[Audi 90] Quattro 2.2T 10v EMU
[Audi 90] Quattro 2.2T 10v EMU
Witam, nadszedł czas na zmiany, oto mój nowy nabytek Audi 90 2.3 NG Quattro z 1988r mam ją od 3 dni poprzednie auto to Audi 80 B3 https://audi80.pl/audi-80-b3-91r-18- ... t53912.htm .
Więc zaczne od początku 8-)
Wyposażenie:
QUATTRO 8-)
klimatronik
tempomat
el. szyby przód
el lustra
ABS z możliwością wyłączenia
halogeny przód
wspomaganie
Plany:
doprowadzić do idealnego stanu
dodatkowe zegary od coupe
Azev A
może kiedyś wymiana silnika na 7a
ringi na zegary
lakierowanie całego auta
Zrobiono:
>> Odbłyśniki lamp
>> wymienione przeguby przód, tuleje wahaczy tył, drążki reakcyjne tył, łożyska tył
>> wymieniony olej na Mobil1 10w40 półsyntetyk
>> stal zamieniona na ori aluski 14'
>> sklejony materiał boczków
>> znaczek Quattro w grill
>> wymiana manetek na poliftowe
>> ustawienie zbieżności
>> nowy licznik
>> alternator po regeneracji
>> regeneracja parownika i instalacji LPG
Narazie mało foteczek bo nawet nie ma czemu robić, w chwili obecnej autko nie ma wnętrza i przodu rozpoczęła się renowacja <ok>
Stan obecny Złotka myśle ze jest progres :
Więc zaczne od początku 8-)
Wyposażenie:
QUATTRO 8-)
klimatronik
tempomat
el. szyby przód
el lustra
ABS z możliwością wyłączenia
halogeny przód
wspomaganie
Plany:
doprowadzić do idealnego stanu
dodatkowe zegary od coupe
Azev A
może kiedyś wymiana silnika na 7a
ringi na zegary
lakierowanie całego auta
Zrobiono:
>> Odbłyśniki lamp
>> wymienione przeguby przód, tuleje wahaczy tył, drążki reakcyjne tył, łożyska tył
>> wymieniony olej na Mobil1 10w40 półsyntetyk
>> stal zamieniona na ori aluski 14'
>> sklejony materiał boczków
>> znaczek Quattro w grill
>> wymiana manetek na poliftowe
>> ustawienie zbieżności
>> nowy licznik
>> alternator po regeneracji
>> regeneracja parownika i instalacji LPG
Narazie mało foteczek bo nawet nie ma czemu robić, w chwili obecnej autko nie ma wnętrza i przodu rozpoczęła się renowacja <ok>
Stan obecny Złotka myśle ze jest progres :
Ostatnio zmieniony 05 lut 2019, 07:40 przez Dżejkob, łącznie zmieniany 7 razy.
No też mi się tak wydaje ale ogólnie całe auto było odświeżone nowym lakierem wiec pewnie i psiknęli lustra :mrgreen:
[ Dodano: 2013-11-29, 19:07 ]
Autko niedługo dotknie asfaltu po miesiącu napraw dzień w dzień, był trudnosci ze znalezieniem części tylnego zawieszenia ale sie udało :mrgreen: ogólnie jezeli o zawieszenie chodzi nic nie było sprawne a wręcz doprowadzone do stanu maksymalnego zużycia lub gorzej. Wszystko wymienione na markowych częściach <ok> obecnei wyglaa to tak
[ Dodano: 2013-12-01, 23:37 ]
Nareszcie udało sie złożyć zawieszenie filmik z 1 wyjazdu po miesiącu stania
[ Dodano: 2013-12-16, 21:00 ]
odbłyśniki po regeneracji wyszło perfekt <ok> coraz bliżej do momentu wyjazdu na asfalt
[ Dodano: 2014-08-12, 23:06 ]
Nabyłem silnik 7a i proszę was o rade, wrzucać go do auta czy sprzedać? Moje NG ma 10-8 bar na cylindrach i przydał by mu się remont i czy lepiej swapowac 7a czy remontować NG?
[ Dodano: 2013-11-29, 19:07 ]
Autko niedługo dotknie asfaltu po miesiącu napraw dzień w dzień, był trudnosci ze znalezieniem części tylnego zawieszenia ale sie udało :mrgreen: ogólnie jezeli o zawieszenie chodzi nic nie było sprawne a wręcz doprowadzone do stanu maksymalnego zużycia lub gorzej. Wszystko wymienione na markowych częściach <ok> obecnei wyglaa to tak
[ Dodano: 2013-12-01, 23:37 ]
Nareszcie udało sie złożyć zawieszenie filmik z 1 wyjazdu po miesiącu stania
[ Dodano: 2013-12-16, 21:00 ]
odbłyśniki po regeneracji wyszło perfekt <ok> coraz bliżej do momentu wyjazdu na asfalt
[ Dodano: 2014-08-12, 23:06 ]
Nabyłem silnik 7a i proszę was o rade, wrzucać go do auta czy sprzedać? Moje NG ma 10-8 bar na cylindrach i przydał by mu się remont i czy lepiej swapowac 7a czy remontować NG?
Jeżeli 7a masz w dobrym stanie i nie potrzebuje remontu to swapuj. Zawsze to są jakieś dodatkowe konie, a co do dźwięku silnika to się niewiele zmieni. W 7a już bez problemu zakładasz instalacje gazową i nie boisz się że coś strzeli nie potrzebnie. Jeżeli 7a jest w naprawdę dobrym stanie to ja bym go wrzucał. <ok>
właśnie co do jego stanu pewności nie mam, nei mam rozrusznika żeby nawet sprawdzić kompresje, 7a jest troche gołe brakuje wiązki kompa, rozdzielacza a reszte od NG bym dopasował, z tego co jestem pewien to to że od kilku lat lezał zalany olejem w garażu jeździł w przeszłości z automatem i nie miał LPG największy koszt przy tym swapie to by sekencja byłą a no to nei jestem gotowy moje NG świetnie jeździ i na LPG i na PB <ok>
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
do 7A nie zapomnij dodać, że to koszty :mrgreen:Dżejkob pisze:radził mi że jeżeli nie brakuje mi mocy w NG ani nie mam presji na 7a to żebym został przy NG bo 7a to tylko koszty koszty koszty
a tak poważniej, silnik jak silnik. dźwiekiem NG wygrywa bez porównania nawet z 7A. Szkoda, ze nie masz jak sprawdzić tego 7A, bo jednak jeśli cokolwiek jest z nim nie tak, no to zaczyna rzeczywiście być drogo... No i nie jest tak przyjemnie dostepne jak do NG czy innych 1,6/1,8 z audi. Z najbardziej podstawowymi rzeczami bywają problemy jeśli chodzi o ich dostepność.
Mam kilka pytań jeżeli chodzi o części do 7a:
od czego są te kostki ? idą do czujników przy kole zamachowym i do czujników temp. więc chyba część jest od automatycznej skrzyni jeżeli dobrze łącze fakty
Pytanie numer 2 czego tutaj brakuje, oprócz rozdzielacza zapłonu ? są jeszcze jakies miejsca na kostki tylko do czego ?
Pytanie numer 3, czy w króćcu powinien być jeden czujnik czy dwa bo mam jakis tam otwór wiec chyba czegoś brakuje :mrgreen:
od czego są te kostki ? idą do czujników przy kole zamachowym i do czujników temp. więc chyba część jest od automatycznej skrzyni jeżeli dobrze łącze fakty
Pytanie numer 2 czego tutaj brakuje, oprócz rozdzielacza zapłonu ? są jeszcze jakies miejsca na kostki tylko do czego ?
Pytanie numer 3, czy w króćcu powinien być jeden czujnik czy dwa bo mam jakis tam otwór wiec chyba czegoś brakuje :mrgreen:
1. ja rozpoznaję tu czujnik położenia wału, prędkości obrotowej silnika, 2x stukowce - do wiązki silnika
2. wiązka do czujnika temperatury i ciśnienia oleju - do wiązki silnika
3. tam nie ma drugiego czujnika
ps. mam wiązkę i sterownik do 7a
[ Dodano: 2014-08-28, 20:29 ]
Kilka lat miałem Ng Q i moim zdaniem jeśli jest do remontu, a kupiłeś 7a to nie ma się nad czym zastanawiać. Faktem jest że Ng ma ładny dźwięk, ale 7a też fajnie warczy, a jeździ zdecydowanie lepiej. Nie bardzo można je porównywać, bo to zupełnie inny silnik.
2. wiązka do czujnika temperatury i ciśnienia oleju - do wiązki silnika
3. tam nie ma drugiego czujnika
ps. mam wiązkę i sterownik do 7a
[ Dodano: 2014-08-28, 20:29 ]
Kilka lat miałem Ng Q i moim zdaniem jeśli jest do remontu, a kupiłeś 7a to nie ma się nad czym zastanawiać. Faktem jest że Ng ma ładny dźwięk, ale 7a też fajnie warczy, a jeździ zdecydowanie lepiej. Nie bardzo można je porównywać, bo to zupełnie inny silnik.
NG jeszcze ciągnie ale szału nie ma gdzieś spala mi olej ale to w sumie dobrze sie skała bo NG sobie bedzie hulać jeszcze troche a 7a przygotuje na swap. Kilka dupereli brakuje ale tragedii chyba nie ma, dzięki za pomoc <ok>
[ Dodano: 2016-04-21, 04:45 ]
Troche temat zapuszczony ale wiele się zmieniło od ostatniego wpisu 7a poszło na części, a auto odzyskało trochę blasku i dobrze się toczy
Filmik stanu powiedzmy obecnego
https://www.youtube.com/watch?v=4V1OtqT-eDU
Kupa roboty w zawieszeniu zrobiona w silniku również trochę się działo. Poza tym wymieniona podsufitka na beżową alcantere i dodane podświetlane rączki i wpadł także mały rarytasik, blenda Treser'a z ori napisem. Poza tym były mniejsze lub większe naprawy typu wymiana wygłuszenia i pranie podłogi. W chwili obecne szykuje się do wywalenia LPG <ok>
[ Dodano: 2016-04-21, 04:45 ]
Troche temat zapuszczony ale wiele się zmieniło od ostatniego wpisu 7a poszło na części, a auto odzyskało trochę blasku i dobrze się toczy
Filmik stanu powiedzmy obecnego
https://www.youtube.com/watch?v=4V1OtqT-eDU
Kupa roboty w zawieszeniu zrobiona w silniku również trochę się działo. Poza tym wymieniona podsufitka na beżową alcantere i dodane podświetlane rączki i wpadł także mały rarytasik, blenda Treser'a z ori napisem. Poza tym były mniejsze lub większe naprawy typu wymiana wygłuszenia i pranie podłogi. W chwili obecne szykuje się do wywalenia LPG <ok>