Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1.9 TDI] interpretacja odczytów vag

ODPOWIEDZ
misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

[80 1.9 TDI] interpretacja odczytów vag

Post autor: misiek547 » 04 lip 2009, 23:29

witam kolegów mógł by ktoś zobaczyć dane z vagu i powiedzieć czy wszystko jest ok tutaj jest filmik z parametrami


dodam jeszcze ze jest to program deltascan 1z

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2009, 01:10

a więc tak, pozycje:

1. 38-40 czyli obroty jałowe ok 850 (pomijam dodawanie gazu)
2. kąt początku wtrysku i tu widać cyrki :-( na początku jest 49 czyli może być a potem jak dodasz gazu i wszystko wróci do normy wartość zatrzymuje się za każdym razem na innym poziomie a więc podejrzewam uszkodzony wtrysk sterujący (kolega kostrz miał tak samo)
3. pedał gazu (0 czyli noga zdjęta)
4. dawka paliwa - i tu też są dziwne rzeczy, ponad 30 to jest mocno za mała dawka ale jeżeli wtrysk jest uszkodzony to nie koniecznie wartość jest prawdziwa

reszta pozycji to temperatury oraz ciśnienia (nie wiem ile powinno być w tamtych pozycjach)

także z tego filmiku myślę że jak Ci się nagrzeje to może nierówno pracować oraz stawać się mułowaty, napisz dokładniej co Cie niepokoi <ok>

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 05 lip 2009, 07:34

mułowaty nie jest zbiera sie dobrze ale silnik faktycznie nierówno pracuje szczególnie jak temperatury nabierze no i kopci na niebiesko dosyc mocno

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 lip 2009, 10:49

wtryski, wymiana lub regeneracja <ok>

dla pewności bierz kolege i młotek, jeden trzyma obroty ok 2500-3000 (1.pozycja VAG/Deltascan gr.000 wartość ok 150) a drugi w tym czasie stuka we wtrysk (troche w bok) i jak silnik szarpnie (wyczuje to osoba siedząca w samochodzie) to masz pewność że to wtrysk nawala, ale na 99,99% jak zmienisz wtryski i ustawisz po tym kąt wtrysku i dawkę to auto będzie nie do poznania <ok>

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 05 lip 2009, 12:01

teraz rozebralem ten wtrysk byl caly zasyfiony i swieca akurat na tym wtrysku tez nie dzialala czy tez to moze byc tego przyczyna??

[ Dodano: 2009-07-05, 21:12 ]
znalazlem jeszcze jeden problemik opisany w tym temacie https://audi80.pl/b4-19-tdi-problem- ... t31134.htm
ale juz sie z nim uporalem i teraz wtrysk zachowuje sie trosze inaczej a oto pomiary w vag-u



[ Dodano: 2009-07-05, 21:19 ]
a i stukalem w ten wtrys i nic sie nie dzialo

Awatar użytkownika
gazela93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela93 » 05 lis 2013, 22:11

Mam podobny problem ...

wg. deltascanu taki powinien być przedział

1. 39...42 a ja mam tak : 1. 41
2. 50...65 2. 40
3. 0 3. 0
4. 15...30 4. 28

i teraz moje pytanie jak mam to interpretować?

Im większa wartość np. paliwa to mniejsza dawka? podobnie z kątem wtrysku ... Niech mi ktoś to wytłumaczy na chłopski rozum :oops:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 lis 2013, 23:09

gazela93 pisze:Mam podobny problem ...

wg. deltascanu taki powinien być przedział

1. 39...42 a ja mam tak : 1. 41
2. 50...65 2. 40
3. 0 3. 0
4. 15...30 4. 28

i teraz moje pytanie jak mam to interpretować?

Im większa wartość np. paliwa to mniejsza dawka? podobnie z kątem wtrysku ... Niech mi ktoś to wytłumaczy na chłopski rozum :oops:

Z dawka paliwa to jest tak jak mówisz, Im wieksza wartosc tym mniejsza dawka paliwa. Jeżeli wartosci z deltascan sa takie same jak w vag'u to kąt wtrysku (2) masz za późny, ustaw sobie na 55, dawke paliwa (4) tez masz mała, około 6mg. Ustaw na 15 sobie i będzie żwawsze autko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl