Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16v] brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

[2.0 16v] brak iskry

Post autor: matti19 » 12 lis 2013, 16:56

witam kolego mam problem ze swoja audica po przelozeniu elektryki i silnika z abk na ace. mam problem z iskra a wlasciwie z jej brakiem. moze ma ktos jakies pomysly co sie moglo stac????
tutaj moje obserwacje
-cewka sprawna(przekladana byla do auta kolegi z forum)
-palec kopulka w nienagannym stanie sucha itp
-mierzac czujnik halla napiecie miernikiem wachca sie od 0,02v do 0,43v(w zaleznosci od przekrecenia walem9sprawdzalem stary aparat z abk i wartosci byly takie same. wiec czujnik jest chyba ok))
-prad na cewce jest(na obydwu stykach
-nie ma iskry na glownym kablu od cewki
prosze o jakies rady jezeli ktos ma jakis pomysl
Ostatnio zmieniony 02 gru 2013, 17:45 przez matti19, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 17:07

matti19 pisze:-mierzac czujnik halla napiecie miernikiem wachca sie od 0,02v do 0,43v(w zaleznosci od przekrecenia walem9sprawdzalem stary aparat z abk i wartosci byly takie same. wiec czujnik jest chyba ok))
Między którymi pinami halla masz takie napięcia?
Masz zasilanie na hallu 12v między 1 a 3 pinem?

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

ace

Post autor: matti19 » 12 lis 2013, 17:41

Tak miedzy zewnetrznymi stykami jest to 12v. A to napiecie co sie wacha jest miedzy srodkowym a minusem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 18:24

To wygląda jakby hall nie działał. Zobacz jeszcze jak czy napięcie będzie zmieniać się między środkowym a plusem (zresztą to bez większej różnicy bo hall jak nie zwiera środkowego z masą to dostaje pullup +12V).

Zobacz czy pojawi się iskra jeśli do zdjętej kostki halla na środkowy pin podasz na ułamek sekundy masę.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

ace

Post autor: matti19 » 12 lis 2013, 19:12

podac mase a iskra ma sie pojawic na glownym kablu od cewki? (tak bedzie najprosciej?) czy wykrecac wszystkie swiece podac plus na wtyczke i krecic rozrusznikiem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2013, 19:28

matti19 pisze:podac mase a iskra ma sie pojawic na glownym kablu od cewki? (tak bedzie najprosciej?)
Tak jak piszesz.
matti19 pisze:czy wykrecac wszystkie swiece podac plus na wtyczke i krecic rozrusznikiem?
Nie rozumiem o co chodzi w tym miejscu więc tak nie rób albo wyjaśnij.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

ace

Post autor: matti19 » 13 lis 2013, 22:15

no niestety zrobilem dokladnie tak jak kolego opisales ale iskra sie nie pojawila. :/
moze ten kabel jest przerwany miedzy czujnikiem halla a komputerem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lis 2013, 16:50

A po włączeniu zapłonu włącza się pompa paliwa? Może komputer silnika nie dostaje gdzie zasilania.

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

ace

Post autor: matti19 » 15 lis 2013, 18:01

Tak pompa za kazdym razem sie wlacza na kompie jest napiecie. Masz jakis pomysl co dalej robic?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lis 2013, 19:17

Może kabel od halla masz uszkodzony. Sprawdź na odłącznej wtyczce czujnika halla między środkowym a masą jakie masz napięcie.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 15 lis 2013, 19:31

a tam nie było osobnego stera do cewki?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 lis 2013, 19:57

bartek18150 pisze:a tam nie było osobnego stera do cewki?
Spojrzałem w schematy 6A jak orz ACE i impulsy sterujące wzmacniaczem iskry (czy tym modułem obok cewki) idą z komputera benzyny.

Kolega wyżej wspominał że przekładał cewkę, chyba występowała tam cewka w komplecie z tym wzmacniaczem.

Ciekawe czy pompa paliwa staruje przy próbie odpalanie albo przy podawaniu masy na środkowy pin halla..?

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 18 lis 2013, 12:40

aldi pisze: Kolega wyżej wspominał że przekładał cewkę, chyba występowała tam cewka w komplecie z tym wzmacniaczem.
w mojej B3 6A moduł jest osobno, a sama cewka nie jest "nowoczesnym trafo" tylko zwykłym bidonem z przykręcanymi kablami

matti19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 11 gru 2010, 20:50

ace

Post autor: matti19 » 18 lis 2013, 21:26

Tak cewka jest z modulem. Na odpietej wtyczce miedzy zewnetrznymi stykani jest 12v miedzy srodkowym a masa jest 0.01. Zastanawia mnie czy ten czujnik ma dawac takie male napiecie jakie jest u was

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2013, 09:19

matti19 pisze:Na odpietej wtyczce
Wtyczce halla? Jeśli na odpięcej niema plus na środkowym to coś jest nietak, czyli masz uszkodzony kabel od tego pinu albo uszkodzony sterownik albo jeszcze czegoś mu brakuje.
Zobacz czy jak środkowy dasz do plusa czy coś się stanie.
krzysiek.ruski pisze:
aldi pisze: Kolega wyżej wspominał że przekładał cewkę, chyba występowała tam cewka w komplecie z tym wzmacniaczem.
w mojej B3 6A moduł jest osobno, a sama cewka nie jest "nowoczesnym trafo" tylko zwykłym bidonem z przykręcanymi kablami
Ale pewnie masz ten moduł obok cewki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl