Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] napinacz paska rozrządu - wymieniać cały ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
zukreator

[B4 2.3 NG] napinacz paska rozrządu - wymieniać cały ?

Post autor: zukreator » 11 lis 2013, 02:26

Witam,

jak w temacie.

jak on własciwie jest zbudowany ?
przy wymianie rozrządu się go wymienia ? czy wystarczy samą rolkę zmienić ?
jest mozliwość, że napinacz się zepsuje i przestanie napinać pasek jakkolwiek ?

a może jest opcja zastąpienia całego rozrządu z napinaczem tym poprzednim systemem z napinaniem pompą wody ? czy nie da rady, bo różni się np cały system mocowań ?

może ktoś ma namiar na zestaw kompletny rozrządu z napinaczem całym za sensowne pieniądze ?

sam napinacz niestety 350 zł ;/
pozdro !
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, 10:25 przez zukreator, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 11 lis 2013, 08:28

Witam robiłem rozrzad u siebie tydzien temu i wygląda to tak..

Napinacz miałem oryginał a działa on tak ze w srodku jest sprezyna ktora pracuje w takiej tulejce (obudowie napinacza) z czasem sie w srodku to wyciera i lubi sie zaciąć albo sprezyna peknąc

(wiadomo ze nowy odrazu nie pęknie ale moj ma 280tys na liczniku)


ja zblokowałem napinacz tak jakbym bo wogule nie miał i napinał pompą wody, a robi sie to tak ze na srubie od rolki dajesz podkładke o odpowiedniej srednici zeby zblokowała rolke i juz sie nie poruszala na napinaczu, nastepnie reguluje naciag na śrubach od napinacza


Przez powyższe zastosowanie pasek dostaje bardziej po dupie ale moj pasek gatesa 80tys zrobił na takim napinaczu i nie wygląda tragicznie.



co do tanich zestawow to szukaj na allego czasami zdarza sie ze ktos sprzedaje za polowe ceny bo auto rozwalił albo sprzedał auto i nie zalozył.




Jak coś źle napisałem to proszę mnie poprawić;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2013, 08:37

zukreator, _uwaga


ps próbowałeś użyć szukajki :!:

zukreator

Post autor: zukreator » 11 lis 2013, 10:51

kr1s56, dzieki za nakreslenie tematu !

podswiadomie juz sie chyba nastawilem na kupno calego napinacza, bo o ile zwykle kombinuje jak sie da, aby obnizac koszty, tak przy rozrzadzie moze sie to na mnie zemscic.

wcale tez nie mowie ze Twoj sposob na napinacz jest zly, bo takie dzialanie jest intuicyjne, skoro poprzednie pieciocylindrowki mialy pasek napinany glupia pompa i wszystko dzialalo, przy czym kompletny rozrzad kosztowal 250 zl za pompe, rolke, pasek i simeringi obu walow, dobrych (znanych) producentow, to dlaczego takie rozwiazanie mialo by sie nie spisac ;)

nie mniej, nie do konca wierze w idealne rozwiazania, zwykle cos lubi sie spierdzielic, a jak ma cos nie wyjsc, niech to bedzie cena. :(

roznica miedzy wymiana kompletnego rozrzadu, a rozrzadu bez napinacza, tylko z rolka, to roznica 170 zl, wiec nie az taka tragedia chyba.


ps. szukaj nie zwraca tematow mowiacych czy wymieniac caly napinacz, czy tylko rolke i dlaczego.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 11 lis 2013, 19:44

Ja za pierwszym razem wywalilem caly.Koszt mniejszy bo placilem jakies 200 zl po rabatach .W kazdym badz razie masa ludzi wymienia sama rolke a napinacz zostawia.Znam auta ktore smigaja juz tak dobre 100 tys i nic zlego sie nie stalo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl