witam kolegów mógł by ktoś zobaczyć dane z vagu i powiedzieć czy wszystko jest ok tutaj jest filmik z parametrami
dodam jeszcze ze jest to program deltascan 1z
[80 1.9 TDI] interpretacja odczytów vag
a więc tak, pozycje:
1. 38-40 czyli obroty jałowe ok 850 (pomijam dodawanie gazu)
2. kąt początku wtrysku i tu widać cyrki na początku jest 49 czyli może być a potem jak dodasz gazu i wszystko wróci do normy wartość zatrzymuje się za każdym razem na innym poziomie a więc podejrzewam uszkodzony wtrysk sterujący (kolega kostrz miał tak samo)
3. pedał gazu (0 czyli noga zdjęta)
4. dawka paliwa - i tu też są dziwne rzeczy, ponad 30 to jest mocno za mała dawka ale jeżeli wtrysk jest uszkodzony to nie koniecznie wartość jest prawdziwa
reszta pozycji to temperatury oraz ciśnienia (nie wiem ile powinno być w tamtych pozycjach)
także z tego filmiku myślę że jak Ci się nagrzeje to może nierówno pracować oraz stawać się mułowaty, napisz dokładniej co Cie niepokoi <ok>
1. 38-40 czyli obroty jałowe ok 850 (pomijam dodawanie gazu)
2. kąt początku wtrysku i tu widać cyrki na początku jest 49 czyli może być a potem jak dodasz gazu i wszystko wróci do normy wartość zatrzymuje się za każdym razem na innym poziomie a więc podejrzewam uszkodzony wtrysk sterujący (kolega kostrz miał tak samo)
3. pedał gazu (0 czyli noga zdjęta)
4. dawka paliwa - i tu też są dziwne rzeczy, ponad 30 to jest mocno za mała dawka ale jeżeli wtrysk jest uszkodzony to nie koniecznie wartość jest prawdziwa
reszta pozycji to temperatury oraz ciśnienia (nie wiem ile powinno być w tamtych pozycjach)
także z tego filmiku myślę że jak Ci się nagrzeje to może nierówno pracować oraz stawać się mułowaty, napisz dokładniej co Cie niepokoi <ok>
wtryski, wymiana lub regeneracja <ok>
dla pewności bierz kolege i młotek, jeden trzyma obroty ok 2500-3000 (1.pozycja VAG/Deltascan gr.000 wartość ok 150) a drugi w tym czasie stuka we wtrysk (troche w bok) i jak silnik szarpnie (wyczuje to osoba siedząca w samochodzie) to masz pewność że to wtrysk nawala, ale na 99,99% jak zmienisz wtryski i ustawisz po tym kąt wtrysku i dawkę to auto będzie nie do poznania <ok>
dla pewności bierz kolege i młotek, jeden trzyma obroty ok 2500-3000 (1.pozycja VAG/Deltascan gr.000 wartość ok 150) a drugi w tym czasie stuka we wtrysk (troche w bok) i jak silnik szarpnie (wyczuje to osoba siedząca w samochodzie) to masz pewność że to wtrysk nawala, ale na 99,99% jak zmienisz wtryski i ustawisz po tym kąt wtrysku i dawkę to auto będzie nie do poznania <ok>
teraz rozebralem ten wtrysk byl caly zasyfiony i swieca akurat na tym wtrysku tez nie dzialala czy tez to moze byc tego przyczyna??
[ Dodano: 2009-07-05, 21:12 ]
znalazlem jeszcze jeden problemik opisany w tym temacie https://audi80.pl/b4-19-tdi-problem- ... t31134.htm
ale juz sie z nim uporalem i teraz wtrysk zachowuje sie trosze inaczej a oto pomiary w vag-u
[ Dodano: 2009-07-05, 21:19 ]
a i stukalem w ten wtrys i nic sie nie dzialo
[ Dodano: 2009-07-05, 21:12 ]
znalazlem jeszcze jeden problemik opisany w tym temacie https://audi80.pl/b4-19-tdi-problem- ... t31134.htm
ale juz sie z nim uporalem i teraz wtrysk zachowuje sie trosze inaczej a oto pomiary w vag-u
[ Dodano: 2009-07-05, 21:19 ]
a i stukalem w ten wtrys i nic sie nie dzialo
Mam podobny problem ...
wg. deltascanu taki powinien być przedział
1. 39...42 a ja mam tak : 1. 41
2. 50...65 2. 40
3. 0 3. 0
4. 15...30 4. 28
i teraz moje pytanie jak mam to interpretować?
Im większa wartość np. paliwa to mniejsza dawka? podobnie z kątem wtrysku ... Niech mi ktoś to wytłumaczy na chłopski rozum :oops:
wg. deltascanu taki powinien być przedział
1. 39...42 a ja mam tak : 1. 41
2. 50...65 2. 40
3. 0 3. 0
4. 15...30 4. 28
i teraz moje pytanie jak mam to interpretować?
Im większa wartość np. paliwa to mniejsza dawka? podobnie z kątem wtrysku ... Niech mi ktoś to wytłumaczy na chłopski rozum :oops:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
gazela93 pisze:Mam podobny problem ...
wg. deltascanu taki powinien być przedział
1. 39...42 a ja mam tak : 1. 41
2. 50...65 2. 40
3. 0 3. 0
4. 15...30 4. 28
i teraz moje pytanie jak mam to interpretować?
Im większa wartość np. paliwa to mniejsza dawka? podobnie z kątem wtrysku ... Niech mi ktoś to wytłumaczy na chłopski rozum :oops:
Z dawka paliwa to jest tak jak mówisz, Im wieksza wartosc tym mniejsza dawka paliwa. Jeżeli wartosci z deltascan sa takie same jak w vag'u to kąt wtrysku (2) masz za późny, ustaw sobie na 55, dawke paliwa (4) tez masz mała, około 6mg. Ustaw na 15 sobie i będzie żwawsze autko.