[B4 2.0 ABT 90KM] Zgasł podczas jazdy i nie odpala.
Czujnik halla jest sprawny bo inaczej auto by na gazie nie jeździło. Sa dwie opcje odcięcia paliwa: odcięcie wtrysku lub pompy paliwa. Pierwszą realizuje się przez komputer od gazu jeden kabel odcina napięcie od wtrysku a drugi idzie do kompa samochodu jako emulacja. Drugi sposób to założenie dodatkowego przekaźnika opadowego który odcina benzynę na gazie. U ciebie bym sprawdził czy w momencie kręcenia przekaźnik od pompy w skrzynce bezpieczników jest załączany. Jeśli tak to jest gdzie indziej przyczyna braku napięcia na pompie.
Podobny problem
Witam wszystkich.
Od rana poczytuję na forach i ciężko znaleźć rozwiązanie zagadki mojej Audiny.
Mianowicie posiadam silnik2.0 ABT zasilany PB+LPG 1 generacji.
Problem polega na tym że odpala na benzynie pracuje jakąś chwilę i gaśnie. Wtedy już nie da się odpalić na PB9jeśli chodzi o LPG nie ma problemu)
Sprawdzałem pompę paliwa czy pracuje na powrocie podłączyłem bańkę i po chwili napełniła się. Sprawdziłem przed monowtryskiem zasilanie jest OK.
Po ściągnięciu pokrywy filtra zauważyłem że wtrysk działa przez chwilę i później nie rozpyla paliwa no i silnik gaśnie. Przy ponownej próbie odpalenia wogóle nie rozpyla mieszanki. Po odczekaniu jakieś chwili znów można odpalić???
Mam podejrzenie przekaźnika pompy paliwa(nr 208) ale czy on ma wpływ na pracę monowtrysku? Rozłanczałem kostki, podciśnienie pod filtrem itp i pomału kończą mi się pomysły. <osohozi>
Może słabe ciśnienie paliwa?(jak sprawdzić domowym sposobem?) Nie chcę niepotrzebnie pakować się w koszty wymiany wszyskich rzeczy po koleji. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
Od rana poczytuję na forach i ciężko znaleźć rozwiązanie zagadki mojej Audiny.
Mianowicie posiadam silnik2.0 ABT zasilany PB+LPG 1 generacji.
Problem polega na tym że odpala na benzynie pracuje jakąś chwilę i gaśnie. Wtedy już nie da się odpalić na PB9jeśli chodzi o LPG nie ma problemu)
Sprawdzałem pompę paliwa czy pracuje na powrocie podłączyłem bańkę i po chwili napełniła się. Sprawdziłem przed monowtryskiem zasilanie jest OK.
Po ściągnięciu pokrywy filtra zauważyłem że wtrysk działa przez chwilę i później nie rozpyla paliwa no i silnik gaśnie. Przy ponownej próbie odpalenia wogóle nie rozpyla mieszanki. Po odczekaniu jakieś chwili znów można odpalić???
Mam podejrzenie przekaźnika pompy paliwa(nr 208) ale czy on ma wpływ na pracę monowtrysku? Rozłanczałem kostki, podciśnienie pod filtrem itp i pomału kończą mi się pomysły. <osohozi>
Może słabe ciśnienie paliwa?(jak sprawdzić domowym sposobem?) Nie chcę niepotrzebnie pakować się w koszty wymiany wszyskich rzeczy po koleji. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam wszystkich
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W wtedy pompa paliwa włącza się? Może wysiada odcięcie wtrysku przy pracy na gazie albo jak wspomniałeś przekaźnik pompy paliwa.oldpet pisze:Po ściągnięciu pokrywy filtra zauważyłem że wtrysk działa przez chwilę i później nie rozpyla paliwa no i silnik gaśnie. Przy ponownej próbie odpalenia wogóle nie rozpyla mieszanki. Po odczekaniu jakieś chwili znów można odpalić???
witam.mam b4 2.0 na monowtrysku,zalało mi silnik benzyną,odkręcam filtr,przekręcam stacyjkę a wtryskiwacz psiuka paliwo,więc wymieniłem całą górę,czyli wtryskiwacz i regulator ciśnienia,no i odpalił.pojeżdziłem około 3 godziny,opalałem,gasiłem,wszystko cacy.i na tym sielanka się kończy,znowu auto nie pali,zalane,wtryskiwacz leje jak poprzednik.zciągnąłem auto,wymieniłem tym razem sam wtrysk,na stary ten niby zepsuty i zapalił.ktoś ma jakiś pomysł jakie co się dzieje,bo jestem całkowicie zielony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
lpg mam.głupio mi pytać,ale co to jest ten emulator,gdzie się znajduje i do czego służy?
[ Dodano: 2014-05-04, 12:55 ]
a instalacja gazowa to BINGO M.i niestety nie mogę zapalić w trybie awaryjnym na samym gazie,więc jeśli wtrysk zaczyna wariować to pozostaje tylko linka i hol
[ Dodano: 2014-05-04, 13:52 ]
i jeszcze ciekawostka,jak poruszam kablami kostki prowadzącej do wtrysku to pstryka chyba takie ustrojstwo co jest przyczepione po drugiej,zewnętrznej stronie filtra.wychodzi na to,że jest gdzieś zwarcie,patrzyłem po kablach,ale nic nie widać
[ Dodano: 2014-05-04, 12:55 ]
a instalacja gazowa to BINGO M.i niestety nie mogę zapalić w trybie awaryjnym na samym gazie,więc jeśli wtrysk zaczyna wariować to pozostaje tylko linka i hol
[ Dodano: 2014-05-04, 13:52 ]
i jeszcze ciekawostka,jak poruszam kablami kostki prowadzącej do wtrysku to pstryka chyba takie ustrojstwo co jest przyczepione po drugiej,zewnętrznej stronie filtra.wychodzi na to,że jest gdzieś zwarcie,patrzyłem po kablach,ale nic nie widać
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz bingo to M to emulator jest wbudowany w ten sterownik. Emulator to przekaźnik odcinający wtrysk z odpowiednim opornikiem, który ma powodować że komputer benzyny nie wyświetli błędu uszkodzonego połączenia wtryskiwacza. ABK i tak nie wykrywa uszkodzonego obwodu wtryskiwacza, więc można dać na zewnątrz zwykły przekaźnik.
Sprawdzałeś awaryjne czy działa awaryjne odpalanie tego bingo mm? Bo chyba może być wyłączone w programie.
Jeszcze możesz robić taki myk że odłącz wtyczkę wtryskiwacza i kablem załącz sobie elektrozawory gazu przez podanie na nie plusa z akumulatora i będziesz mógł odpalić na gazie. Tylko ciężko może być to zrobić samemu bo jak podłączysz na stałe to ci zaleje i zanim dobiegniesz do stacyjki będzie gazu tyle że ze 20 sekund trzeba będzie kręcić.
Albo podłącz sobie kabel pod bezpiecznik 13 (pompa paliwa) i ten kabel pod plus na którymś elektrozaworze. W ten sposób gaz będzie podawany tylko wtedy gdy silnik pracuje. Oczywiście odłącz też wtyczkę od wtryskiwacza.
Ewentualnie przerób odcięcie wtryskiwacza na przekaźnik sterowany z elektrozaworu gazu.
Sprawdzałeś awaryjne czy działa awaryjne odpalanie tego bingo mm? Bo chyba może być wyłączone w programie.
Jeszcze możesz robić taki myk że odłącz wtyczkę wtryskiwacza i kablem załącz sobie elektrozawory gazu przez podanie na nie plusa z akumulatora i będziesz mógł odpalić na gazie. Tylko ciężko może być to zrobić samemu bo jak podłączysz na stałe to ci zaleje i zanim dobiegniesz do stacyjki będzie gazu tyle że ze 20 sekund trzeba będzie kręcić.
Albo podłącz sobie kabel pod bezpiecznik 13 (pompa paliwa) i ten kabel pod plus na którymś elektrozaworze. W ten sposób gaz będzie podawany tylko wtedy gdy silnik pracuje. Oczywiście odłącz też wtyczkę od wtryskiwacza.
Ewentualnie przerób odcięcie wtryskiwacza na przekaźnik sterowany z elektrozaworu gazu.
awaryjne nie odpala sprawdzałem,jak będę miał chwilę to udam się do gazownika aby włączył mi je w w programie,tyle że gaz już ma siedem lat i nie wiadomo czy akurat będzie można to zrobić.pomysł z kablem od bezpiecznika 13 bardzo mi się podoba,ale czy sterownik gazu,komputer czy jak go tam zwał nie zwariuje?aktualnie auto jeżdzi,wtrysk nie leje,tyle że taka naprawa bez znalezienia przyczyny trochę mnie martwi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie powinien bo elektrozawory są załączane wbudowanym w niego przekaźnikiem i obwód elektrozaworów zazwyczaj nie ma połączenia z elektroniką. Więc odpalisz na gazie sterownik zobaczy obroty, przełączy sam na gaz dorzucając od siebie plus i ten swój kabel będziesz mógł odłączyć.adam1979 pisze:ale czy sterownik gazu,komputer czy jak go tam zwał nie zwariuje
Co rozwiązywania naprawy to czasami tak bywa, że taniej i łatwiej walczyć ze skutkiem niż przyczyną. Szczególnie jak usterka występuje sporadycznie.
dziś byłem u gazownika i na szczęście sterownik miał opcję awaryjnego odpalania,ale pomysł z bezpiecznikiem 13 zapamiętam tak na przyszłość,może kiedyś się przyda.dzięki za pomoc.co zaś się tyczy wtryskiwacza to narazie śmiga,ale jeśli znów mu coś odbije lub,miejmy nadzieję wcześniej znajdę przyczynę to napiszę.pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.
Witam,
Mam podobny problem co drag_op. Samochód też zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić.
Iskra jest
Paliwo PB jest
LPG jest
Nie chciał w ogóle odpalić ani na PB ani na LPG. W trybie awaryjnym LPG także.
Po wyjęciu bezpiecznika 13 w trybie awaryjnym LPG odpala. I o dziwo teraz po włożenie bezpiecznika też pali na LPG w trybie awaryjnym.
Na benzynie nie odpala na pompce paliwa przez chwile po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie potem go nie ma.
Macie jakiś pomysł co odcina pompkę i jak to spr???
Mam podobny problem co drag_op. Samochód też zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić.
Iskra jest
Paliwo PB jest
LPG jest
Nie chciał w ogóle odpalić ani na PB ani na LPG. W trybie awaryjnym LPG także.
Po wyjęciu bezpiecznika 13 w trybie awaryjnym LPG odpala. I o dziwo teraz po włożenie bezpiecznika też pali na LPG w trybie awaryjnym.
Na benzynie nie odpala na pompce paliwa przez chwile po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie potem go nie ma.
Macie jakiś pomysł co odcina pompkę i jak to spr???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków