witam,jak w temacie,[silnik 1.8 monowtrysk+LPG]- a mianowicie w trasie przy stałej prędkości ok. 3tyś. obr./min. wskazówka temp. pokazuje mi jakieś 75-80 stopni C. -czyli NIEDOGRZANIE! :cry:
Zaś w miejskich korkach wędruje do ponad 100 stopni C , oczywiście wentylator włącza się prawidłowo przy przekroczeniu 93 stopni C. :oops:
Dodam jeszcze, że wymieniłem termostat na nowy firmy WEBER, płyn chłodniczy oraz odkamieniłem przy wymianie płynu chłodnicę a wszystko odpowietrzyłem... a i uszczelka głowicy jest ok. a w zbiorniczku tylko czyściutki płyn... węże są prawidłowo ciepłe i elastyczne.
Czy ma ktoś jakiś pomysł na te dziwne wskazania?
[B3 1.8 PM 90KM] zagadka odnośnie wskazań temperatury...
na starym było tak samo, dlatego zmieniłem na nowy bo mnie wkurzało...LUPO pisze:a jak było na starym termostacie?
Ps. sorki oglądałem transportera :mrgreen: i niedoścignione A8
[ Dodano: 2013-11-05, 21:27 ]
tak kolego ,ale fajnie by było ją mieć cały czas w jednym miejscu ,jak ma to miejsce u żony w A2 niezależnie czy trasa czy korek,zima czy lato...Kamuś pisze:Zostaw to w spokoju. Jadąc w trasie wskazówka będzie dochodziła do pierwszej kreski po lewej stronie od 90stopni, a stojąc w korkach będzie dochodziła do pierwszej kreski po prawej stronie 90stopni. Jeśli temperatura nie przekracza tych kresek (po zagrzaniu silnika oczywiście) to wszystko jest ok.
To poczytaj sobie w internecie na ten temat. W nowych autach w zakresie temperatury o którym wspomniałem wskazówka ma stać sztywno jak drut na 90stopniach, niezależnie czy będzie on miał 80, czy 97 stopni. Tak robią, aby właśnie ludzie nie panikowali bez powodów.kix pisze:na starym było tak samo, dlatego zmieniłem na nowy bo mnie wkurzało...LUPO pisze:a jak było na starym termostacie?
Ps. sorki oglądałem transportera :mrgreen: i niedoścignione A8
[ Dodano: 2013-11-05, 21:27 ]tak kolego ,ale fajnie by było ją mieć cały czas w jednym miejscu ,jak ma to miejsce u żony w A2 niezależnie czy trasa czy korek,zima czy lato...Kamuś pisze:Zostaw to w spokoju. Jadąc w trasie wskazówka będzie dochodziła do pierwszej kreski po lewej stronie od 90stopni, a stojąc w korkach będzie dochodziła do pierwszej kreski po prawej stronie 90stopni. Jeśli temperatura nie przekracza tych kresek (po zagrzaniu silnika oczywiście) to wszystko jest ok.
tak kolego ,ale fajnie by było ją mieć cały czas w jednym miejscu ,jak ma to miejsce u żony w A2 niezależnie czy trasa czy korek,zima czy lato...[/quote]
To poczytaj sobie w internecie na ten temat. W nowych autach w zakresie temperatury o którym wspomniałem wskazówka ma stać sztywno jak drut na 90stopniach, niezależnie czy będzie on miał 80, czy 97 stopni. Tak robią, aby właśnie ludzie nie panikowali bez powodów.[/quote]
o tym podstępnym zabiegu to przyznaje bez bicia to nie wiedziałem...
[ Dodano: 2013-11-05, 21:52 ]
To poczytaj sobie w internecie na ten temat. W nowych autach w zakresie temperatury o którym wspomniałem wskazówka ma stać sztywno jak drut na 90stopniach, niezależnie czy będzie on miał 80, czy 97 stopni. Tak robią, aby właśnie ludzie nie panikowali bez powodów.[/quote]
o tym podstępnym zabiegu to przyznaje bez bicia to nie wiedziałem...
[ Dodano: 2013-11-05, 21:52 ]
owszem brałem go pod uwagę,gdyż czasem wskazówka potrafi opaść bez powodu w czsie jazdy na 0, gdzie za chwilę powraca na ulubione 75-80 st.CGerB3 pisze:Dla mnie to wina czujnika od temp. na deske. Ja po trasie mam 88-90, w mieście w upały dochodzi do 93 i włancza sie wentylator, tak to przeważnie 90.