[B4 1.9mTDi 1Z] zmiana silnika AAZ na 1Z z mechaniczną pompą
[B4 1.9mTDi 1Z] zmiana silnika AAZ na 1Z z mechaniczną pompą
Witam mam takie pytanko co do małej modyfikacji silnik TDi oznaczenie 1Z z pompą wtryskową z silnika 1.9TD oznaczenie AAZ jak ma się to w praktyce?dużo zabawy jest z przeróbkami?potrzebuje wiedzieć wszystko na ten temat gdyż planuje wyrzucić silnik AAZ (zerwało mi klina i poszedł cały rozrząd,pokrzywiło zawory i popękała głowica i uszypało wał wokół klina) i wsadzić 1Z z pompą na linke,co wtedy z intercoolerem jak to wszystko rozwiązać?bardzo proszę o każdą pomoc,za każde rady będę wdzięczny
Ostatnio zmieniony 08 lis 2010, 09:44 przez qbaaa1989, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@gibaj
Kolega chce zrobić 1Z z pompą na linkę.
@slawek88yo
mTDI latać może ładnie ale nie na seryjnej pompie z AAZ. Jest jedno mTDI na forum, nieźle jeździ a pali tak nieprawdopodobnie mało, że nie będę nawet podawał wartości bo nikt nie uwierzy.
@qbaaa1989
ICka się prosto podłącza - wylot z turbiny pod intercooler, wylot z intercoolera pod dolot i wsio hula.
Gorzej będzie z pompą wtryskową. Jak podłączysz mechaniczną pompę z AAZ pod 1Z to będziesz miał problem z dawkowaniem paliwa. Samochód będzie się jakoś odpychał ale będzie to takie SDI, ok 50KM. Trzeba zmienić w pompie falę na tą z TDI oraz chyba zmodzić regulator dawki paliwa (no i głowiczka by się przydała większa).
Ale jak Ci się uda zrobić z tym porządek to będziesz miał 110KM, silnik w pełni mechaniczny oraz spalanie w trasie tak przy prędkości 120-130km/h rzędu 3-3.5l, a w stylu mieszanym i miejskim 4-4.5l. Żeby to spaliło 5l to będziesz się musiał naprawdę postarać czyli na każdych światłach but.
Generalnie roboty nie ma dużo - wyciągasz AAZ, wsadzasz 1Z, do tego turbo z AAZ, kolektory z AAZ, podpinasz przewody i silnik siedzi. P&P.
Ale pompa to inna strona medalu...
Kolega chce zrobić 1Z z pompą na linkę.
@slawek88yo
mTDI latać może ładnie ale nie na seryjnej pompie z AAZ. Jest jedno mTDI na forum, nieźle jeździ a pali tak nieprawdopodobnie mało, że nie będę nawet podawał wartości bo nikt nie uwierzy.
@qbaaa1989
ICka się prosto podłącza - wylot z turbiny pod intercooler, wylot z intercoolera pod dolot i wsio hula.
Gorzej będzie z pompą wtryskową. Jak podłączysz mechaniczną pompę z AAZ pod 1Z to będziesz miał problem z dawkowaniem paliwa. Samochód będzie się jakoś odpychał ale będzie to takie SDI, ok 50KM. Trzeba zmienić w pompie falę na tą z TDI oraz chyba zmodzić regulator dawki paliwa (no i głowiczka by się przydała większa).
Ale jak Ci się uda zrobić z tym porządek to będziesz miał 110KM, silnik w pełni mechaniczny oraz spalanie w trasie tak przy prędkości 120-130km/h rzędu 3-3.5l, a w stylu mieszanym i miejskim 4-4.5l. Żeby to spaliło 5l to będziesz się musiał naprawdę postarać czyli na każdych światłach but.
Generalnie roboty nie ma dużo - wyciągasz AAZ, wsadzasz 1Z, do tego turbo z AAZ, kolektory z AAZ, podpinasz przewody i silnik siedzi. P&P.
Ale pompa to inna strona medalu...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinno się dać bo tylko inny jest rozmiar tarczy i współpracujących z nią docisku/zamachu, co do docisku i zamachu nie jestem pewien.dubbler pisze:Pytanie czy w ogóle da się podłączyć 1Z pod skrzynie z AAZ, po chyba jest inny rozmiar sprzęgła?
Ale był taki przypadek na forum że ktoś miał w 1Z sprzęgło z AAZ.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:20
Witam
Ja jestem właśnie po zmontowaniu MTDI i chciałbym podzielić się wrażeniami jak to u mnie wyglądało:
W mojej B4 był silnik AAZ któremu poszedł klin na dolnym kole rozrządu (sprawa znana w tych motorkach), a więc wstawiłem 1Z z pełnym osprzętem tj. koło zamachowe z tarczą (było takie samo jak w AAZ; wielkość tarczy, ilość zębów itp.) turbinka z 1Z - zamontowałem także IC (ile było przy tym paprania) wtryskiwacze z przewodami i jeszcze kilka drobiazgów. Pompa od AAZ (na linkę) Uwaga. W moim przypadku podczas montażu pompy okazało się że klin na kole z 1Z jest przesunięty o jeden ząbek w stosunku do koła z pompy AAZ. Znak "0" na kole zamachowym w 1Z jest w innym miejscu niż w AAZ i w moim przypadku gdy skrzynia została stara tj. z AAZ znak nie był widoczny w punkcie kontrolnym w obudowie skrzyni biegów - najlepiej złóżcie rozrząd gdy silnik nie jest jeszcze w autku. Po odpaleniu samochód był mocny (nie bał się żadnej górki ale przyspieszenia żadne - do 120km/h - 2,5km Palił świetnie bez świec żarowych, praca silnika bardzo twarda i troszkę nierówna na wolnych obrotach. Następnie dałem go do zaprzyjaźnionego pompiarza który podobno (tak twierdzi) podregulował odpowiednio wtryski i pompę (na pompie nie było żadnych śladów rozbierania). Wynik: przyśpieszenie - świetne (wgniata w siedzenie) szczególnie wyczuwalne w dolnej części zakresu obrotów, odpalanie bez świec od pierwszego przekręcenia wałem, praca na biegu jałowym troszkę nierówna ale w końcu wtryskiwacze od TDI a pompa na linkę (po prostu elektronika to ogarniała), spalanie jeszcze niewiem przekaże po kilku tankowaniach. Ocena efektu na dzień dzisiejszy 4+.
Ja jestem właśnie po zmontowaniu MTDI i chciałbym podzielić się wrażeniami jak to u mnie wyglądało:
W mojej B4 był silnik AAZ któremu poszedł klin na dolnym kole rozrządu (sprawa znana w tych motorkach), a więc wstawiłem 1Z z pełnym osprzętem tj. koło zamachowe z tarczą (było takie samo jak w AAZ; wielkość tarczy, ilość zębów itp.) turbinka z 1Z - zamontowałem także IC (ile było przy tym paprania) wtryskiwacze z przewodami i jeszcze kilka drobiazgów. Pompa od AAZ (na linkę) Uwaga. W moim przypadku podczas montażu pompy okazało się że klin na kole z 1Z jest przesunięty o jeden ząbek w stosunku do koła z pompy AAZ. Znak "0" na kole zamachowym w 1Z jest w innym miejscu niż w AAZ i w moim przypadku gdy skrzynia została stara tj. z AAZ znak nie był widoczny w punkcie kontrolnym w obudowie skrzyni biegów - najlepiej złóżcie rozrząd gdy silnik nie jest jeszcze w autku. Po odpaleniu samochód był mocny (nie bał się żadnej górki ale przyspieszenia żadne - do 120km/h - 2,5km Palił świetnie bez świec żarowych, praca silnika bardzo twarda i troszkę nierówna na wolnych obrotach. Następnie dałem go do zaprzyjaźnionego pompiarza który podobno (tak twierdzi) podregulował odpowiednio wtryski i pompę (na pompie nie było żadnych śladów rozbierania). Wynik: przyśpieszenie - świetne (wgniata w siedzenie) szczególnie wyczuwalne w dolnej części zakresu obrotów, odpalanie bez świec od pierwszego przekręcenia wałem, praca na biegu jałowym troszkę nierówna ale w końcu wtryskiwacze od TDI a pompa na linkę (po prostu elektronika to ogarniała), spalanie jeszcze niewiem przekaże po kilku tankowaniach. Ocena efektu na dzień dzisiejszy 4+.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:20
Spalanie w zależności od jazdy waha się w małym przedziale 5-6 litrów(lubię dynamiczną jazdę), na trasie 800km wyszło 5,1 litra przy prędkości 100km/h. Od momentu zamontowania tego silnika przejechałem około 20000km (codziennie do pracy około 90km w obie strony, plus różne wypady: nad morze, góry itp.) tak jak pisałem na początku; na wolnych obrotach kultura pracy na bardzo niskim poziomie, natomiast podczas równej jazdy np. 100km/h, przyśpieszania, wyprzedzania uważam że jest doskonale. Zaczynają mi siadać wtryski gdyż podczas wyprzedzania zostawiam chmurkę (jest dym, jest moc:-) ) a już podczas modyfikacji pompiarz zwrócił mi uwagę że wtryski są na wykończeniu, ale wtedy nie byłem jeszcze przekonany do mojej modyfikacji i nie chciałem topić kasy, natomiast teraz każdego namawiam do tej zabawy w majsterkowicza. Kolego "tygrxek" tak jak pisałem wcześniej wtryski zostały przełożone wraz z silnikiem 1Z 90km, tylko zostały podregulowane na większe ciśnienie przez pompiarza. Acha świece żarowe są niesprawne a silnik palił tak samo przy +30C podczas pierwszego odpalenia i dzisiaj przy 0C (zero) . Napisze w lutym jak zachowuje się podczas minusowych temperatur ale sądze że do czasu wytracenia się parafinki z ON nic się nie zmieni
Witam
W styczniu przy -20C po nocy silniczek musiał zakręcić dwa obroty wałem aby zaskoczyć - bez świec żarowych. Do -10C pali tak samo jak przy dodatniej temperaturze.
Witam ponownie.
Samochód zmienił właściciela. Od dnia przekładki silnika samochód zrobił ponad 35.000km i moim zdaniem nie ubyło mu ani jednego kucyka. Znajomy który kupił auto świadomy przeróbki jest zadowolony ze spalania co było podstawą wyboru auta do codziennych dojazdów do pracy.
Witam
W styczniu przy -20C po nocy silniczek musiał zakręcić dwa obroty wałem aby zaskoczyć - bez świec żarowych. Do -10C pali tak samo jak przy dodatniej temperaturze.
Witam ponownie.
Samochód zmienił właściciela. Od dnia przekładki silnika samochód zrobił ponad 35.000km i moim zdaniem nie ubyło mu ani jednego kucyka. Znajomy który kupił auto świadomy przeróbki jest zadowolony ze spalania co było podstawą wyboru auta do codziennych dojazdów do pracy.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2015, 12:55 przez zbyszek654, łącznie zmieniany 2 razy.