Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 paź 2013, 17:28

kuba411vm pisze:Działaj z tymi Avus'ami, bo się doczekać nie mogę! :-)
Dziś udało się założyć opony na felgi. ;-) Jutro chcę je założyć i może uda się cyknąć jakieś foto. No i zmierzę sobie jakie muszę dokupić dystanse.

Pozdro :-)
Ostatnio zmieniony 05 lis 2013, 18:31 przez sagem, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 30 paź 2013, 17:43

No i takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem! :D

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 paź 2013, 18:36

kuba411vm pisze:No i takiej właśnie odpowiedzi oczekiwałem! :D
Kurde, pospieszyłem się i niestety wyszło jak zawsze - z przodu opona opiera się o końcówkę drążka kieorwniczego, i to dość mocno, a z tyłu o wahacz żeliwny :shock:

Przymierzyłem przód- tył, o ile tył wygląda akceptowalnie to z przodu jest luka kosmiczna między felgą a błotnikiem :-/

Wziąłem metrówkę i poziomicę i mierzyłem, z moich obliczeń wynika że na przód mi będzie potrzeba dystans minimum 30mm, a na tył 20. Nie jest to obliczone żeby "zlicować" oponę z błotnikiem, tylko najbliżej jak się da, lecz żeby nie tarło.

Ktoś może mi to jakoś przeliczyć, potwierdzić i rozjasnić, bo dziś chciałem kupić te dystanse ale nie chce popełnić błędu. Skoro moja śruba do koła ma 28mm gwintu, to kupując dystans 30mm biorę śrubę 58mm? Do Avusa stożek, czy kula?

Względem starych borbetów przód jest o 15mm głębiej ( Borbet 8J ET 35, Avus 8J ET 48 ) czyli 13mm różnicy, oraz 2mm z racji innej piasty, a tył o samo 13 mm, czyli różnicę ET. Dobrze kombinuję ?

Pozdro.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 30 paź 2013, 18:59

Nie kupuj dystansów przelotowych. Kup przykręcane do piast. Najcieńsze dystanse przykręcane do piast z homologacją TUV mają 15mm (np. ja takie mam firmy FK).
Ostatnio zmieniony 30 paź 2013, 19:03 przez ATLAS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 paź 2013, 19:03

Tak dobrze kombinujesz z odsadzeniem :) Tym że sie opiera to się nie martw, ja w limo jeździłem tak, że miałem max 2mm od felgi do belki :mrgreen:

Takie grube dystanse to przykręcane musowo.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 paź 2013, 19:36

Dzięki Panowie, dobrze że mi to napisaliście, bo bym popełnił błąd. Ja myślałem że przykręcane są gorsze. Zależy mi na jakości bo to auto nie ma 90KM.

Tutaj fajny zestaw mam, tylko czy kupić oba komplety i jedne z nich stoczyć o 1cm, czy kupić jeden komplet i szukać drugich 20mm?

Kurde różnica cen jest duża :-/

http://allegro.pl/hr-dystanse-przykreca ... 00525.html

EDIT:

Słuchajcie, chyba jednak kupie te przelotówki. Porozmawiałem z kolegą który zna dobrze "dziedzinę metali", i mówi, że woli założyć do siebie przelotowy dystans i przykręcić porządną śrubą do ori piasty, niż w jakieś wprasowane w aluminium tulejki... ja chyba mu wierzę. Zresztą, do tej pory cztery śruby to wszystko "dźwigały", więc teraz będzie pięc, tylko trochę dłuższych... zobaczymy :-|

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 30 paź 2013, 22:22

bardziej chodzilo o dystanse ze szpilkami przyklad http://allegro.pl/dystanse-zmieniajace- ... 98903.html niz tulejkami ja u siebie w cabrio mam dystanse przelotowe po 20mm i taka sruba skrecane http://allegro.pl/sruba-imbusowa-kolor- ... 95494.html i 19'' sie trzymaja wiec bez problemu mozesz zastosowac taki dystans

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 paź 2013, 22:48

Jak uważasz :) Ja bałbym się jeździć na takich długich szpilkach, jeżeli dystans będzie miał 30mm.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 paź 2013, 23:25

Harry71, dobre, dzięki.
Niki20 pisze:Jak uważasz :) Ja bałbym się jeździć na takich długich szpilkach, jeżeli dystans będzie miał 30mm.
Kurde, ale ja chciał bym wiedzieć dlaczego tak a nie inaczej.
Niech ktoś mi mądrze wytłumaczy, dlaczego uważa że dystans przykręcany do piasty będzie lepszym/bezpieczniejszym rozwiązaniem?

Przecież i tak i tak cała masa będzie wisiała na śrubach dystans - piasta, czyli w porównaniu do dystansów przelotowych odchodzi nam jedynie długość sruby jaka jest potrzebna do przykręcenia felgi. Avus ma bardzo cienką ściankę, wystarczy 0.5Cm. Więc tak czy tak dystanse będa przykręcone do piast śrubami minimum 4cm, a mi do przykręcenia felgi przez dystans i piastę wystarczy śruba długości gwintu 5cm. Nie mogę zrozumieć, czemu mocne, dobre i dobrze dokręcone 5 śrub by mogło nie zdać egzaminu w tym przypadku, tym bardziej że poprzednio były 4 szpilki. Et felgi jest takie, że jej mocowanie do piasty wypada " w środku " bębna po dodaniu dystansów, raptem po 1.5cm szerzej niz na borbetach... żadnych strasznych przeciążeń z racji "poszerzenia".
Może komuś się chce to obliczyć dokładnie, podać jakieś siły ciążenia itd., jednak na mój prosty rozum przelotowy dystans pod kątem bezpieczeństwa nie ustępuje temu przykręcanemu.

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 31 paź 2013, 08:10

ja też jakoś bardziej ufam dystansom przelotowym...

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 paź 2013, 08:33

I ja u siebie mam przelotowe 20mm, co prawda moc nie ta, ale dobrze się trzymają.
Przy piastach z S2 mam minimalny luz, a AVUSy mamy chyba takie same :)

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 31 paź 2013, 08:43

Ja mam przy 4.2 przelotowe 15mm 4x108 i nigdy nic złego się nie działo.

Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 31 paź 2013, 09:13

Przelotowe są bardzo dobre, jezdze na takich tylko że 25mm i nic się nie dzieje. Kolega w bmw do driftu ma chyba 40 mm przelotowy a ma ponad 400 km

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 31 paź 2013, 09:35

sagem, bierz zwykle nie przykrecane do piasty.Bez sensu wydawac kase na przykrecane.Po Wawie smigaja 500 plusy na przelotach :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 31 paź 2013, 11:26

Ja Panowie rozumiem i nie neguje tego że jeździcie na takich dystansach. Tylko 20mm a 30 to różnica. Na dłuższej szpilce będziesz miał większe przeciążenie niż na krótszej.

Zablokowany

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl