale tragedii chyba nie ma, dzięki za pomoc <ok>

[ Dodano: 2016-04-21, 04:45 ]
Troche temat zapuszczony ale wiele się zmieniło od ostatniego wpisu ;-) 7a poszło na części, a auto odzyskało trochę blasku i dobrze się toczy :)

Filmik stanu powiedzmy obecnego :)

https://www.youtube.com/watch?v=4V1OtqT-eDU

Kupa roboty w zawieszeniu zrobiona w silniku również trochę się działo. Poza tym wymieniona podsufitka na beżową alcantere i dodane podświetlane rączki i wpadł także mały rarytasik, blenda Treser'a z ori napisem. Poza tym były mniejsze lub większe naprawy typu wymiana wygłuszenia i pranie podłogi. W chwili obecne szykuje się do wywalenia LPG <ok>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 21 kwie 2016, 15:47

Fajny filmik i pięknieje w oczach co masz naklejone na dekielkach hyhy <ok>

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 22 kwie 2016, 00:13

Na dekielkach nic nie jest naklejone, to emblemacik ;-) jest trochę inny niż w większości, nie wiem dlaczego :mrgreen: takie kupiłem, może to jakiś starszy rocznik <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl