Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,8 PM] Po remoncie głowicy stukają zawory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Maro#
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2010, 12:38

[1,8 PM] Po remoncie głowicy stukają zawory

Post autor: Maro# » 29 paź 2013, 20:57

Witam wszystkich!
Od kilku lat czytam posty na forum, teraz też szukałem i ewidentnej odpowiedzi nie znalazłem więc postanowiłem zapytać. Mianowicie jakiś czas temu moja niunia zaczęła brać w normie ale więcej oleju niż zwykle, na wydechu pojawił się nalot a pod uszczelką głowicy zapocenie. Z kolegą równie mechanikiem samoukiem zabraliśmy się za tą uszczelkę. Zdjęliśmy głowicę i oddaliśmy do zakładu celem weryfikacji, wymieniono prowadnice zaworów, uszczelniacze zaworów + oczywiście dotarcie. Oddaliśmy głowicą w całości i dostaliśmy w całości, nie sprawdziliśmy (nie przyszło nam do głowy) i okazało się że oni nie włożyli uszczelniacza - simeringu wałka rozrządu, zamontowaliśmy, odpaliliśmy i zawory zaczęły strasznie trzaskać i po chwili zauważyliśmy mocne plucie oleju z tego wałka. Moje pytanie brzmi czy te stukanie było spowodowane obniżeniem ciśnienia oleju przez ten brak simeringu czy oni coś źle poskładali?? Silnik to 1,8s PM 90 Km; 66KW
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, 22:38 przez Maro#, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Po remoncie głowicy stukają zawory 1,8s PM

Post autor: Patrique » 29 paź 2013, 21:20

Maro# pisze:...okazało się że oni nie włożyli uszczelniacza - simeringu wałka rozrządu, zamontowaliśmy, odpaliliśmy i zawory zaczęły strasznie trzaskać...
Oj Panowie, blad w sztuce <ok> . Takie rzeczy zawsze trzeba sprawdzac, bo potem jest kuku :-P . Cisnienie oleju nie ma tutaj w sumie za wiele do gadania, poniewaz to jest tak samo jakbys na odpalonym silniku odkrecil korek do uzupelniania poziomu oleju.
Pytanie skoro nastapila taka 'wpadka' z tym uszczelniaczem, to zapewne mogly zdarzyc sie i inne bledy montazowe. Glowica byla skladana u Was czy w warsztacie szlifierskim?
Chodzi mi o montaz szklanek (hydropopychaczy), walka rozrzadu (dokrecenie z odpowiednim momentem stopek lozyskowych).

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 29 paź 2013, 21:22

Cześć. Stukanie to były po prostu hydrauliczne popychacze zaworowe, powiem ci , że po remoncie głowicy czy nawet wymianie uszczelki pod głowicą potrafią "klepać" nawet kilkanaście minut. Także nie martw się. Normalka. Włóż ten uszczelniacz i niech silnik popracuje na wolnych obrotach aż ucichnie.

Maro#
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2010, 12:38

Post autor: Maro# » 29 paź 2013, 21:42

Wszytko było montowane w warsztacie szlifierskim. Wiem, wiem błąd ale jak oddaje głowicę w komplecie i dostaje w komplecie no to sory..Zrobię jak radzi serizzi i zobaczymy co z tego będzie;)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 29 paź 2013, 21:54

Szklanki sie trzaskaly bo pewnie byly przechowywane nie tak jak powinny! Hydropopychacze ktore po demontazu maja byc ponownie uzyte nalezy przechowywac oznaczone, ktory byl w danym miejscu i maja byc caly czas zanurzone w oleju silnikowym (jest to bardzo istotne). W gniazda szklanek przed montazem najlepiej zaaplikowac troche oleju silnikowego. Poza tym hydropopychacz musi swobodnie osiasc w gniezdzie, co zwykle trwa okolo 20min. Jesli zostana spelnione wszystkie powyzsze warunki to gora silnika 'cyka' jak nalezy i nic sie nie trzaska <ok>

Maro#
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2010, 12:38

Post autor: Maro# » 29 paź 2013, 21:57

Patrique pisze:Poza tym hydropopychacz musi swobodnie osiasc w gniezdzie, co zwykle trwa okolo 20min
Czyli zapalić go i po 20 minutach stukanie ucichnie? Tak mam to rozumieć?

Awatar użytkownika
serizzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 22 lis 2010, 20:32
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: serizzi » 29 paź 2013, 22:09

Dokładnie tak :-D

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 29 paź 2013, 22:09

Maro# pisze:
Patrique pisze:Poza tym hydropopychacz musi swobodnie osiasc w gniezdzie, co zwykle trwa okolo 20min
Czyli zapalić go i po 20 minutach stukanie ucichnie? Tak mam to rozumieć?
No juz teraz nie masz zbyt wiele mozliwosci. Skoro masz juz poskladany rozrzad to nie ma sensu juz tego rozbierac. Jak motor odpalil normalnie i nie kopci nic to niech juz tak pochodzi. Sprawdz jednak najpierw jak chodza te szklanki, czy pracuja w miare luzno.

Maro#
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2010, 12:38

Post autor: Maro# » 30 paź 2013, 17:54

Koledzy jeszcze jedno pytanie. Dowiedziałem się dzisiaj, że trzeba jeszcze uszczelnić pierwszy mostek silikonem. Nie wiem o co chodzi więc pytam mam go zdjąć i gdzie ten silikon? Jak odkręce jeden mostek wał się nie skrzywi?

[ Dodano: 2013-10-30, 19:16 ]
Rozumiem z tego co mi się wydaje jest to miejsce łączenia tego półkola z głowicą, czyli dosłownie kawałeczek

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 30 paź 2013, 23:31

Panowie co do hydropopychaczy to przed montażem należy je opróżnić z oleju. Oczywiście jak było coś robione z zaworami. W tym wypadku były docierane. Zmienia to troszeczkę charakterystykę pracy zaworu a tym samym szklanki. Efekt może byc taki że zawór się nie domknie. I teraz taka oprózniona szklanka potrzebuje czasu by się ułożyła i zaczęła prawidłowo pracować. Więc jeśli prócz stukotu szklanek nic więcej się nie dzieje to daj mu chwilę popracować.

Maro#
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 sie 2010, 12:38

Post autor: Maro# » 31 paź 2013, 18:39

Witam ponownie;) Dziękuję wszystkim jeszcze raz za rady, mostek uszczelniony, wałek dokręcony, simering włożony, zawory klepały po 20 minutach jeszcze troszkę ale po małej przejażdżce się uspokoiły i teraz moja niunia mruczy jak kotek;) Można zamknąć temat:)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 lis 2013, 19:33

Patrique pisze:Szklanki sie trzaskaly bo pewnie byly przechowywane nie tak jak powinny! Hydropopychacze ktore po demontazu maja byc ponownie uzyte nalezy przechowywac oznaczone, ktory byl w danym miejscu i maja byc caly czas zanurzone w oleju silnikowym (jest to bardzo istotne). W gniazda szklanek przed montazem najlepiej zaaplikowac troche oleju silnikowego. Poza tym hydropopychacz musi swobodnie osiasc w gniezdzie, co zwykle trwa okolo 20min. Jesli zostana spelnione wszystkie powyzsze warunki to gora silnika 'cyka' jak nalezy i nic sie nie trzaska <ok>
To już chyba wiem skąd u mnie stukanie.

Mam 1Z i stukało po mieście jak cholera.

Mam też silnik JN, który stoi sobie ponad 10 lat i sprawdziłem czy mi podejdą. A silniczek w stanie igła. No to założyłem sobie. Były nieco mokrawe z oleju ale przynajmniej nie uginały się pod naciskiem palców.

No i dalej ma w zwyczaju stukać do czasu aż osiągnie temperaturę roboczą.

No ale niuansów prawdziwej mechaniki jest wiele...

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 lis 2013, 21:01

Francis1982, Albo masz za rzadki olej albo masz rozkalibrowane gniazda popychaczy.

Bzdura jest ze popychacze beda grać 20 min. mozna takie popychacze wywalić na złom, nowe popychacze napełniaja sie w kilka sekund. Wiec albo składałeś ostry szrot albo masz kisiel zamiast oleju albo masz rozkalibrowane gniazda.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 lis 2013, 22:23

Stawiam na rozkalibrowane gniazda. Olej ma 7000 km a za szklanki jestem pewien.

Mam Pierburga a głowicę jaką kupiłem od axela na podmiankę była z Boscha (niskie gniazda pod stopki wtryskiwaczy).

Jak osiągnie temp. roboczą silnik miodzio. Poza tym nie przejmuje się tym. Przecież nie piłuje się zimnego TDi 8-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 lis 2013, 00:00

Francis1982 pisze:Stawiam na rozkalibrowane gniazda
A może ciśnienie oleju spada nieco powyżej minimum?
Różne cuda widziałem co szklanki wyprawiają przy za niskim lub za wysokim ciśnieniu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl