Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] Tnie pasek rozrządu w audi 80 1.9 tdi

swistak3171
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 20 paź 2009, 20:51
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: swistak3171 » 31 paź 2013, 11:17

Witam,mój brat miał taki przypadek,cieło mu pasek o obudowę rozrządu,posprawdzał z mechanikiem cały tor paska,niby ok, winowajcą był sam pasek firmy gates wymienił na contitecha i śmiga już 2lata i jest wporządku

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 31 paź 2013, 21:19

kolejny powód by nie zakładać Gates'a. to raz a dwa naprawdę proponuję sprawdzić czy wałek pośredni( rolka pod pompą wtryskową ) nie ma luzu

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

pasek

Post autor: rysiek500 » 01 lis 2013, 09:37

Ja miałem to samo z paskiem Gatesa ścięty do połowy wymieniłem na Dayco i spokój 3 lata

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 01 lis 2013, 12:03

A ja tak dla odmiany powiem wam ze mam gatesa od kwietnia zalozonego i nic sie nie dzieje. Sam nie wiem co z tymi paskami. Ale poczekajmy na kolege co nam powie wiecej na ten temat

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 lis 2013, 19:57

arwam pisze:kolejny powód by nie zakładać Gates'a. to raz a dwa naprawdę proponuję sprawdzić czy wałek pośredni( rolka pod pompą wtryskową ) nie ma luzu
Przepraszam, że się wtrącę ale na Gatesach jeżdżę już dość sporo (2 wymiany w ABK i obecniew 1Z druga powolutku się zbliża).

Tylko nie oszczędzam na napinaczu i rolce prowadzącej (GMB skrót z tego co pamiętam).

Tak samo u znajomego na Gatesie robiłem w ABK.

Każdy kto robił rozrząd wie, że przed robotą przydałoby się przyjrzeć jak sprawa wygląda. Ustawić silnik w punkt 0 itp a nie blokować kółek na pałę (akurat tu mowa o ABK). Jak pasek pracuje, czy nie trze. A tak to to magik zdejmuje wszystko i wymienia. Odrobina niechlujstwa i zostanie źle przykręcony napinacz (płetwa wskoczy łatwo ale języczek może źle wejść), doj....bie i gotowe. Trzyma się to się trzyma.

A czy jakikolwiek "mechanik" sprawdza czy kolo pasowe nie "bije"? Albo koło wałka pośredniego?

może i zauważy ale dla świętego spokoju oddaje auto

Przecież sami wiecie, że debile w warsztatach nie zrzucają nawet koła wałka rozrządu do poprawnego jego ustawienia.

Osobiście obstawiam, że prawidłowy i przemyślany montaż nawet Gatesa musi zakończyć się powodzeniem.

Nawet Contitech czy SKF zestawy w rękach partaczy będą cięły.

Poza tym u siebie nigdy nie napinam paska do "fabryki" i zostawiam ciut więcej luzu. Tak z 1-2 mm przesunięcia na napinaczu. Po co ma się męczyć w zimie <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 lis 2013, 20:48

Francis1982 pisze:Przecież sami wiecie, że debile w warsztatach nie zrzucają nawet koła wałka rozrządu do poprawnego jego ustawienia.
Nie zrzucają ,bo nie ma takiej potrzeby :roll: Jedyna potrzeba zrzucania koła wałka ,jest wtedy ,kiedy widzimy że jest żle ustawione ,bo jakiś nadgorliwiec niepotrzebnie go zrzucił i trzeba po nim poprawiać ,bo nie potrafił tego ustawić 8-) i nie wyzywaj od debili ludzi ,którzy używają mózgów do myślenia ,a nie ślepo wierzą w to co w ksiązkach pisze i nadają sobie zbędnej roboty...Za debili ,śmiało można uznać jednak "fahofców" co wmawiają ludziom ,że skasują im błedy w sterowniku i wszystko będzie ok.nie podają pełnych nazw błedów ,tylko numerki ,nie podają potencjalnych sprawców tych błędów ,błedy wywala ponownie a oni biorą jeszcze za to pieniądze :roll: ...choć raczej właściwą nazwą ,było by tu cwaniaczki i naciągacze hełpiacy się na lekki zarobek ,bez wysiłku i brudzenia rąk

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 lis 2013, 22:15

Używają mózgów do myślenia działając we własnym interesie przeciw nam potencjalnym klientom. Może debil to niezbyt udane słowo ale jak wytłumaczyć fakt, że po wymianie rozrządu zapewne żaden mechanik nie sprawdzi w Vagu parametrów pracy.

1Z ma dość dużą tolerancję jeżeli chodzi chociażby o kąt wtrysku i na nowym rozrządzie silnik może i będzie chodził.

A, że może gorzej później chodzić sam wiesz. Że kopci albo gorzej w zimie odpala.

Ktoś potem zakłada tematy i Sz. P. gibaj wstawia nieustannie linki z wyszukiwarki na tematy już poruszane. I ten ktoś wydaje sporo kasy na kolejnych partaczy. Gdzie tu sens?

Gdyby wszyscy (mechanicy i pseudomechanicy) robili według procedury jak Pan Bóg przykazał wielu tematów na forum by nie było.

Sam się uczę 1Z i też zdarza mi się popełniać błędy.

W takim razie jak nazwać niby mechanika, który dostaje do ręki auto (które jakoś tam chodziło), wymienia rozrząd nie zastanawiając się przy tym czy wszystko wcześniej było ok?

Nie chwaląc się robiłem pierścienie i panewki i jedyną rzeczą z wiedzy jaką miałem to Credo z Audi Centrum plus kilka - kilkanaście godzin czytania forum itp. Zrobiłem i hula aż miło.

A rutyna... wiadomo jak się kończy.

Przepraszam za OT ale jak się patrzy co się dzieje to aż nóż w kieszeni się otwiera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl