[90 B3 NG Quattro] Blokada mostu DIFF - opis i problem.
[90 B3 NG Quattro] Blokada mostu DIFF - opis i problem.
Witam kolegów.
Szukałem tego na forum, ale nie znalazłem takiego konkretnego przypadku.
Zdecydowałem się założyć nowy temat, głównie po to by opisać jak to działa i zasięgnąć opinii kogoś znającego ten układ czy moje przypuszczenia są trafne.
Tak jak w tytule mam mały problem z blokadą tylnego dyferencjału - DIFF Lock.
Opis problemu:
- gdy uruchomię silnik i wcisnę DIFF mechanizm blokuje się poprawnie [wyłącza ABS, kontrolka mostu zapala się razem z trójkątem w przycisku]
- gdy nacisnę DIFF ponownie czasem wyłączy od razu (3 sek) a czasem zostaje włączona i nie chce rozłączyć albo rozłącza się po długim czasie [ świeci ABS i kontrolka w moście]
Fakty, które ustaliłem:
- instalacja elektryczna (przewody, zasilania, włącznik + kontrolki ) sprawna,
- siłownik na moście sprawny,
- czujnik załączenia blokady w moście sprawny [on załącza kontrolkę w moście i rozłącza ABS gdy siłownik podciśnieniowy przesunie krzywkę w dyferencjale]
- przewody podciśnieniowe sprawne.
Opis zdjęcia sterownika:
1. Podciśnienie dochodzi wężykiem oznaczonym [ STRZAŁKA CZERWONA ]
2. Do załączenia blokady używane jest podciśnienie, które pojawia się na wężyku żółto-czarnym [STRZAŁKA ŻÓŁTA] - po wciśnięciu DIFF
PYTANIE:
Czy do rozłączenia [ po wciśnięciu DIFF ] powinno pojawić się podciśnienie na wężyku niebiesko-czarnym [STRZAŁKA NIEBIESKA], czy tylko zniknąć na żółtym?
Według moich badań sterownik przy wciskaniu DIFF powinien przełączać podciśnienie z wężyka żółto-czarnego na niebiesko-czarny. U mnie się tak nie dzieje, ale podłączając kolejno wężyki na krótko, odpięte od sterownika, wszystko pracuje prawidłowo - włącznie z kontrolkami.
Wszystko wskazuje na uszkodzenie sterownika blokady ( pod tylnym siedzeniem nr 893 919 173 ), a konkretnie jeden z elektrozaworów pneumatycznych wewnątrz.
Proszę o mnie poprawić jeśli popełniłem błąd lub utwierdzić w diagnozie
Z góry dzięki za konkrety zorientowanych w temacie kolegów
Szukałem tego na forum, ale nie znalazłem takiego konkretnego przypadku.
Zdecydowałem się założyć nowy temat, głównie po to by opisać jak to działa i zasięgnąć opinii kogoś znającego ten układ czy moje przypuszczenia są trafne.
Tak jak w tytule mam mały problem z blokadą tylnego dyferencjału - DIFF Lock.
Opis problemu:
- gdy uruchomię silnik i wcisnę DIFF mechanizm blokuje się poprawnie [wyłącza ABS, kontrolka mostu zapala się razem z trójkątem w przycisku]
- gdy nacisnę DIFF ponownie czasem wyłączy od razu (3 sek) a czasem zostaje włączona i nie chce rozłączyć albo rozłącza się po długim czasie [ świeci ABS i kontrolka w moście]
Fakty, które ustaliłem:
- instalacja elektryczna (przewody, zasilania, włącznik + kontrolki ) sprawna,
- siłownik na moście sprawny,
- czujnik załączenia blokady w moście sprawny [on załącza kontrolkę w moście i rozłącza ABS gdy siłownik podciśnieniowy przesunie krzywkę w dyferencjale]
- przewody podciśnieniowe sprawne.
Opis zdjęcia sterownika:
1. Podciśnienie dochodzi wężykiem oznaczonym [ STRZAŁKA CZERWONA ]
2. Do załączenia blokady używane jest podciśnienie, które pojawia się na wężyku żółto-czarnym [STRZAŁKA ŻÓŁTA] - po wciśnięciu DIFF
PYTANIE:
Czy do rozłączenia [ po wciśnięciu DIFF ] powinno pojawić się podciśnienie na wężyku niebiesko-czarnym [STRZAŁKA NIEBIESKA], czy tylko zniknąć na żółtym?
Według moich badań sterownik przy wciskaniu DIFF powinien przełączać podciśnienie z wężyka żółto-czarnego na niebiesko-czarny. U mnie się tak nie dzieje, ale podłączając kolejno wężyki na krótko, odpięte od sterownika, wszystko pracuje prawidłowo - włącznie z kontrolkami.
Wszystko wskazuje na uszkodzenie sterownika blokady ( pod tylnym siedzeniem nr 893 919 173 ), a konkretnie jeden z elektrozaworów pneumatycznych wewnątrz.
Proszę o mnie poprawić jeśli popełniłem błąd lub utwierdzić w diagnozie
Z góry dzięki za konkrety zorientowanych w temacie kolegów
Było na forum nie raz. ale może nie tak dokładnie.
Mam Dwa pytanie.
1. Blokada działa na zasadzie mechanicznej??
Czyli blokuje koła które przeskakuja przyskrecie??
2. Jeżeli jest tak jak w punkcie pierwszym . To wszystko ok.
Jak dla mnie wszystko działa poprawnie. Bo jest to urządzenie mechaniczne czyli przsuwka w mechaniżmie różnicowym. Ona czasem se przycina i trzeba albo chwile poczekać albo troche ruszyć do przodu później do tyłu że by inaczej ustawiły się zebatki w moście. I wtedy się rozpina.
Jedyne co możesz zrobić dla zabawy to wymienić gumowe rurki od podciśnień. Ale to sztuka dla sztuki.
Akurat ja przez 12 lat nie spotkałem się z awaria tych urządzeń.
Z ciekawości powiem ci że jakoś ze dwa miesiące temu niechciało mi rozłaczyć blokady . Walczyłem jakoś z 10 minut zanim puściła. Raz jedyny tak mi sięstało.
Pozdro
Ps jeżeli masz więcej pytań pisz. Pomożemy.
Mam Dwa pytanie.
1. Blokada działa na zasadzie mechanicznej??
Czyli blokuje koła które przeskakuja przyskrecie??
2. Jeżeli jest tak jak w punkcie pierwszym . To wszystko ok.
Jak dla mnie wszystko działa poprawnie. Bo jest to urządzenie mechaniczne czyli przsuwka w mechaniżmie różnicowym. Ona czasem se przycina i trzeba albo chwile poczekać albo troche ruszyć do przodu później do tyłu że by inaczej ustawiły się zebatki w moście. I wtedy się rozpina.
Jedyne co możesz zrobić dla zabawy to wymienić gumowe rurki od podciśnień. Ale to sztuka dla sztuki.
Akurat ja przez 12 lat nie spotkałem się z awaria tych urządzeń.
Z ciekawości powiem ci że jakoś ze dwa miesiące temu niechciało mi rozłaczyć blokady . Walczyłem jakoś z 10 minut zanim puściła. Raz jedyny tak mi sięstało.
Pozdro
Ps jeżeli masz więcej pytań pisz. Pomożemy.
Blokada rozpina się mechanicznie za pomocą przesuwki wewnątrz mechanizmu różnicowego, sterowana jest cięgłem z silownika podciśnieniowego.
Jeżeli się nierozepnie może rozwalić dyfer niestety. ale to dopiero przy wiekszych predkościach na suchym asfalcie. Zależy co rozumiesz pod pojeciem "później"
10km 30km czy 500m?? Raczej obstawiałbym na nieszczelny siłownik przy moście.
Bo to najczęściej sie uszkadza.
Jeżeli się nierozepnie może rozwalić dyfer niestety. ale to dopiero przy wiekszych predkościach na suchym asfalcie. Zależy co rozumiesz pod pojeciem "później"
10km 30km czy 500m?? Raczej obstawiałbym na nieszczelny siłownik przy moście.
Bo to najczęściej sie uszkadza.
Tak jak wyżej koleżanka Żaneta napisała, wymiana sterownika dyferencjału załatwiła sprawę.
Jeszcze raz dzięki za część Żana <ok>
Poprzednie wnioski potwierdziły się, czyli:
1. Przy załączaniu blokady [wciskamy DIFF] podciśnienie pojawia się na wyjściu ze sterownika [wężyk żółto-czarny] i siłownik na moście blokuje dyferencjał.
2. Przy wyłączaniu blokady podciśnienie pojawia się na wężyku niebiesko-czarnym i następuje rozłączenie blokady.
3. Przy prawidłowym działaniu rozłącza się to po ok. 3sek, nie muszę ani ruszać, ani cofać - ewentualnie wystarczy przekroczyć 25 km/h.
Mam nadzieję, że pomoże to kolegom, ewentualnie proszę pisać w razie problemów.
Pozdrowienia.
Jeszcze raz dzięki za część Żana <ok>
Poprzednie wnioski potwierdziły się, czyli:
1. Przy załączaniu blokady [wciskamy DIFF] podciśnienie pojawia się na wyjściu ze sterownika [wężyk żółto-czarny] i siłownik na moście blokuje dyferencjał.
2. Przy wyłączaniu blokady podciśnienie pojawia się na wężyku niebiesko-czarnym i następuje rozłączenie blokady.
3. Przy prawidłowym działaniu rozłącza się to po ok. 3sek, nie muszę ani ruszać, ani cofać - ewentualnie wystarczy przekroczyć 25 km/h.
Mam nadzieję, że pomoże to kolegom, ewentualnie proszę pisać w razie problemów.
Pozdrowienia.
Odgrzeje, blokada umarła, tzn czasami przy ruszaniu mrugnie na zielono (bez wzgledu na to czy wlaczony DIFF), weze przy moście ok, właśnie sprawdziłem, możecie mi powiedzieć skąd bierze podciśnienie pod maską? Ew. jakiś schemat/foto. Który przekaźnik nad nogami za to odpowiada?
Edit. Po włączeniu DIFF na zółty idzie podciśnienie - czyli zapinać powinno
Po wyłączeniu na niebieski nie ma podciśnienia (czyli nie rozpina), tym samym pewnie zmielone widełki w moście. Ew. przekaźnik czy nie ma nic współnego?
Edit. wymieniony moduł, blokuje i rozpina. Czas na testy czy nie zmieliło widełek.
Edit2. szpera działa aż miło <ok>
Edit. Po włączeniu DIFF na zółty idzie podciśnienie - czyli zapinać powinno
Po wyłączeniu na niebieski nie ma podciśnienia (czyli nie rozpina), tym samym pewnie zmielone widełki w moście. Ew. przekaźnik czy nie ma nic współnego?
Edit. wymieniony moduł, blokuje i rozpina. Czas na testy czy nie zmieliło widełek.
Edit2. szpera działa aż miło <ok>
- anakonda1259
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 lut 2010, 14:27
- Lokalizacja: Przemyśl
czas cos tu napisać
witam
mam taki problem ale troche inny niż wyżej a mianowicie
po przyciśnięciu przycisku diff blokada nie załącza sie zacząłem szukać dzisiaj i tak widełki sprawne blokada działa jak ręcznie ją włączę i dam rade ja wyłączyć samym przyciskiem w kabinie ale szukałem w tym sterowniku pod siedzeniem i wyszło na to że jak sciagnę niebieski wężyk to blokada sie załącza po wciśnięciu diff ale juz sie nie wyłączy a jak podepne ten niebieski na swoje miejsce to wyłączy się po wciśnięciu diff prubowałem dalej
sciagnąłem wężyk niebieski blokade włączyłem i wyłączyłem i wziołęm niebieski wężyk do buzi i pociągnółem i blogada sie rozłączyła tak jak ma byc
i teraz pytanie bo napewno jest to wina sterownika czy to d rade jakoś rozebrać czy trza szukać nowego w zasadzie używanego ?
[ Dodano: 2013-10-24, 19:23 ]
edit problem rozwiązany zmiana sterownika tego ale czy jego da sie jakos naprawić
witam
mam taki problem ale troche inny niż wyżej a mianowicie
po przyciśnięciu przycisku diff blokada nie załącza sie zacząłem szukać dzisiaj i tak widełki sprawne blokada działa jak ręcznie ją włączę i dam rade ja wyłączyć samym przyciskiem w kabinie ale szukałem w tym sterowniku pod siedzeniem i wyszło na to że jak sciagnę niebieski wężyk to blokada sie załącza po wciśnięciu diff ale juz sie nie wyłączy a jak podepne ten niebieski na swoje miejsce to wyłączy się po wciśnięciu diff prubowałem dalej
sciagnąłem wężyk niebieski blokade włączyłem i wyłączyłem i wziołęm niebieski wężyk do buzi i pociągnółem i blogada sie rozłączyła tak jak ma byc
i teraz pytanie bo napewno jest to wina sterownika czy to d rade jakoś rozebrać czy trza szukać nowego w zasadzie używanego ?
[ Dodano: 2013-10-24, 19:23 ]
edit problem rozwiązany zmiana sterownika tego ale czy jego da sie jakos naprawić
witam
Podepnę się pod temat...walczę z abs który notorycznie świeci, wymieniłem czujniki i zgasł ale zaczeły zegary dziwnie pracować tzn zle pokazują prędkość i abs zdecydowanie nie działa dobrze gdyż koła sie normalnie blokują, szukam czujnika który jest ponoć w moście i od niego jest to zależne a nie wiem jak moze sie on nazywac - jesteście mi w stanie pomóc?
pozdrawiam
Podepnę się pod temat...walczę z abs który notorycznie świeci, wymieniłem czujniki i zgasł ale zaczeły zegary dziwnie pracować tzn zle pokazują prędkość i abs zdecydowanie nie działa dobrze gdyż koła sie normalnie blokują, szukam czujnika który jest ponoć w moście i od niego jest to zależne a nie wiem jak moze sie on nazywac - jesteście mi w stanie pomóc?
pozdrawiam
Cześć. Masz quattro czy zwykła ośka? Pytam bo jest inna elektronika.
[ Dodano: 2013-11-03, 22:03 ]
Podejrzewam , że quattro i tak na szybko bez sprawdzenia w dokumentacji - może odepnij sterownik DIFF Lock [ten pod siedzeniem] i sprawdź bez niego , do niego idzie sygnał prędkości pojazdu z licznika żeby rozpinać tylny dyfer powyżej 25km/h [kolor przewodu biało - niebieski] . p.s. Ja w swojej 90 miałem wyłącznik na tym przewodzie, żeby nie rozpinało tyłu w zimę podczas zabawy
[ Dodano: 2013-11-03, 22:05 ]
Daj znać jak będziesz chciał schematy.
[ Dodano: 2013-11-03, 22:03 ]
Podejrzewam , że quattro i tak na szybko bez sprawdzenia w dokumentacji - może odepnij sterownik DIFF Lock [ten pod siedzeniem] i sprawdź bez niego , do niego idzie sygnał prędkości pojazdu z licznika żeby rozpinać tylny dyfer powyżej 25km/h [kolor przewodu biało - niebieski] . p.s. Ja w swojej 90 miałem wyłącznik na tym przewodzie, żeby nie rozpinało tyłu w zimę podczas zabawy
[ Dodano: 2013-11-03, 22:05 ]
Daj znać jak będziesz chciał schematy.
witam
mam quattro problem polega na tym ze swieci kontrolka od abs to jezdze normalnie i zegary działaja normalnie...jak podepne czujnik który obecnie jest odpiety to gasna błedy ale nie da sie bezpeicznie jeżdzić bo blokuje koła i wskazania licznika są bzdurne..po chwili albo sie wyąłczy jak ostro depne po hamulcu albo nie heh jestem w kropce bo nie mam błędów jak jestem podpięty pod komputer.
mam quattro problem polega na tym ze swieci kontrolka od abs to jezdze normalnie i zegary działaja normalnie...jak podepne czujnik który obecnie jest odpiety to gasna błedy ale nie da sie bezpeicznie jeżdzić bo blokuje koła i wskazania licznika są bzdurne..po chwili albo sie wyąłczy jak ostro depne po hamulcu albo nie heh jestem w kropce bo nie mam błędów jak jestem podpięty pod komputer.
Cześć. W tylnym moście jest tylko czujnik zablokowania mechanizmu różnicowego [ 2 piny] i z nim może być problem.
Sprawdza się go tak że przy zapiętym Diff Lock powinien mieć przejście (być zwarty) a przy wyłączonym Diff Lock powinien się otwierać.
Instalacja czujnika - przewody (czarno-niebieski i brązowo-czarny) idą do wyłącznika ABS i przekaźnika ABS.
Czyli sprawdzić: przewody, czujnik w moście, przekaźnik ABS ewentualnie wyłącznik ABS.
Sprawdza się go tak że przy zapiętym Diff Lock powinien mieć przejście (być zwarty) a przy wyłączonym Diff Lock powinien się otwierać.
Instalacja czujnika - przewody (czarno-niebieski i brązowo-czarny) idą do wyłącznika ABS i przekaźnika ABS.
Czyli sprawdzić: przewody, czujnik w moście, przekaźnik ABS ewentualnie wyłącznik ABS.
Mam problem...kręciłem dzisiaj bączki na śniegu...zapiąłem blokadę mostu i znowu kręciłem...nagle coś uderzyło z tyłu i sytuacja wygląda tak:
- przy wyłączonej blokadzie mostu auto nie jedzie wcale, puszczam sprzęgło, słyszę zgrzyty i auto nie rusza
- przy włączeniu blokady auto dopiero rusza ale tez słychać dziwne dzwięki z tyłu
Pytanie: co popsułem ?
<ok> <ok>
- przy wyłączonej blokadzie mostu auto nie jedzie wcale, puszczam sprzęgło, słyszę zgrzyty i auto nie rusza
- przy włączeniu blokady auto dopiero rusza ale tez słychać dziwne dzwięki z tyłu
Pytanie: co popsułem ?
<ok> <ok>
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok