Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przecięty pasek, dziwna praca silnika i dźwięk.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

[B4 2.0 ABK] Przecięty pasek, dziwna praca silnika i dźwięk.

Post autor: Twingol » 02 lis 2013, 22:34

Witam !
W czwartek pożyczyłem swój samochód na trasę 600km. Oddałem auto na kołach, wróciło na lawecie. Okazało się, że pasek rozrządu jest przecięty, i, że rozrząd jest kompletnie przestawiony. Auto nie chciało zapalić. Dzisiaj kupiłem pasek, poustawiałem rozrząd na znakach i założyłem pasek. Auto odpaliło, ale silnik źle pracuje - ma wibracje i brzmi jak Tico na sterydach (jakby było słychać 3 cylindry).
Zastanawiam się nad tym czy nie doszło do uszkodzenia głowicy podczas awarii, czy może zapłon/rozrząd jest źle ustawiony.
Jutro wrzucę filmik, bo dzisiaj nie chcę drażnić sąsiadów.
P.S podczas kręcenia rozrządem słychać syk. Może to znaczyć, że zawory są uszkodzone ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lis 2013, 23:27

Nie dowiesz się jeśli nie sprawdzisz ciśnienia sprężania.
Jeszcze możesz sprawdzić na którym z cylindrów nie pracuje zdejmując kable ze świec. Najlepiej ściągaj po jednej "fajce" na zgaszonym silniku, najlepiej włóż w nią jakąś starą świece i połóż na jakiejś metalowej części silnika i odpal (ta procedura gwarantuje bezpieczeństwo osoby ściągającej fajki jak i elektryki samochodu).
Jak zdejmiesz przewód z niepracującego cylindra nie powinno być różnicy między założoną a zdjętą fajką. Wtedy będzie wiadomo czy kulawo chodzi przez źle ustawiony zapłon czy niepracujący cylinder.

Przy zmianie paska jeśli źle się ustawi kółko pośrednie to zapłon będzie przestawiony.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 02 lis 2013, 23:52

ja ściągam fajki na zapalonym, czasem przy zdejmowaniu i odpalaniu ciężko wyczuć na którym nie chodzi

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 lis 2013, 23:59

Na zapalonym raz że może pokopać (szczególnie jeśli się ma kable z przebiciami). I ponoć jest niezdrowe dla elektroniki zapłonu, jeśli iskra nie może ujść do masy przez kabel zapłonowy to gdzieś musi się zapodziać, więc obciąża ona moduł.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 lis 2013, 00:05

aldi pisze:jeśli iskra nie może ujść do masy przez kabel zapłonowy to gdzieś musi się zapodziać, więc obciąża ona modu
Tak, ale nie przy rozdzielaczowym zapłonie
aldi pisze:Na zapalonym raz że może pokopać
To fakt, więc lepiej w rękawicach

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lis 2013, 07:10

Twingol, ja miałem podobnie jak mi pękł pasek rozrządu co prawda nie w audi no ale, okazało się że dwa zawory zostały pogięte i chydropopychacz został uszkodzony. Także jak pisze aldi, trzeba by sprawdzić ciśnienie.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 06 lis 2013, 16:58

Tak brzmi silnik.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2013, 15:13

Przecież to kolizyjny innej opcji nie ma.

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Post autor: AUDI;* » 09 lis 2013, 15:53

Ja bym obstawiał głowice...

Kiedyś jak jeszcze miałem b3 w zime przestawił mi się rozrząd o dwa ząbki (wygłupy na śniegu ;) ) nie świadomy niczego tak jeździłem do wiosny a przez ten czas zanim doszedłem że to rozrząd to gorzej palił chodził jak twój a na wiosnę gdy zacząłem jeździć powyżej 3tyś obr :) śnieg się rozpuścił poczułem spadek mocy i głowica zaczęła dziwnie się odzywać...

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 lis 2013, 10:12

Twingol,

Jak ustawiałeś rozrząd?

Na plastiki czy znaki fabryczne?

Ja zawsze jak robiłem zdejmowałem dolną osłonę paska i prowizorycznie przykręcałem koło pasowe. Nacięcie na kole ma się pokrywać z punktem wybitym na kole wałka pośredniego do aparatu oraz po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest punkt, który ma się pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.

Wówczas na nadlewie w obudowie sprzęgła znak na kole zamachowym ma się pokrywać z owym nadlewem. Jak jest znaczna różnica małe koło na wale korbowym ścięło klin.

Może to być efekt odpalania na zaciąg na I biegu. Albo ktoś hamulcem zdusił I-szy bieg

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 18 lis 2013, 11:23

Jak tam sprawy sie maja?

probe812
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2013, 06:40

Post autor: probe812 » 19 lis 2013, 08:12

witam kolego i coś się wyjaśniło w twoim przypadku bo ja mam podobnie .
po wymianie rozrządu bo głowica padła do wczoraj chodziła dobrze
tylko ze silnik 1.8 jn mechaniczny wtrysk
.tak jak by łapał jakieś lewe powietrze z wydechu
i strzela z dolotu jak się doda gazu ?

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 20 lis 2013, 18:08

Rozrząd ustawiałem w ten sposób, że koło zamachowe ustawiałem na 0, zapłon w ten sposób by palec pokrywał się z nacięciem w aparacie zapłonowym, a wałek rozrządu na znak 0T. Sprawa myślę, że się wyjaśni w tym tygodniu. Pocieszające jest to, że auto jeździ, więc do mechanika doturla się o własnych siłach, ale mocy kompletnie nie ma, a silnik ciężko się zbiera od dołu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lis 2013, 23:13

No na takim ustawieniu na pewno nie będzie miał mocy bo kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi ok. 0 stopni.

Możesz ustawić aparat tak by nacięcie wskazywało ok 3mm na lewo od środka palca.

Powinno pomóc.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 21 lis 2013, 23:20

To palec powinien być ustawiony na nacięcie wtedy gdy na kole zamachowym jest kreska ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl