[B4 1.9 1Z 90KM] Słabo przyspiesza powyżej 2,5 tysiąca - log
[B4 1.9 1Z 90KM] Słabo przyspiesza powyżej 2,5 tysiąca - log
Witam
Mam problem z moim zetorkiem. Czasami jakby nie chce jechać powyżej 3 tysięcy, jakby dławi się. Po przeczytaniu kilku tematów obstawiam N75, lecz chciałbym poznać waszą opinie co jest nie tak. Zrobiłem logi grup 001,003,008,011. Miałem problem zlogować grupe 011, co chwila program się zawieszał, nie wiem co było przyczyną.
008
011
001, 003
Mam problem z moim zetorkiem. Czasami jakby nie chce jechać powyżej 3 tysięcy, jakby dławi się. Po przeczytaniu kilku tematów obstawiam N75, lecz chciałbym poznać waszą opinie co jest nie tak. Zrobiłem logi grup 001,003,008,011. Miałem problem zlogować grupe 011, co chwila program się zawieszał, nie wiem co było przyczyną.
008
011
001, 003
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Trochę krótkie te logi :roll: Widać na nich ,w bloku 011 ,że w pewnym momencie doładowanie przekracza 1 bara ,powinien być w błedach bład z tym związany .Widać też w 003 ,nieprawidłowe ,niepełne, wskazanie masy powietrza ,mierzone przez przepływomierz ...widać też w 008 ,że jest cięta dawka paliwa ... Wiec zrób sobie bajpasa i będziesz wiedział czy to wina n75.Zrób sobie też test przepływomierza ,zapinając diodę ,symulującą ciągle maxymalny przepływ powietrza .Test z diodą, wykluczy bądz potwierdzi ewentualną winę przepływomierza ,a bajpas potwierdzi ,bądż wykluczy winę n75 <ok> proste .Tylko nie pytaj jak to zrobić ,bo wszystko jest opisane ,wystarczy poszukać 8-)
Jutro postaram się powtórzyć logowanie grupy 011. Dziś vag wyrzucał jakiś error i się zawieszał, tyle udało mi się zlogować. Ogólnie auto posiadam od września i coś mi nie pasuje. Czasem normalnie jedzie, a czasem muszę się zastanawiać czy dam rade wyprzedzić jakieś auto. W ecu brak błędów. Kiedyś wyskakiwał błąd 1025, ale teraz nic
[ Dodano: 2013-10-29, 16:17 ]
Powtórzyłem logi grupy 011. Dziś nie było błędów, zrobione są lepiej. Czy ta dioda to musi być dokładnie 'DIODA 1N4148' bo nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji.
011 pierwsza wersja
011 druga wersja
[ Dodano: 2013-10-29, 16:17 ]
Powtórzyłem logi grupy 011. Dziś nie było błędów, zrobione są lepiej. Czy ta dioda to musi być dokładnie 'DIODA 1N4148' bo nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji.
011 pierwsza wersja
011 druga wersja
Test z diodą zrobiony. Całkiem inne auto, ciągnie od samego dołu do 4 tysięcy. Po około 2 kilometrach zaczął strasznie przerywać, sekundę przyspiesza, sekundę brak reakcji. Jeszcze zrobię bajpasa, napiszę rezultaty
[ Dodano: 2013-11-12, 13:52 ]
Po zrobieniu bajpasa nie było tego nierównomiernego przyspieszania. Obadałem dziś sprawę i cały dolot jest w oleju, niepokoi mnie to.
foto 1
foto 2
foto 3
Po tych testach, wychodzi na to że mam do wymiany n75 i przepływomierz? Dodatkowo dziś podpiąłem kompa i miałem błąd 575, pewnie dlatego że robiłem przy dolocie.
[ Dodano: 2013-11-12, 13:52 ]
Po zrobieniu bajpasa nie było tego nierównomiernego przyspieszania. Obadałem dziś sprawę i cały dolot jest w oleju, niepokoi mnie to.
foto 1
foto 2
foto 3
Po tych testach, wychodzi na to że mam do wymiany n75 i przepływomierz? Dodatkowo dziś podpiąłem kompa i miałem błąd 575, pewnie dlatego że robiłem przy dolocie.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Dzisiaj kolejne testy. Byłem u znajomego mechanika, ustawiliśmy kąt wtrysku bo na zimnym cięzko palił. Było 29-31, ustawiliśmy na 50-52. Ta wartość powinna tak skakać? Dodatkowo powiedziałem mu o tym n75. Powiedział że przy odpaleniu sztanga powinna się odchylić, a ona nic, po odpaleniu stała w miejscu. On ma racje czy ona powinna się ruszać przy jakimś obciążeniu silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Taaaa ,na pewno <uhh> ....odchyla ,to Mu się coś w głowie ...takie rzeczy to w turbinach z kierownicami spalin ,sterowanych podciśnieniem ,a nie w zwykłych turbawkach z klapką upustową 8-) Robienie dalszych testów ,klapy ,gruszki ,czy n75 ,jest stratą czasu ,skoro zrobiłeś już jedyny miarodajny test,czyli bajpas , i masz go ewidentnie do wymianyFishu pisze:Dodatkowo powiedziałem mu o tym n75. Powiedział że przy odpaleniu sztanga powinna się odchylić,
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Akurat n75 nowy nie jest aż tak drogi jak nowa przepływka ;dFishu pisze:No ok. Teraz gdzie dostać zaworek i przepływomierz? Dzwoniłem do aso to za przepływomierz wołają 653zł. Aż bałem się zapytać o n75. Jeszcze jaką średnice powinien mieć przewod od n75 do gruchy? kupiłem 3.5 mm, ale wydaje się jakby grubszy.