Witam,
jak w temacie.
jak on własciwie jest zbudowany ?
przy wymianie rozrządu się go wymienia ? czy wystarczy samą rolkę zmienić ?
jest mozliwość, że napinacz się zepsuje i przestanie napinać pasek jakkolwiek ?
a może jest opcja zastąpienia całego rozrządu z napinaczem tym poprzednim systemem z napinaniem pompą wody ? czy nie da rady, bo różni się np cały system mocowań ?
może ktoś ma namiar na zestaw kompletny rozrządu z napinaczem całym za sensowne pieniądze ?
sam napinacz niestety 350 zł ;/
pozdro !
[B4 2.3 NG] napinacz paska rozrządu - wymieniać cały ?
[B4 2.3 NG] napinacz paska rozrządu - wymieniać cały ?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2013, 10:25 przez zukreator, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam robiłem rozrzad u siebie tydzien temu i wygląda to tak..
Napinacz miałem oryginał a działa on tak ze w srodku jest sprezyna ktora pracuje w takiej tulejce (obudowie napinacza) z czasem sie w srodku to wyciera i lubi sie zaciąć albo sprezyna peknąc
(wiadomo ze nowy odrazu nie pęknie ale moj ma 280tys na liczniku)
ja zblokowałem napinacz tak jakbym bo wogule nie miał i napinał pompą wody, a robi sie to tak ze na srubie od rolki dajesz podkładke o odpowiedniej srednici zeby zblokowała rolke i juz sie nie poruszala na napinaczu, nastepnie reguluje naciag na śrubach od napinacza
Przez powyższe zastosowanie pasek dostaje bardziej po dupie ale moj pasek gatesa 80tys zrobił na takim napinaczu i nie wygląda tragicznie.
co do tanich zestawow to szukaj na allego czasami zdarza sie ze ktos sprzedaje za polowe ceny bo auto rozwalił albo sprzedał auto i nie zalozył.
Jak coś źle napisałem to proszę mnie poprawić;)
Napinacz miałem oryginał a działa on tak ze w srodku jest sprezyna ktora pracuje w takiej tulejce (obudowie napinacza) z czasem sie w srodku to wyciera i lubi sie zaciąć albo sprezyna peknąc
(wiadomo ze nowy odrazu nie pęknie ale moj ma 280tys na liczniku)
ja zblokowałem napinacz tak jakbym bo wogule nie miał i napinał pompą wody, a robi sie to tak ze na srubie od rolki dajesz podkładke o odpowiedniej srednici zeby zblokowała rolke i juz sie nie poruszala na napinaczu, nastepnie reguluje naciag na śrubach od napinacza
Przez powyższe zastosowanie pasek dostaje bardziej po dupie ale moj pasek gatesa 80tys zrobił na takim napinaczu i nie wygląda tragicznie.
co do tanich zestawow to szukaj na allego czasami zdarza sie ze ktos sprzedaje za polowe ceny bo auto rozwalił albo sprzedał auto i nie zalozył.
Jak coś źle napisałem to proszę mnie poprawić;)
kr1s56, dzieki za nakreslenie tematu !
podswiadomie juz sie chyba nastawilem na kupno calego napinacza, bo o ile zwykle kombinuje jak sie da, aby obnizac koszty, tak przy rozrzadzie moze sie to na mnie zemscic.
wcale tez nie mowie ze Twoj sposob na napinacz jest zly, bo takie dzialanie jest intuicyjne, skoro poprzednie pieciocylindrowki mialy pasek napinany glupia pompa i wszystko dzialalo, przy czym kompletny rozrzad kosztowal 250 zl za pompe, rolke, pasek i simeringi obu walow, dobrych (znanych) producentow, to dlaczego takie rozwiazanie mialo by sie nie spisac
nie mniej, nie do konca wierze w idealne rozwiazania, zwykle cos lubi sie spierdzielic, a jak ma cos nie wyjsc, niech to bedzie cena.
roznica miedzy wymiana kompletnego rozrzadu, a rozrzadu bez napinacza, tylko z rolka, to roznica 170 zl, wiec nie az taka tragedia chyba.
ps. szukaj nie zwraca tematow mowiacych czy wymieniac caly napinacz, czy tylko rolke i dlaczego.
podswiadomie juz sie chyba nastawilem na kupno calego napinacza, bo o ile zwykle kombinuje jak sie da, aby obnizac koszty, tak przy rozrzadzie moze sie to na mnie zemscic.
wcale tez nie mowie ze Twoj sposob na napinacz jest zly, bo takie dzialanie jest intuicyjne, skoro poprzednie pieciocylindrowki mialy pasek napinany glupia pompa i wszystko dzialalo, przy czym kompletny rozrzad kosztowal 250 zl za pompe, rolke, pasek i simeringi obu walow, dobrych (znanych) producentow, to dlaczego takie rozwiazanie mialo by sie nie spisac
nie mniej, nie do konca wierze w idealne rozwiazania, zwykle cos lubi sie spierdzielic, a jak ma cos nie wyjsc, niech to bedzie cena.
roznica miedzy wymiana kompletnego rozrzadu, a rozrzadu bez napinacza, tylko z rolka, to roznica 170 zl, wiec nie az taka tragedia chyba.
ps. szukaj nie zwraca tematow mowiacych czy wymieniac caly napinacz, czy tylko rolke i dlaczego.