Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] chłodzenie - pękające węże i króćce

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

[B4 1.9 1Z 90KM] chłodzenie - pękające węże i króćce

Post autor: depe » 06 lis 2013, 22:52

No to kolejny króciec poszedł się ...kochać.
Taki z tyłu silnika, 068 121 144 na nim przeczytałem - na Allegro go niestety nie widzę.

I kolejny wąż też się poszedł kochać razem z tym króćcem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Po pierwsze chodzi o to że potrzebuję numer tego węża :-)
Idzie on dokładnie tuż obok bagnetu oleju tzn. dotyka bagnetu oleju.
Wychodzi grubszego węża tuż przy bloku silnika i idzie do srebrnej puszki do której jest przykręcony filtr oleju. W tym miejscu wchodzi 2 cienkie węże, ten wchodzi w miejsce niżej.

Po drugie - szukam mechanika który mi w końcu zdiagnozuje co mi się dzieje z tym autem.
Co jakiś czas pękają węże, króćce.
Fakt faktem, czasami depnę mocniej gazu, ale nie uważam żeby z tego powodu mogły ot tak sobie pękać różne elementy układu chłodzenia.

Fishu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 17 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Fishu » 06 lis 2013, 23:23

Pewnie masz przedmuchy i panuje za duże ciśnienie. Nie czuć spalinami z zbiorniczka wyrównawczego?

Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: depe » 06 lis 2013, 23:27

a mógłbyś napisać szerzej o co chodzi? Bo pierwszy raz słyszę to pojęcie.
Ze zbiorniczka owszem śmierdzi, ale czy spalinami? Raczej nie.
Ale na pewno czymś dziwnym. Miesza się ten zapach z zapachem płynu chłodniczego i ciężko mi określić czego to może być zapach.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lis 2013, 00:41

pszem pisze:a mógłbyś napisać szerzej o co chodzi? Bo pierwszy raz słyszę to pojęcie.
Ze zbiorniczka owszem śmierdzi, ale czy spalinami? Raczej nie.
Ale na pewno czymś dziwnym. Miesza się ten zapach z zapachem płynu chłodniczego i ciężko mi określić czego to może być zapach.
Kompresja idzie w obieg płynu chłodzącego, objaw to padnieta uszczelka pod głowicą.
masło masz na korku od zbiorniczka :?:

Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: depe » 07 lis 2013, 01:37

Jak jest padnięta uszczelka pod głowicą to zazwyczaj auto strasznie muli i nie ma w ogóle mocy.
Wprawdzie moje straciło moc i to jest odczuwalne, ale pamiętam że jak w Passacie mi padła uszczelka pod głowicą to praktycznie nie dało się jechać.
Tutaj jest inna sytuacja - auto jeździ całkiem nieźle.

Fakt faktem problemów jest sporo: nierówna praca silnika, głośniej stuka, ewidentnie bierze trochę oleju.
W zbiorniczku nie ma oleju a w oleju nie ma płynu. Tak mi się przynajmniej wydaje.

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

króciec

Post autor: rysiek500 » 08 lis 2013, 18:32

Witam
Mam pytanie czy trudno jest wymienić ten króciec z tyłu głowicy od podszybia 028 121 144,czy trzeba odkręcać te rurkę od smarowania turbiny która jest nad nim?

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lis 2013, 18:36

Nie tylko dwie śrubki i wyjdzie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lis 2013, 00:31

Najpierw sprawdź czy nie padła uszczelka lub korek.Po pierwsze jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to jakie są węże chłodzenia? Powinny być twarde ale lekko powinny się uginać przy ściskaniu.Druga sprawa to odkręć korek w zbiorniczku i powąchaj czy czuć spaliny.Możesz też sprawdzić czy podczas dodawania gazu pojawiają się w zbiorniczku bąbelki.Ostatnia sprawa to przydało by się sprawdzić czy korek w zbiorniczku jest sprawny tzn czy upuszcza ciśnienie tak jak pewien.To najlepiej sprawdzić podmieniając go na inny.

rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 11 lis 2013, 15:51

hudy pisze:Najpierw sprawdź czy nie padła uszczelka lub korek.Po pierwsze jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to jakie są węże chłodzenia? Powinny być twarde ale lekko powinny się uginać przy ściskaniu.Druga sprawa to odkręć korek w zbiorniczku i powąchaj czy czuć spaliny.Możesz też sprawdzić czy podczas dodawania gazu pojawiają się w zbiorniczku bąbelki.Ostatnia sprawa to przydało by się sprawdzić czy korek w zbiorniczku jest sprawny tzn czy upuszcza ciśnienie tak jak pewien.To najlepiej sprawdzić podmieniając go na inny.

rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...
Króciec wymieniony stary był pęknięty,nie smarowałem niczym,trochę zabawy z tym było,króciec zakupiłem orginał myślę że chwilę pochodzi.Dzięki za podpowiedzi.Jeszcze jedno w waszych 1z też długo się silnik grzeje na postoju bo ja czekałem z pół godziny żeby złapał 90 stopni przy odpowietrzaniu najpierw węże były gorące te co idą do nagrzewnicy ten górny od chłodnicy był ciepły dolny zimny jak złapał 90 oba góra i dół gorące.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 lis 2013, 16:23

rysiek500 pisze:
hudy pisze:Najpierw sprawdź czy nie padła uszczelka lub korek.Po pierwsze jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to jakie są węże chłodzenia? Powinny być twarde ale lekko powinny się uginać przy ściskaniu.Druga sprawa to odkręć korek w zbiorniczku i powąchaj czy czuć spaliny.Możesz też sprawdzić czy podczas dodawania gazu pojawiają się w zbiorniczku bąbelki.Ostatnia sprawa to przydało by się sprawdzić czy korek w zbiorniczku jest sprawny tzn czy upuszcza ciśnienie tak jak pewien.To najlepiej sprawdzić podmieniając go na inny.

rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...
Króciec wymieniony stary był pęknięty,nie smarowałem niczym,trochę zabawy z tym było,króciec zakupiłem orginał myślę że chwilę pochodzi.Dzięki za podpowiedzi.Jeszcze jedno w waszych 1z też długo się silnik grzeje na postoju bo ja czekałem z pół godziny żeby złapał 90 stopni przy odpowietrzaniu najpierw węże były gorące te co idą do nagrzewnicy ten górny od chłodnicy był ciepły dolny zimny jak złapał 90 oba góra i dół gorące.
koniecznie sprawdz korek od zbiorniczka wyrównawczego bardzo mozliwe ze nie puszcza cisnienia i ci wszystko puchnie i sadzi

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lis 2013, 17:20

rysiek500 pisze:Jeszcze jedno w waszych 1z też długo się silnik grzeje na postoju bo ja czekałem z pół godziny żeby złapał 90 stopni przy odpowietrzaniu najpierw węże były gorące te co idą do nagrzewnicy ten górny od chłodnicy był ciepły dolny zimny jak złapał 90 oba góra i dół gorące.
Tak te silniki długo się nagrzewają dlatego lepiej jest przejechać się niedaleko by szybciej złapał temperaturę bo szkoda czasu...

Orzeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 10 lip 2011, 15:25
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Orzeł » 22 sty 2014, 17:23

pszem, rozwiązałeś problem? Mi takie objawy wyglądają na wypaloną uszczelkę, lub pękniętą głowicę. Dziwne, żeby rozwaliło króciec i wąż w jednym czasie. Musiało mocno wzrosnąć ciśnienie w układzie, a tak się dzieje jak kompresja ucieka w układ chłodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl