[B4 2.0 ABK] Przecięty pasek, dziwna praca silnika i dźwięk.
[B4 2.0 ABK] Przecięty pasek, dziwna praca silnika i dźwięk.
Witam !
W czwartek pożyczyłem swój samochód na trasę 600km. Oddałem auto na kołach, wróciło na lawecie. Okazało się, że pasek rozrządu jest przecięty, i, że rozrząd jest kompletnie przestawiony. Auto nie chciało zapalić. Dzisiaj kupiłem pasek, poustawiałem rozrząd na znakach i założyłem pasek. Auto odpaliło, ale silnik źle pracuje - ma wibracje i brzmi jak Tico na sterydach (jakby było słychać 3 cylindry).
Zastanawiam się nad tym czy nie doszło do uszkodzenia głowicy podczas awarii, czy może zapłon/rozrząd jest źle ustawiony.
Jutro wrzucę filmik, bo dzisiaj nie chcę drażnić sąsiadów.
P.S podczas kręcenia rozrządem słychać syk. Może to znaczyć, że zawory są uszkodzone ?
W czwartek pożyczyłem swój samochód na trasę 600km. Oddałem auto na kołach, wróciło na lawecie. Okazało się, że pasek rozrządu jest przecięty, i, że rozrząd jest kompletnie przestawiony. Auto nie chciało zapalić. Dzisiaj kupiłem pasek, poustawiałem rozrząd na znakach i założyłem pasek. Auto odpaliło, ale silnik źle pracuje - ma wibracje i brzmi jak Tico na sterydach (jakby było słychać 3 cylindry).
Zastanawiam się nad tym czy nie doszło do uszkodzenia głowicy podczas awarii, czy może zapłon/rozrząd jest źle ustawiony.
Jutro wrzucę filmik, bo dzisiaj nie chcę drażnić sąsiadów.
P.S podczas kręcenia rozrządem słychać syk. Może to znaczyć, że zawory są uszkodzone ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie dowiesz się jeśli nie sprawdzisz ciśnienia sprężania.
Jeszcze możesz sprawdzić na którym z cylindrów nie pracuje zdejmując kable ze świec. Najlepiej ściągaj po jednej "fajce" na zgaszonym silniku, najlepiej włóż w nią jakąś starą świece i połóż na jakiejś metalowej części silnika i odpal (ta procedura gwarantuje bezpieczeństwo osoby ściągającej fajki jak i elektryki samochodu).
Jak zdejmiesz przewód z niepracującego cylindra nie powinno być różnicy między założoną a zdjętą fajką. Wtedy będzie wiadomo czy kulawo chodzi przez źle ustawiony zapłon czy niepracujący cylinder.
Przy zmianie paska jeśli źle się ustawi kółko pośrednie to zapłon będzie przestawiony.
Jeszcze możesz sprawdzić na którym z cylindrów nie pracuje zdejmując kable ze świec. Najlepiej ściągaj po jednej "fajce" na zgaszonym silniku, najlepiej włóż w nią jakąś starą świece i połóż na jakiejś metalowej części silnika i odpal (ta procedura gwarantuje bezpieczeństwo osoby ściągającej fajki jak i elektryki samochodu).
Jak zdejmiesz przewód z niepracującego cylindra nie powinno być różnicy między założoną a zdjętą fajką. Wtedy będzie wiadomo czy kulawo chodzi przez źle ustawiony zapłon czy niepracujący cylinder.
Przy zmianie paska jeśli źle się ustawi kółko pośrednie to zapłon będzie przestawiony.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Ja bym obstawiał głowice...
Kiedyś jak jeszcze miałem b3 w zime przestawił mi się rozrząd o dwa ząbki (wygłupy na śniegu ) nie świadomy niczego tak jeździłem do wiosny a przez ten czas zanim doszedłem że to rozrząd to gorzej palił chodził jak twój a na wiosnę gdy zacząłem jeździć powyżej 3tyś obr śnieg się rozpuścił poczułem spadek mocy i głowica zaczęła dziwnie się odzywać...
Kiedyś jak jeszcze miałem b3 w zime przestawił mi się rozrząd o dwa ząbki (wygłupy na śniegu ) nie świadomy niczego tak jeździłem do wiosny a przez ten czas zanim doszedłem że to rozrząd to gorzej palił chodził jak twój a na wiosnę gdy zacząłem jeździć powyżej 3tyś obr śnieg się rozpuścił poczułem spadek mocy i głowica zaczęła dziwnie się odzywać...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Twingol,
Jak ustawiałeś rozrząd?
Na plastiki czy znaki fabryczne?
Ja zawsze jak robiłem zdejmowałem dolną osłonę paska i prowizorycznie przykręcałem koło pasowe. Nacięcie na kole ma się pokrywać z punktem wybitym na kole wałka pośredniego do aparatu oraz po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest punkt, który ma się pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.
Wówczas na nadlewie w obudowie sprzęgła znak na kole zamachowym ma się pokrywać z owym nadlewem. Jak jest znaczna różnica małe koło na wale korbowym ścięło klin.
Może to być efekt odpalania na zaciąg na I biegu. Albo ktoś hamulcem zdusił I-szy bieg
Jak ustawiałeś rozrząd?
Na plastiki czy znaki fabryczne?
Ja zawsze jak robiłem zdejmowałem dolną osłonę paska i prowizorycznie przykręcałem koło pasowe. Nacięcie na kole ma się pokrywać z punktem wybitym na kole wałka pośredniego do aparatu oraz po drugiej stronie koła wałka rozrządu jest punkt, który ma się pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.
Wówczas na nadlewie w obudowie sprzęgła znak na kole zamachowym ma się pokrywać z owym nadlewem. Jak jest znaczna różnica małe koło na wale korbowym ścięło klin.
Może to być efekt odpalania na zaciąg na I biegu. Albo ktoś hamulcem zdusił I-szy bieg
Rozrząd ustawiałem w ten sposób, że koło zamachowe ustawiałem na 0, zapłon w ten sposób by palec pokrywał się z nacięciem w aparacie zapłonowym, a wałek rozrządu na znak 0T. Sprawa myślę, że się wyjaśni w tym tygodniu. Pocieszające jest to, że auto jeździ, więc do mechanika doturla się o własnych siłach, ale mocy kompletnie nie ma, a silnik ciężko się zbiera od dołu.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: