Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM 90KM] zagadka odnośnie wskazań temperatury...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

[B3 1.8 PM 90KM] zagadka odnośnie wskazań temperatury...

Post autor: kix » 05 lis 2013, 20:10

witam,jak w temacie,[silnik 1.8 monowtrysk+LPG]- a mianowicie w trasie przy stałej prędkości ok. 3tyś. obr./min. wskazówka temp. pokazuje mi jakieś 75-80 stopni C. -czyli NIEDOGRZANIE! :cry:
Zaś w miejskich korkach wędruje do ponad 100 stopni C , oczywiście wentylator włącza się prawidłowo przy przekroczeniu 93 stopni C. :oops:
Dodam jeszcze, że wymieniłem termostat na nowy firmy WEBER, płyn chłodniczy oraz odkamieniłem przy wymianie płynu chłodnicę a wszystko odpowietrzyłem... a i uszczelka głowicy jest ok. a w zbiorniczku tylko czyściutki płyn... węże są prawidłowo ciepłe i elastyczne.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na te dziwne wskazania?

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 05 lis 2013, 20:18

Zostaw to w spokoju. Jadąc w trasie wskazówka będzie dochodziła do pierwszej kreski po lewej stronie od 90stopni, a stojąc w korkach będzie dochodziła do pierwszej kreski po prawej stronie 90stopni. Jeśli temperatura nie przekracza tych kresek (po zagrzaniu silnika oczywiście) to wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 05 lis 2013, 20:33

a jak było na starym termostacie?

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 05 lis 2013, 21:24

LUPO pisze:a jak było na starym termostacie?
na starym było tak samo, dlatego zmieniłem na nowy bo mnie wkurzało...

Ps. sorki oglądałem transportera :mrgreen: i niedoścignione A8 ;-)

[ Dodano: 2013-11-05, 21:27 ]
Kamuś pisze:Zostaw to w spokoju. Jadąc w trasie wskazówka będzie dochodziła do pierwszej kreski po lewej stronie od 90stopni, a stojąc w korkach będzie dochodziła do pierwszej kreski po prawej stronie 90stopni. Jeśli temperatura nie przekracza tych kresek (po zagrzaniu silnika oczywiście) to wszystko jest ok.
tak kolego ,ale fajnie by było ją mieć cały czas w jednym miejscu ,jak ma to miejsce u żony w A2 niezależnie czy trasa czy korek,zima czy lato...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 05 lis 2013, 21:43

Dla mnie to wina czujnika od temp. na deske. Ja po trasie mam 88-90, w mieście w upały dochodzi do 93 i włancza sie wentylator, tak to przeważnie 90.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 05 lis 2013, 21:43

kix pisze:
LUPO pisze:a jak było na starym termostacie?
na starym było tak samo, dlatego zmieniłem na nowy bo mnie wkurzało...

Ps. sorki oglądałem transportera :mrgreen: i niedoścignione A8 ;-)

[ Dodano: 2013-11-05, 21:27 ]
Kamuś pisze:Zostaw to w spokoju. Jadąc w trasie wskazówka będzie dochodziła do pierwszej kreski po lewej stronie od 90stopni, a stojąc w korkach będzie dochodziła do pierwszej kreski po prawej stronie 90stopni. Jeśli temperatura nie przekracza tych kresek (po zagrzaniu silnika oczywiście) to wszystko jest ok.
tak kolego ,ale fajnie by było ją mieć cały czas w jednym miejscu ,jak ma to miejsce u żony w A2 niezależnie czy trasa czy korek,zima czy lato...
To poczytaj sobie w internecie na ten temat. W nowych autach w zakresie temperatury o którym wspomniałem wskazówka ma stać sztywno jak drut na 90stopniach, niezależnie czy będzie on miał 80, czy 97 stopni. Tak robią, aby właśnie ludzie nie panikowali bez powodów.

Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

Post autor: kix » 05 lis 2013, 21:49

tak kolego ,ale fajnie by było ją mieć cały czas w jednym miejscu ,jak ma to miejsce u żony w A2 niezależnie czy trasa czy korek,zima czy lato...[/quote]
To poczytaj sobie w internecie na ten temat. W nowych autach w zakresie temperatury o którym wspomniałem wskazówka ma stać sztywno jak drut na 90stopniach, niezależnie czy będzie on miał 80, czy 97 stopni. Tak robią, aby właśnie ludzie nie panikowali bez powodów.[/quote]

o tym podstępnym zabiegu to przyznaje bez bicia to nie wiedziałem... :-/

[ Dodano: 2013-11-05, 21:52 ]
GerB3 pisze:Dla mnie to wina czujnika od temp. na deske. Ja po trasie mam 88-90, w mieście w upały dochodzi do 93 i włancza sie wentylator, tak to przeważnie 90.
owszem brałem go pod uwagę,gdyż czasem wskazówka potrafi opaść bez powodu w czsie jazdy na 0, gdzie za chwilę powraca na ulubione 75-80 st.C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl