Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Spasowanie przednich drzwi pasażera - fotki w poście

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

[80 B3] Spasowanie przednich drzwi pasażera - fotki w poście

Post autor: Rybson91 » 30 paź 2013, 19:32

Witam
Mój problem wygląda następująco. Audi miała w przeszłości drobną stłuczkę parkingową (dół prawych drzwi przednich) Wszystko jest ok, drzwi są dobrze zrobione u góry ładnie pasują na dole również otwierają się i zamykają bez najmniejszych problemów jedynym problemem jest to, że dół drzwi od listwy w dół delikatnie odstaje od obrysu auta, z przodu niemal niewidocznie z tyłu trochę więcej jest to kwestia 2-3 mm. Moje pytanie brzmi następująco jak to wyregulować ? czytałem tematy o regulacji drzwi w dół i górę w tył i w przód - tu wszystko mam OK, a jak wygląda regulacja do wewnątrz/zewnątrz czy jest w ogóle taka czy tylko wymiana zawiasu ? Problemem jest na sto procent lekko skrzywiony dolny zawias, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 maja 2014, 20:02 przez Rybson91, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lis 2013, 21:10

Jeśli drzwi odstają tylko na dole to tego nie wyregulujesz gdyż podczas regulacji całe drzwi będą się przestawiały a nie tylko ich część.Jeśli chodzi o regulację by drzwi bardziej lub mniej chowały się do środka to możesz to wyregulować na bolcu do którego przychodzi zamek drzwi.Popuszczasz i masz kilka mm regulacji na zewnątrz lub do wewnątrz.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 03 lis 2013, 13:44

hudy, nie wprowadzaj w bląd
Rybson91, w audi drzwi reguluje się w każdym kierunku, dól osobno górę osobno, musisz zdjąć boczek, wyjąć ramkę drzwi (górną część z szybą) i regulujesz dół drzwi, na boki na zawiasach przy drzwiach popuszczasz i masz fasolki, i ciebie raczej to będzie interesować, bo odkręcisz i przesuniesz w którym kierunku chcesz, później wstawiasz ramkę i regulujesz górę, a jakby coś jeszcze się nie zgrywało to na zawiasie od strony słupka odkręcasz dwie śruby na 13 i pod nimi są śruby regulacyjne imbusowe rozmiar 12, jeżeli nigdy tego nie robiłeś to spędzisz na tym jakiś cały dzień :mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 lis 2013, 16:57

alus pisze:hudy, nie wprowadzaj w bląd
Najpierw przeczytaj dokładnie o co koledze chodzi a później doradzaj.Jak pewnie przeczytałeś (lub raczej nie) koledze odstają drzwi od listwy w dół.Czyli najprawdopodobniej są krzywe a nie do regulacji.Możesz oczywiście wyregulować osobno górę osobno dół ,tak jak piszesz, ale nie połowę drzwi.Jeśli regulacja na zawiasie i na bolcu nie pomogła to nie pisz by ściągał ramę szyby bo tylko sobie dołoży roboty a nic nie zrobi...

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 05 lis 2013, 21:03

ok jak będę miał wolny dzień siądę z kluczami i zobaczymy czy zawiasem się da wyregulować, dzięki za odpowiedź - odnośnie drzwi ich linia wydaje się być prosta nie widać miejsc zwichrowania do naprawy drzwi po stłuczce niebyła nawet ściągana listwa a nie widać żeby w jakimś miejscu się odkleiła bądź wybrzuszyła, mój blacharz poprawiał drzwi po partaczu z Holandii (była wgnieciona część środkowa drzwi pod listwą, ale uszkodzenie było małe w Holandii gość wypełnił to szpachlówką niefachowo zaczęła pękać, od razu po kupnie dałem do blacharza żeby poprawił) i widziałem jak robił i na 95 procent są proste także być może jest to wina zawiasu. A macie może foto ze strzałkami którymi śrubami mam się zająć ? byłbym wdzięczny :) Spytam się jeszcze tego blacharza czy spróbowałby z nimi powalczyć, wtedy zwróciłem na to uwagę, ale akurat nie miał za bardzo czasu, sporo aut czekało na placu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 lis 2013, 22:28

Jeśli chodzi o zawias to odkręcasz śrubę która go trzyma i pod spodem masz śrubę na imbus i nią regulujesz.druga sprawa to bolec w który wchodzi zamek.Odkręcasz i regulujesz.Trzecia regulacja to jk wspomniał kolega regulacja ramy szyby ale do tego musisz zdjąć boczek.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 01 maja 2014, 18:36

koledzy, bawiłem się dzisiaj zawiasem i zamkiem - ciekawostka podczas zabawy zamkiem zauważyłem, że na jednym imbusie i wygięciu zamka drzwi zamykały się nieco ciężej, ale były spasowane idealnie ! wadą jednego imbusa było to, że po kilku otwarciach/zamknięciach drzwi zamek był ciągle w ''ruchu''. Dół mi się udało zgrać za pomocą przestawienia bolca w który wchodzi zamek lecz teraz mam drobny problem z tym, że góra drzwi nad listwą wchodzi minimalnie za głeboko... czy poluzowanie dwóch śrub którymi przykręcone są drzwi na górze i szarpnięcie odciągnie je o ten dosłownie milimetr od słupka z tyłu ? bo tyle brakuje do idealnego spasowania ? Rozwiercał ktoś otwory w zamku ? można je delikatnie powiększyć czy to naruszyło by wnętrzności zamka ? taka fasolka w zamku chyba najlepiej by się sprawdziła w moim przypadku. Regulacja tego to dosłownie magia ehh...
A może by jakąś gąbkę podkleić we wnęke żeby nieco odepchnęła górę drzwi ?
Takie gąbki odbojniki mamy pod maską na wysokości grodzi
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 maja 2014, 16:41

Rybson91, zamek zostaw w spokoju. Wyreguluj sobie rygiel/bolec na słupku.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 03 maja 2014, 09:03

Część :-) Faktycznie w pierwszej kolejności jak pisze IC69, najmniej roboty.Dopiero jak nie osiągniesz zamierzonego efektu zrób tak jak napisał Alus.Choć patrząc po zdjęciu ramka szyby jest źle ustawiona bo uszczelka nie dolega do szyby.Może gdyby ktoś się zajął w pierwszym etapie regulacją zawiasu,drzwi były by lepiej spasowane jako całość.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2014, 11:43

Slawo777 pisze:Choć patrząc po zdjęciu ramka szyby jest źle ustawiona bo uszczelka nie dolega do szyby.
I od tego powinien zacząć gdyż przy dobrym ustawieniu drzwi na zawiasach drzwi mogą się ciężko domykać gdyż ramka będzie je odpychać.
Rybson91, ja najpierw zdjął bym boczek i ustawił ramkę szyby tak by drzwi się lekko domykały.Następnie baw się z zawiasami.Ja ostatnio wymieniałem zawias drzwi i ustawiałem je od podstaw.Po 2 godzinach myślałem że je rozpierdziele.Lekkie przegięcie na jednej śrubie i już całe drzwi się gięły w inną stronę.
Podstawa jest taka że śruby na słupku służą do regulacji przód tył,góra dół a śruby na drzwiach do regulacji drzwi do wewnątrz i na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 03 maja 2014, 11:47

hudy dzięki, a jakbym poluzował tylko te dwie górne co trzymają drzwi w górnej części i szarpnął zyskałbym ten milimetr na górze ? Co do ramki to jak ustawię blachę to dopiero się nią zajmę - z tymi drzwiami to syzyfowa robota... kręcisz luzujesz, szarpiesz a i tak dalej jest źle :evil:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2014, 12:09

Jak poluzujesz te dwie które trzymają drzwi to masz regulację drzwi od karoserii i do niej tzn drzwi będą bardziej odstawały na zewnątrz lub będą bardziej wsunięte do wewnątrz i z tego co piszesz to to właśnie chcesz osiągnąć.Spróbuj poluzować dwie górne śruby które trzymają drzwi i przy otwartych drzwiach pchnąć je lekko do przodu samochodu,wtedy drzwi przy zamknięciu będą bardziej wyciągnięte na zewnątrz. Gdy zrobisz na odwrót czyli przy otwartych pociągniesz je do tyłu to wtedy przy zamkniętych będą głębiej osadzone względem nadkola i tylnych drzwi.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 03 maja 2014, 12:09

Rybson91, bo do tego 3eba cierpliwości <ok> .. no i tym razem bez <piwo> bo i tak bycie krzywo :-P .

Ja wyregulowałem dwa lata temu, ale ile się namęczyłem. Często jest tak, że auto mogło być kiedyś gdzieś uderzone i to będzie ciężko wyregulować.
Kolego Rybson91, sprawdź sobie potem jak Ci się uda to ogarnąć, czy jak podniesiesz potem "żabą" prawą przednią stronę to czy nie będziesz miał problemów z tym bolcem przy otwieraniu. U mnie były bite PP drzwi i niestety po regulacji "na kołach" jak podniosę auto z jednej strony i karoseria pracuje to zamek trze, a nawet blokuje się trochę o zamek drzwi. Także, czasami lepiej to zostawić jak jest na cześć bezproblemowej eksploatacji ww. drzwi :-D

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 03 maja 2014, 14:46

Jeśli chodzi o nadwozie to obecnie jest na gwintowanym zawieszeniu i przy podnoszeniu jednego koła podnosi się całą strona a z drzwi można wtedy wiatrak robić leciutko się zamykają, także są dobrze spasowane z całością nadwozia i nadwozie pracuje tak jak ma pracować. Odnośnie sztywności muszę rozpórki podorabiać w niedługim czasie bo budy szkoda trochę.
Patrique te drzwi które chce wyregulować właśnie były gdzieś dołem zahaczone zdejmowałem boczek, oglądałem nie wyglądało to na mocne uszkodzenie - kupiłem już z charatniętymi drzwiami - wyznaję zasadę, że wole kupić auto po jakichś charatnięciach na parkingu niż lalkę nie wiadomego pochodzenia, blacharz je zrobił i spasował tak, że lekko dół odstawał i stwierdził, że one zawsze będą gdzieś odstawać a ja jak widać dalej szukam rozwiązania na nie bo mówię sobie: może jednak nie są krzywe :mrgreen:
trzeba będzie kupić drugie drzwi najwyraźniej, albo zostawić te jak są ;-)
prawie nie rzuca się to w oczy teraz - nowe auta mają gorsze spasowanie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl