Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z 90KM] 1.9 tdi 1Z problem auto nie ma sily ruszyc

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 09 lis 2013, 14:43

Koledzy nie znam się za bardzo na nastawnikach potencjometrycznych ale ostatnio trafiła mi się skoda octavia 2.0 tdi z podobnymi objawami. Pali od tyku a po dodaniu gazu gaśnie i przez kolejne 10 może 15 minut nie da się jej zapalić po czym zaś od pierwszego. Okazało się że turbo stanęło i nie wypuszcza spalin na zewnątrz. Silnik puchnie i się dławi. Wiem że inny motor i nie ta epoka ale zasada ta sama iż naszych silnikach też może coś takiego się zdarzyć. Pal maszynę kolego i zerkni czy z tylu wylatuja spaliny.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2013, 17:01

[ Dodano: 2013-11-09, 17:02 ]
kamsta pisze:Wiem że inny motor i nie ta epoka ale zasada ta sama iż naszych silnikach też może coś takiego się zdarzyć.
Nie może 8-) bo takie ,tudzież inne cuda ,tylko w nowych badziewiach ,mogą sie zdarzyć :-P A problem niemocy ,przy szwankującym nastawniku potencjometrycznym ,jest tak ewidentnym i częstym objawem ,że nic innego nie może być tego przyczyną 8-)

kozak_191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:31
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Post autor: kozak_191 » 09 lis 2013, 17:20

może spróbuj zaślepić egr. U mnie w aucie miałem zaślepiony egr później go odślepiłem to ledwo jeździł i się strasznie dusił.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 lis 2013, 20:25

UKI_XX pisze:
omenstg pisze:silnik ten był montowany również w innych autach czy to samo tyczy się tego nastawnika???
Silnik nie, ale taki nastawnik był montowany np. w starszych BMW 525 TDS <ok> Więc możesz spróbować taki znaleźć. :
Tylko będzie musiał wiązke nastawnika zmienić bo w bmw byly dwa rodzaje wtyczki i różniły się od tych z grupy VAG.

[ Dodano: 2013-11-09, 20:29 ]
MUNIOR pisze:
bartek18150 pisze:Najlepiej żeby ktoś wysłał Ci pompę z polski.
Chyba raczej sam nastawnik ;-) przerzucić nastawnik ,prosta sprawa i kilka minut .... przerzucić pompę ,troche dłużej :-P Choć ja ostatnio ,robiąc to nasty raz ,wyrabiam się z pompą w 30minut 8-)
Nię koniecznie, :-P Samą pompę przeżuci i jedzie, a jak nastawnik zle ustawi to albo bedzie ciężko odpalał, będzie słaby, albo dużo palił i szarpał. Chyba że ma VAG-a <ok> to to już bajka z nastawnikiem aby w pierścień trafił.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lis 2013, 21:01

bartek18150 pisze: a jak nastawnik zle ustawi to albo bedzie ciężko odpalał, będzie słaby, albo dużo palił i szarpał. Chyba że ma VAG-a
Zapomniałeś że ori nastawniki potencjometryczne mają blokadę ,więc nie ma opcji złego ustawienia 8-) sam mam jeden taki ori testowy z blokadą ,który mi służy do szybkiego udowadniania włascicielowi, że jego nastawnik ,padł ;-) zakładam w parę minut i wszystko jasne <ok> bez żadnych regulacji jest tak jak fabryka zadała ;-)

[ Dodano: 2013-11-09, 21:10 ]
bartek18150 pisze:Samą pompę przeżuci i jedzie,
Nie każdy taki kozak , że ot tak sobie, weżmie i przerzuci ;-) autor posta ,napisał że nie zna się na tym i przebywa w Angli ,wiec bądż realistą :roll:

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 10 lis 2013, 00:09

MUNIOR pisze:sam mam jeden taki ori testowy z blokadą
Ale dziś już żadko trafić taki nastawnik, zazwyczaj były usuwane ale fakt masz racje <ok>

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

Post autor: omenstg » 10 lis 2013, 01:43

MUNIOR pisze:Nie każdy taki kozak , że ot tak sobie, weżmie i przerzuci ;-) autor posta ,napisał że nie zna się na tym i przebywa w Angli ,wiec bądż realistą :roll:
o tym czy się znam to nic nie pisałem silnik przerzuciłem to i pompę przerzucę. nie powinno być problemu wszystko przy autach zawsze robiłem sam. ale zepsuta pompa trafiła się pierwszy raz więc proszę o doradzenie. a to że w anglii jestem to nie wiem co ma wspólnego z tym czy ja przełożę czy nie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 lis 2013, 16:01

omenstg pisze:o tym czy się znam to nic nie pisałem silnik przerzuciłem to i pompę przerzucę. nie powinno być problemu wszystko przy autach zawsze robiłem sam. ale zepsuta pompa trafiła się pierwszy raz więc proszę o doradzenie. a to że w anglii jestem to nie wiem co ma wspólnego z tym czy ja przełożę czy nie.
Upsss <uhh> coś mi się pojeb...pomyliło znaczy ;-) W takim razie bez problemu zmienisz sobie nastawnik na sprawny 8-)

białadama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 lis 2013, 12:02
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: białadama » 15 lis 2013, 01:03

Witam. Koledzy mam taki problem z moją damą zalałem samochód ropą i jak się okazało ta ropa była gorsza, auto strasznie kopci i nie chce wejść na obroty i za mną jest siwica jakich mało. Dama nie chce odpalic. Odpala tylko za pomocą plaka pali i po chwili gaśnie wcześniej auto przerywało mi np jechałem 80km auto traciło moc i zaczynało strasznie kopcić po chwili sytuacja się ogarniała i auto jechało dalej a teraz nawet odpalić nie chce :/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 lis 2013, 18:01


MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lis 2013, 19:50

jebadellko pisze: mam taki problem z moją damą zalałem samochód ropą i jak się okazało ta ropa była gorsza, auto strasznie kopci i nie chce wejść na obroty i za mną jest siwica jakich mało. Dama nie chce odpalic. Odpala tylko za pomocą plaka pali i po chwili gaśnie wcześniej auto przerywało mi np jechałem 80km auto traciło moc i zaczynało strasznie kopcić po chwili sytuacja się ogarniała i auto jechało dalej a teraz nawet odpalić nie chce :/
I co Ci mamy poradzić :?: Załatwiłeś Damie serducho :mrgreen: czyli pompę wtryskową ,może nastawnik ,albo jedno i drugie ,tym trefnym paliwem ...nie Ty pierwszy i nie ostatnii,nalałeś siuwaksu zamiast ropy i teraz wołasz ratunku :roll: Ale niestety ,nic tu nie wymyślimy ...nastawnik trzeba zrzucić i zajrzeć ,co się narobiło ,bo na pewno się narobiło ...także będziesz miał wydatki ;-) Na szybko możesz jedynie zrzucić dekielek z nastawnika ,i sprawdzić czy ramię nastawnika rusza się tak jak należy ...przy okazji można go trochę rozruszać ,jak jest zastane ...wynalazki dolane w ''ropopodobnych siuwaksach " ,często zaklejają ciasno spasowane mechanizmy w pompie i nastawniku , wszystko staje , i nie odpalisz .... Trochę się się tego naoglądałem 8-)

omenstg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 05 lis 2013, 08:09

Post autor: omenstg » 26 cze 2014, 07:46

Witam po dlugim czasie. Aktualnie w aucie zostal wymieniony na poczatek sam nastawnik.
Nastepnie cala pompa z kolejnym nastawnikiem. Wtryski. Wszystko z sprawnego samochodu.
Jakies pomysly co moglbym jeszcze sprawdzic??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl