[B4 1.9 1Z 90KM] chłodzenie - pękające węże i króćce
[B4 1.9 1Z 90KM] chłodzenie - pękające węże i króćce
No to kolejny króciec poszedł się ...kochać.
Taki z tyłu silnika, 068 121 144 na nim przeczytałem - na Allegro go niestety nie widzę.
I kolejny wąż też się poszedł kochać razem z tym króćcem:
Po pierwsze chodzi o to że potrzebuję numer tego węża
Idzie on dokładnie tuż obok bagnetu oleju tzn. dotyka bagnetu oleju.
Wychodzi grubszego węża tuż przy bloku silnika i idzie do srebrnej puszki do której jest przykręcony filtr oleju. W tym miejscu wchodzi 2 cienkie węże, ten wchodzi w miejsce niżej.
Po drugie - szukam mechanika który mi w końcu zdiagnozuje co mi się dzieje z tym autem.
Co jakiś czas pękają węże, króćce.
Fakt faktem, czasami depnę mocniej gazu, ale nie uważam żeby z tego powodu mogły ot tak sobie pękać różne elementy układu chłodzenia.
Taki z tyłu silnika, 068 121 144 na nim przeczytałem - na Allegro go niestety nie widzę.
I kolejny wąż też się poszedł kochać razem z tym króćcem:
Po pierwsze chodzi o to że potrzebuję numer tego węża
Idzie on dokładnie tuż obok bagnetu oleju tzn. dotyka bagnetu oleju.
Wychodzi grubszego węża tuż przy bloku silnika i idzie do srebrnej puszki do której jest przykręcony filtr oleju. W tym miejscu wchodzi 2 cienkie węże, ten wchodzi w miejsce niżej.
Po drugie - szukam mechanika który mi w końcu zdiagnozuje co mi się dzieje z tym autem.
Co jakiś czas pękają węże, króćce.
Fakt faktem, czasami depnę mocniej gazu, ale nie uważam żeby z tego powodu mogły ot tak sobie pękać różne elementy układu chłodzenia.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Kompresja idzie w obieg płynu chłodzącego, objaw to padnieta uszczelka pod głowicą.pszem pisze:a mógłbyś napisać szerzej o co chodzi? Bo pierwszy raz słyszę to pojęcie.
Ze zbiorniczka owszem śmierdzi, ale czy spalinami? Raczej nie.
Ale na pewno czymś dziwnym. Miesza się ten zapach z zapachem płynu chłodniczego i ciężko mi określić czego to może być zapach.
masło masz na korku od zbiorniczka :?:
Jak jest padnięta uszczelka pod głowicą to zazwyczaj auto strasznie muli i nie ma w ogóle mocy.
Wprawdzie moje straciło moc i to jest odczuwalne, ale pamiętam że jak w Passacie mi padła uszczelka pod głowicą to praktycznie nie dało się jechać.
Tutaj jest inna sytuacja - auto jeździ całkiem nieźle.
Fakt faktem problemów jest sporo: nierówna praca silnika, głośniej stuka, ewidentnie bierze trochę oleju.
W zbiorniczku nie ma oleju a w oleju nie ma płynu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Wprawdzie moje straciło moc i to jest odczuwalne, ale pamiętam że jak w Passacie mi padła uszczelka pod głowicą to praktycznie nie dało się jechać.
Tutaj jest inna sytuacja - auto jeździ całkiem nieźle.
Fakt faktem problemów jest sporo: nierówna praca silnika, głośniej stuka, ewidentnie bierze trochę oleju.
W zbiorniczku nie ma oleju a w oleju nie ma płynu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Najpierw sprawdź czy nie padła uszczelka lub korek.Po pierwsze jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to jakie są węże chłodzenia? Powinny być twarde ale lekko powinny się uginać przy ściskaniu.Druga sprawa to odkręć korek w zbiorniczku i powąchaj czy czuć spaliny.Możesz też sprawdzić czy podczas dodawania gazu pojawiają się w zbiorniczku bąbelki.Ostatnia sprawa to przydało by się sprawdzić czy korek w zbiorniczku jest sprawny tzn czy upuszcza ciśnienie tak jak pewien.To najlepiej sprawdzić podmieniając go na inny.
rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...
rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...
Króciec wymieniony stary był pęknięty,nie smarowałem niczym,trochę zabawy z tym było,króciec zakupiłem orginał myślę że chwilę pochodzi.Dzięki za podpowiedzi.Jeszcze jedno w waszych 1z też długo się silnik grzeje na postoju bo ja czekałem z pół godziny żeby złapał 90 stopni przy odpowietrzaniu najpierw węże były gorące te co idą do nagrzewnicy ten górny od chłodnicy był ciepły dolny zimny jak złapał 90 oba góra i dół gorące.hudy pisze:Najpierw sprawdź czy nie padła uszczelka lub korek.Po pierwsze jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to jakie są węże chłodzenia? Powinny być twarde ale lekko powinny się uginać przy ściskaniu.Druga sprawa to odkręć korek w zbiorniczku i powąchaj czy czuć spaliny.Możesz też sprawdzić czy podczas dodawania gazu pojawiają się w zbiorniczku bąbelki.Ostatnia sprawa to przydało by się sprawdzić czy korek w zbiorniczku jest sprawny tzn czy upuszcza ciśnienie tak jak pewien.To najlepiej sprawdzić podmieniając go na inny.
rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...
koniecznie sprawdz korek od zbiorniczka wyrównawczego bardzo mozliwe ze nie puszcza cisnienia i ci wszystko puchnie i sadzirysiek500 pisze:Króciec wymieniony stary był pęknięty,nie smarowałem niczym,trochę zabawy z tym było,króciec zakupiłem orginał myślę że chwilę pochodzi.Dzięki za podpowiedzi.Jeszcze jedno w waszych 1z też długo się silnik grzeje na postoju bo ja czekałem z pół godziny żeby złapał 90 stopni przy odpowietrzaniu najpierw węże były gorące te co idą do nagrzewnicy ten górny od chłodnicy był ciepły dolny zimny jak złapał 90 oba góra i dół gorące.hudy pisze:Najpierw sprawdź czy nie padła uszczelka lub korek.Po pierwsze jak silnik osiągnie temperaturę roboczą to jakie są węże chłodzenia? Powinny być twarde ale lekko powinny się uginać przy ściskaniu.Druga sprawa to odkręć korek w zbiorniczku i powąchaj czy czuć spaliny.Możesz też sprawdzić czy podczas dodawania gazu pojawiają się w zbiorniczku bąbelki.Ostatnia sprawa to przydało by się sprawdzić czy korek w zbiorniczku jest sprawny tzn czy upuszcza ciśnienie tak jak pewien.To najlepiej sprawdzić podmieniając go na inny.
rysiek500, robiłem to miesiąc temu.Nie musisz odkręcać rurki idącej do turbo,Odkręcasz tylko dwie śrubki przy króćcu i to wszystko.wyjmij sobie akumulator wtedy będziesz miał większe pole manewru.Polecam przy zakładaniu nowego króćca zastosować pastę victor reinz reinzosil.Moim zdaniem rewelacja.Przynajmniej będziesz miał pewność że za parę dni znów nie będziesz musiał z tym robić...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak te silniki długo się nagrzewają dlatego lepiej jest przejechać się niedaleko by szybciej złapał temperaturę bo szkoda czasu...rysiek500 pisze:Jeszcze jedno w waszych 1z też długo się silnik grzeje na postoju bo ja czekałem z pół godziny żeby złapał 90 stopni przy odpowietrzaniu najpierw węże były gorące te co idą do nagrzewnicy ten górny od chłodnicy był ciepły dolny zimny jak złapał 90 oba góra i dół gorące.