[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo to nie nastawnik Krzysiu :mrgreen: Tylko doładowanie zbyt mocno "faluje" co widac w logach ,i tu bajpasik było mu zrobić ...albo przepływomierz fiksuje ,i tu ,było mu zapiąć diodę ,we wtyczkę przepływki piny 1>6 <ok> i juz byś wiedział co jest przyczyną 8-)Krzysiek 84 pisze:Auto kolegi, delikatnie faluje podczas jazdy na wysokich obrotach, nastawnik zmieniał i nic to nie dało
[ Dodano: 2013-11-10, 21:20 ]
Ciepło ,ciepło .... :mrgreen: Dobrze kombinujesz :->Ganimadeus pisze:astanawia mnie jeszcze grupa 11 z aktualnym doładowaniem raz mniej niż daje komp, a raz więcej hmm?
Specyfikacja jak najbardziej ori ,a że raz więcej ,raz mniej ,w actual ,to własnie wina "falowania "Ganimadeus pisze: I dwa chyba nieco większe niż w ori sterowniku?;p
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak jest logo i2s i numery na białym pasku ,to współczesny ori pierburg ...jak bez napisów ,to marnej jakości podróbka ,i może głupoty pokazywaćKrzysiek 84 pisze:Przepływka jest jakaś inna, to nie jest Pierburg,
I co nie pomogło :?:Krzysiek 84 pisze: dałem tylko Zawor n75 na podmianke bo miałem w schowku
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Witajcie
Napiszę o nieco innym autku należącym do kolegi, ale jakże bliskie sercem do 80-tki
Auto:
Skoda Octavia 1.9TDI ASV (taki nowszy AFN z suszarką VTG)
- aktualny stan wg. licznika 169000km (raczej na 100% ma więcej);)
- zaślepiony blachą zawór EGR (od około 6000km)
- wolna odma (od okolo 6000km)
- zawór N75 był rozbierany i czyszczony (około 1000km temu)
- turbina był regenerowana na początku tego roku tj około 12tys km temu
Problem jest z prawidłowem działaniem turbiny. Wizualnie stwierdzono:
- przy próbie ręcznego poruszania sztangą (a jest cięzki dostęp, praktycznie dojście słabszą lewą ręką;) idzię cięzko i mimo, że zostaje odcisk na palcu to wcisnąć do końca raczej się nie da. Przy użyciu np. małego młoteczka z trzonkiem i wciskając ramię za pośrednictwem tego mloteczka sztangę da radę do końca wcisnąć i
chodzi, można poruszać. Skok myśle, że na pewno powyżej 1cm.
- po zdjęciu przewodu N75-grucha z wyjścia zaworu N75 i próbie wytworzenia
podćisnienia samemu ustnie i poruszenia sztangą, przy dużym wysiłku udaje sie, ale ruch tylko na około 2-3mm.
- gdy silnik nie pracuje ramię sztangi jest wysuniete do góry, a po zapaleniu
na biegu jałowym ramię schodzi na dół - wydaję sie ze do końca, napewno jest różnica pomiędzy stanem początkowym przed zapaleniem, a po zapaleniu ramie wykonuje ruch na pewno grubo powyżej 1cm.
Podczas testów i logow dynamicznych, czujnikiem podciśnienia stwierdzono
panujące ciśnienie (N75-grucha) od około -0,6:-0,65bar przy niskich obrotach
ponizej 1500, a w miarę zwiększania obrotów podciśnienie malało do okolo -0,3bar, a nawet do -0,2bar.
Jeden Log były zrobiony na zamienionych zaworach N75 z N18, a reszta logów na
normalnym ustawieniu tj, na zaworze N75 sterującym pracą turbiny.
I teraz do Was forumowicze prośba o ocene i podpowiedzi co może być nie tak.
1. Co może być powodem różnych wartosci w logach(różnych pomiarów) ?
Przy pierszych logach chyba jest duże przeładowanie, a na innych trochę sie
chyba bardziej wyrównuje?
2. Czy to jest normalne że ramię-sztanga z gruchą chodzą tak w sumie ciężko ?
3. Czy jednak to przycinajace sie kierownice w turbinie ?
4. A Czy może regulacja długosci sztangi mogłaby pomóc ?
Prośba o podpowiedź, bo brak pomysłów co i w jaki sposób ewentualnie dalej
sprawdzić aby znaleźć faktyczną przyczynę...
Jeden z przykładowych na N75:
vaglog.rtnet.pl/sagitari_149218.html
Mały eksperyment - zamiana z zaworem na N18:
http://vaglog.rtnet.pl/sagitari_149219.html
I z powrotem na N75:
http://vaglog.rtnet.pl/sagitari_149220.html
Napiszę o nieco innym autku należącym do kolegi, ale jakże bliskie sercem do 80-tki
Auto:
Skoda Octavia 1.9TDI ASV (taki nowszy AFN z suszarką VTG)
- aktualny stan wg. licznika 169000km (raczej na 100% ma więcej);)
- zaślepiony blachą zawór EGR (od około 6000km)
- wolna odma (od okolo 6000km)
- zawór N75 był rozbierany i czyszczony (około 1000km temu)
- turbina był regenerowana na początku tego roku tj około 12tys km temu
Problem jest z prawidłowem działaniem turbiny. Wizualnie stwierdzono:
- przy próbie ręcznego poruszania sztangą (a jest cięzki dostęp, praktycznie dojście słabszą lewą ręką;) idzię cięzko i mimo, że zostaje odcisk na palcu to wcisnąć do końca raczej się nie da. Przy użyciu np. małego młoteczka z trzonkiem i wciskając ramię za pośrednictwem tego mloteczka sztangę da radę do końca wcisnąć i
chodzi, można poruszać. Skok myśle, że na pewno powyżej 1cm.
- po zdjęciu przewodu N75-grucha z wyjścia zaworu N75 i próbie wytworzenia
podćisnienia samemu ustnie i poruszenia sztangą, przy dużym wysiłku udaje sie, ale ruch tylko na około 2-3mm.
- gdy silnik nie pracuje ramię sztangi jest wysuniete do góry, a po zapaleniu
na biegu jałowym ramię schodzi na dół - wydaję sie ze do końca, napewno jest różnica pomiędzy stanem początkowym przed zapaleniem, a po zapaleniu ramie wykonuje ruch na pewno grubo powyżej 1cm.
Podczas testów i logow dynamicznych, czujnikiem podciśnienia stwierdzono
panujące ciśnienie (N75-grucha) od około -0,6:-0,65bar przy niskich obrotach
ponizej 1500, a w miarę zwiększania obrotów podciśnienie malało do okolo -0,3bar, a nawet do -0,2bar.
Jeden Log były zrobiony na zamienionych zaworach N75 z N18, a reszta logów na
normalnym ustawieniu tj, na zaworze N75 sterującym pracą turbiny.
I teraz do Was forumowicze prośba o ocene i podpowiedzi co może być nie tak.
1. Co może być powodem różnych wartosci w logach(różnych pomiarów) ?
Przy pierszych logach chyba jest duże przeładowanie, a na innych trochę sie
chyba bardziej wyrównuje?
2. Czy to jest normalne że ramię-sztanga z gruchą chodzą tak w sumie ciężko ?
3. Czy jednak to przycinajace sie kierownice w turbinie ?
4. A Czy może regulacja długosci sztangi mogłaby pomóc ?
Prośba o podpowiedź, bo brak pomysłów co i w jaki sposób ewentualnie dalej
sprawdzić aby znaleźć faktyczną przyczynę...
Jeden z przykładowych na N75:
vaglog.rtnet.pl/sagitari_149218.html
Mały eksperyment - zamiana z zaworem na N18:
http://vaglog.rtnet.pl/sagitari_149219.html
I z powrotem na N75:
http://vaglog.rtnet.pl/sagitari_149220.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak to co :?: przecież sam sobie odpowiedziałeś <ok>Sagitari pisze:Prośba o podpowiedź, bo brak pomysłów co i w jaki sposób ewentualnie dalej
sprawdzić aby znaleźć faktyczną przyczynę...
Skoro zacina się sztanga,to winna jest albo gruszka ,albo zmienna geometria ...sztangę ,odpiąć od gruszki ,gruszkę sprawdzić podciśnieniem ,czy wciąga płynnie ...na to że nie ma dostępu i jest cięzko ,nie ma rady :roll: Nikt na to nie wymyślił jakiegos cudownego sposobuSagitari pisze:Problem jest z prawidłowem działaniem turbiny. Wizualnie stwierdzono:
- przy próbie ręcznego poruszania sztangą (a jest cięzki dostęp, praktycznie dojście słabszą lewą ręką;) idzię cięzko i mimo, że zostaje odcisk na palcu to wcisnąć do końca raczej się nie da. Przy użyciu np. małego młoteczka z trzonkiem i wciskając ramię za pośrednictwem tego mloteczka sztangę da radę do końca wcisnąć i
chodzi, można poruszać. Skok myśle, że na pewno powyżej 1cm.
- po zdjęciu przewodu N75-grucha z wyjścia zaworu N75 i próbie wytworzenia
podćisnienia samemu ustnie i poruszenia sztangą, przy dużym wysiłku udaje sie, ale ruch tylko na około 2-3mm.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam Ponownie, Auto kolegi- mówi że pali dla niego teraz z 10L przy spokojnej jeździe, wycieków brak, Zetor po przekładce u Mariusza (biały sedan, byłem z nim wtedy i ja. Mariusz będzie wiedział które to auto :mrgreen: )
Komp z chipsem 8 bit i pompa afn'ka
Logi 3-4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_153174.html
Logi 8-11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_153175.html
Edit: 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_153188.html
Komp z chipsem 8 bit i pompa afn'ka
Logi 3-4 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_153174.html
Logi 8-11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_153175.html
Edit: 8 i 11 http://vaglog.rtnet.pl/Dyzio_1984_153188.html
Ostatnio zmieniony 20 gru 2013, 11:09 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wiem które Fakt że softa ma mocnego ,ale nawet na nim ,nie da się, przy sprawnym silniku i osprzęcie ,spalić 10litrów ....nawet przy ostrej jeżdzie :roll: przy spokojnej ,tym bardziej A nie dymi mu za dużo :?: bo jak dymi ,to może wtryski mu podlewają ...ja bym na początek zmniejszył dawkę paliwa .W logach nie widać żeby coś zbyt mocno odbiegało od normy 8-) ...logi z korekcjami wtrysków mogł zrobićKrzysiek 84 pisze:Auto kolegi- mówi że pali dla niego teraz z 10L przy spokojnej jeździe, wycieków brak, Zetor po przekładce u Mariusza (biały sedan, byłem z nim wtedy i ja. Mariusz będzie wiedział które to auto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 lip 2011, 14:16
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: GIŻYCKO
siemanko. dzięki Krzychu że wrzuciłeś logi. Dla tych co nie wiedzą to chodzi właśnii o mój samochód. Na początek napiszę że wtryski mam od AFNa i wsadzałem je w wakacje przed wsadzeniem sprawdzałem, i typ mówił że są bardzo dobre. Do sprawdzania mam bańkę 5 litrów pod maską podpiętą pod filtr i stąd wiem ile mi spala. Logi robiłem jak miałem mniejszą dawkę coś ponad 6.5 mg i wtedy na 5 litrach robiłem około 45 km po mieście. Przy robieniu logów zauważyłem że na jałowym w vagu pokazuje spalanie 0,74l/h, pamiętając że kiedyś było mniej zmieniłem dawkę na większą około 5mg i teraz na jałowym pokazuje 0,34l/h i na 5 litrach robię 55km Szału nie ma ale jest poprawa trasy cały czas te same, faktem jest to że się nie dogrzewa do końca bo nie ma kiedy. Jak mówicie, że w logach jest dobrze to chyba tak musi być, tylko wcześniej przy ostrej jeździe ciężko było spalić 8l.
[ Dodano: 2013-12-20, 21:44 ]
a i korekcje na postoju były coś około -0.25 0,32 -0,22 więc nie ma tragedii
[ Dodano: 2013-12-20, 21:44 ]
a i korekcje na postoju były coś około -0.25 0,32 -0,22 więc nie ma tragedii
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt: