Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG 133KM] Paliwo tylko na wtryskiwaczu rozruchowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

[B4 2.3 NG 133KM] Paliwo tylko na wtryskiwaczu rozruchowym

Post autor: Mietas » 17 lis 2013, 13:45

Witam. Kupiłem moje NG nieco ponad miesiąc temu i szczerze mówiąc, po przesiadce z BMW E36 które było bezawaryjne, mam go już dosyć.
Samochód kupiłem w stanie "odpala tylko na gazie, na benzynie nie działa w ogóle". Pierwsza diagnoza: pompa paliwa. Hałasowała strasznie, poza tym odnosiłem wrażenie że ciśnienie jest za małe. Kupiłem więc nowy zamiennik, założyłem i coś zaczęło się dziać.
Mianowicie: po odłączeniu czujnika temperatury samochód na benzynie odpala, kręci się w całym zakresie obrotów, jednak bez wolnych obrotów. Dolot uszczelniony, guma na przepływce była lekko pęknięta i była wysunięta odma. Okazało się że samochód działa tylko na paliwie podawanym przez wtryskiwacz rozruchowy - po odłączeniu elektrozaworu z tego wtryskiwacza przestał działać na benzynie.

Dodam że gdy dolot jest szczelny samochód nie działał też na LPG. Instalacja pierwszej generacji, na mikserze, bez kompensacji. Wystarczyło wyciągnąć odmę z gumy aby samochód odżył i zaczął jeździć na LPG. Zdołowany wyciągnąłem więc klapkę przepływomierza i zacząłem jeździć na samym LPG.

Wszystko było dobrze, do wczoraj. Do tej pory jeździłem głównie po mieście, ew. trasy po 5-10km. Wczoraj po pokonaniu ponad 100km samochód zaczął się zachowywać strasznie. Strzela w dolot, obojętnie czy zimny czy ciepły. Podejrzewam świece i kable, jednak czy one mogą sobie paść "ot tak" po przejechaniu zaledwie 100km? Dbam o to by nie jechać na zimnym silniku, wyruszam gdziekolwiek dopiero gdy silnik ma właściwą temperaturę. Odpalanie na gazie wykańcza reduktor, zdaję sobie z tego sprawę - jednak nie mam na ten moment innego wyboru. Podejrzewam też winę reduktora jednak nie jestem tego pewien. Jakie szczęście że klapka leży sobie bezpieczna w schowku i uchowała się od tego "strzelania" :)

Pytanie brzmi: jaki może być powód tego że paliwo pojawia się tylko na wtryskiwaczu rozruchowym? Dodam że po odkręceniu jednego z wtrysków od rozdzielacza paliwo pojawia się tam, jednak w śladowych ilościach i to zupełnie bez ciśnienia. Jakie mogą być tego przyczyny? Dopiero zaczynam się oswajać z wtryskiem mechanicznym, i zanim wezmę się za rozbieranie tego chcę wiedzieć czego mam szukać :)

Pozdrawiam, Mietas.

Mam nadzieję że ktoś mi coś podpowie, bo dostaję już szału z tym autem :evil:

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Re: Paliwo tylko na wtryskiwaczu rozruchowym

Post autor: orsa_83 » 17 lis 2013, 20:11

Mietas pisze: Pytanie brzmi: jaki może być powód tego że paliwo pojawia się tylko na wtryskiwaczu rozruchowym? Dodam że po odkręceniu jednego z wtrysków od rozdzielacza paliwo pojawia się tam, jednak w śladowych ilościach i to zupełnie bez ciśnienia. Jakie mogą być tego przyczyny? Dopiero zaczynam się oswajać z wtryskiem mechanicznym, i zanim wezmę się za rozbieranie tego chcę wiedzieć czego mam szukać :)
Sam napisałeś, że odpięcie czujnika temperatury poprawia co nieco sytuację, więc zacznij od niego, bo m.in. na jego podstawie ustalana jest dawka paliwa, która pojawi się na danym cylindrze. Jak będziesz szukał używki, to tylko oryginału, bo zamiennik dopiero namiesza Ci w pod maską. Co do rozruchowego, to podaje paliwo w określonym czasie (7s?) po zakręceniu. Odnośnie wolnych obrotów - piszesz, że ich nie ma, czyli mam rozumieć, że falują?

Poza tym to można się domyślać po kolei, czyli pompa paliwa, akumulator paliwa, zapchany filtr, uszkodzony rozdzielacz paliwa, walnięte wtryski ... itp. ni mniej, ni więcej koszt naprawy NG do tanich nie należy.

Tak na marginesie to największym problemem u Ciebie jest posiadanie instalacji LPG ... niestety.

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 17 lis 2013, 20:44

Odpięcie czujnika temperatury pozwala na odpalenie go w ogóle na benzynie. Po podłączeniu go z powrotem samochód w ogóle nie pali, chyba że jest zimny - wskazuje to na to że czujnik jest sprawny. Mierzyłem go też multimetrem - wskazania są prawidłowe.
Po odpięciu elektrozaworu z rozruchowego silnik w ogóle nie pali, obojętnie czy z czujnikiem czy bez. No i na rozdzielaczu na normalnych wtryskach w ogóle nie ma paliwa - na rozruchowym jest ciśnienie jak cholera. Przypuszczam awarię rozdzielacza.
Teraz pytanie - jak sprawdzić czy to działa jak powinno czy nie? Da się go w miarę nieinwazyjnie rozebrać?

EDIT:
Co do LPG - nie jestem zwolennikiem tego, wręcz nienawidzę instalacji gazowych, no ale cóż zrobić w naszym kraju... :) Poprzednie BMW miałem w benzynie i niestety bardzo szybko opróżniało portfel :( Teraz jeżdżę taniej. Ale gdy widzę te problemy.. aż się odechciewa.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 18 lis 2013, 10:38

Mietas pisze:Odpięcie czujnika temperatury pozwala na odpalenie go w ogóle na benzynie. Po podłączeniu go z powrotem samochód w ogóle nie pali, chyba że jest zimny - wskazuje to na to że czujnik jest sprawny. Mierzyłem go też multimetrem - wskazania są prawidłowe.
Po odpięciu elektrozaworu z rozruchowego silnik w ogóle nie pali, obojętnie czy z czujnikiem czy bez. No i na rozdzielaczu na normalnych wtryskach w ogóle nie ma paliwa - na rozruchowym jest ciśnienie jak cholera. Przypuszczam awarię rozdzielacza.
Teraz pytanie - jak sprawdzić czy to działa jak powinno czy nie? Da się go w miarę nieinwazyjnie rozebrać?
Wg. tego piszesz to dla mnie dalej masz walnięty czujnik temp. Co do rozdzielacza, to wątpię, żeby udało się go bezinwazyjnie rozebrać. Odpowiedź czy działa jak powinno już masz, tylko teraz znajdźmy przyczynę. Spróbuj najpierw dorwać sprawny regulator ciśnienia (czarna kostka na czole rozdzielacza patrząc od strony reflektora przedniego / kierownicy powietrza) i go podmienić razem z uszczelkami. Nie wróżę sukcesów, skoro masz LPG, ale spróbować warto.

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 18 lis 2013, 14:17

Spróbuję gdzieś dorwać regulator ciśnienia do testów. Co do wolnych obrotów - jest tak że w momencie gdy puszczę pedał gazu auto gaśnie. Powalczę jeszcze trochę z klapą przepływki - odnosiłem wrażenie że jest źle ustawiona gdy ją wykręcałem. Zobaczę co da się z tym zrobić.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 18 lis 2013, 22:03

Pompa zamiennik? Jakie ciśnienie podaje?
Powinna dawać 6 bar. na wejściu. Sprawdzanie wtrysków.Wyjmujesz wtryski z głowicy, zakładasz zwore w miejsce przekaźnika, zapłon-wtedy pompa pracuje non stop, ręcznie unosisz klapę przepływki i dopiero wtedy pojawia się mgiełka na końcówkach.

LPG jak uszczelniłeś dolot, odmę i wyjąłeś klapę to diametralnie zmieniło skład mieszanki.
Inna sprawa że wyjęcie klapy zakłóca odczyt z czujników i silnik pracuje, ale w trybie awaryjnym.

Najważniejsza rada to szukać i czytać bo naprawdę wszystkie problemy są opisane. Powodzenia.

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 18 lis 2013, 22:29

Przeczytałem już chyba wszystko z najczęściej zadawanych i nadal nie znalazłem odpowiedzi. LPG po tym wszystkim wyregulowałem od nowa. Czy silnik wejdzie w tryb awaryjny podczas pracy na gazie z instalacją 1 generacji? Hmm...
Co do sprawdzania wtrysków - dzięki. Jutro to sprawdzę. Spróbuję też założyć jeszcze raz klapkę przepływomierza tym razem w prawidłowym położeniu. Co do ciśnienia - nie mam czym sprawdzić :(

[ Dodano: 2013-11-19, 17:07 ]
Dzisiaj grzebałem chwilę przy samochodzie, ustawiłem klapkę przepływki tak jak według rysunku powinna być, sprawdziłem wtrysk, niby pojawia się paliwo jednak bez ciśnienia tzn. z bardzo znikomym (tak ma być?), na rozruchowym ciśnienie jest cały czas jak cholera :O, nagrałem nawet filmik jak samochód pracuje na benzynce:


Dodam że w takim stanie jak na filmie samochód nie pracuje wcale na LPG - zaczyna na nim działać dopiero po wyjęciu klapy przepływomierza. Jeszcze jedno pytanie: czy klapa powinna się podnosić z lekkim oporem w momencie gdy jest ciśnienie w układzie?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 19 lis 2013, 18:47

Co do klapy to powinna się ona "dźwigać" beż żadnych oporów podczas pracy silnika, bo jej ruch wyzwalany jest podciśnieniem wytwarzanym przez cofający się tłok silnika. Jak ruszasz "drossenklapą" sam, to stawia ona jakikolwiek opór (talerz trze o ścianki przepływomierza? musisz przyłożyć większą siłę, żeby ją podnieść?)? Patrząc na filmik, to masz obejście z odparowywania spalin na krokowiec zamiast z gumy przepływomierza? Tak ma być na LPG, bo wiem nic na ten temat? Sprawdź ten zaślepiony na czerwono element gumy, czy na pewno nie masz tam nieszczelności i daj znać jak to wygląda z klapą przepływki, bo widać, że jak gazujesz, czyli masz mocniej otwartą przepustnicę i teoretycznie wyżej dźwigać powinna się klapa, z racji większego podciśnienia, to wszystko hula ... dodatkowo auto odpala Ci bez problemu, więc wg. mnie to nie jest pompa, tylko bardziej rozdzielacz / wtryski. Poza tym krokowiec i jego podłączenie do sprawdzenia, ale tu mam nadzieję wypowiedzą się koledzy mający sprawne NG + LPG ... Temp cieczy na maxa z racji zwarcia, uwalonego czujnika?

Co do ilości paliwa na zaworze, to powinna to być powiedzmy "chmurka" jak ze spryskiwacza do kwiatków :-P Tutaj masz filmik, na którym jest to fajnie zobrazowane ... V8 trochę na wyrost, ale widać jak pracuje wtrysk

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 19 lis 2013, 22:23

Temperatura cieczy.. najprawdopodobniej uwalony czujnik 3pin. Nie wyciągałem wtrysku z głowicy, po prostu wykręciłem jeden z wężyków od wtrysku prosto z rozdzielacza - wydaje mi się że powinno tam iść ciśnienie, a tam paliwko sobie tylko wypływa... Co do klapy - dopóki nie ma ciśnienia w układzie chodzi lekko, gdy tylko pompa przepompuje paliwo troszkę ciężko jest mi ją podnieść do góry... Nie trze, na początku jak auto kupiłem była przestawiona tak że nie spadała do stanu spoczynku, teraz ustawiłem ją poprawnie. No właśnie ten krokowiec mnie zadziwił - dłuższy wąż od niego idzie do miksera o.O, zastanawiało mnie to po spojrzeniu na rysunek w etce... Plus do tego.. samochód odpala tak jak widać bezproblemowo, tylko z odpiętym czujnikiem temperatury 2pin - czujnik sprawdzałem - przy ~90*C ma ~300Ohm, czyli wygląda mi na sprawny. Po odpięciu niebieskiej kostki z rozruchowego samochód w ogóle nie pali.

Jeśli auto zostanie u mnie, coś czuję że będę musiał wyciągnąć rozdzielacz...

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 19 lis 2013, 22:44

Na samym powietrzu nie pojedziesz ;-) więc nie dziwne, że po odpięciu rozruchowego auto nie pali. Co do reszty, to najbardziej prawdopodobny jest według mnie, tak jak już pisałałem, rozdzielacz. Sam kiedyś wykręcałem go z auta przeznaczonego na części i ciśnienie po odkręceniu jednego z przewodów było takie, że przez dwa dni po tej operacji jechało ode mnie dezodorantem spod znaku PB95.

Rozdzielacz, o którym wspomniałem, dalej mam u siebie z innymi gratami, więc Cię mogę podratować i go pożyczyć jeśli chcesz sprawdzić. Opłacisz tylko przesyłkę i z głowy. Oczywiście mam nadzieję, że wróci on do mnie ;-) . Auto na nim normalnie jeździło (z LPG), nie było z nim kłopotów, więc dalej powinien być odpowiednio ustawiony. Odezwij się na PW jeśli jesteś zainteresowany tego typu pomocą.

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 19 lis 2013, 22:48

Jeśli jutro "przypadkowo" nie pozbędę się auta :) to będę kombinował żeby naprawić ten co mam - myślę że jest to wykonalne, nie takie rzeczy się robiło. Jestem ciekawy co tu się w ogóle stało...

No i dziwne jak dla mnie jest to, że na paliwie z samego rozruchowego silnik kręci takie obroty :shock:

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 19 lis 2013, 23:23

Mietas pisze:Jeśli jutro "przypadkowo" nie pozbędę się auta :) to będę kombinował żeby naprawić ten co mam - myślę że jest to wykonalne, nie takie rzeczy się robiło. Jestem ciekawy co tu się w ogóle stało...

No i dziwne jak dla mnie jest to, że na paliwie z samego rozruchowego silnik kręci takie obroty :shock:
Rozruchowy działa tylko kilka sekund podczas kręcenia. Zakładam, że jak gazujesz auto to przy powiedzmy to dużym wychyleniu klapy rozdzielacz podaje taką dawkę paliwa, że wszystko jest ok. Gdy mamy bieg jałowy, to klapa jest minimalnie wychylana i ilość paliwa z rozdzielcza, a co za tym idzie mieszanka, jest zbyt uboga jak na potrzeby poprawnej pracy.

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 20 lis 2013, 19:57

Mietas, jak już ci odpali, i depniesz mu w podłogę, to wkręci się normalnie na obroty? A przy niskich obrotach (ok 1000) jak mu depniesz w podłogę to się zmuli na chwilę jak na filmiku a powyżej jakiegoś zakresu idzie normalnie? Jeżeli tak to sprawdź najpierw podciśnienia pod względem szczelności, a zwłaszcza trójnik przewodu idącego pod kolektorem dolotowym do silnika krokowego. Co do czujnika temperatury to sprawdź też na zimnym jaką ma rezystancję i porównaj z wykresem dostępnym w internecie. Ostatnią rzeczą jaką możesz sprawdzić to stycznik od przepustnicy czy aby na pewno krokowiec załącza.

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 20 lis 2013, 20:05

No właśnie jest takie pytanie... gdzie jest ten cholerny stycznik ? Z tego co wiem powinien być jeden na dole drugi do góry przepustnicy, na razie zlokalizowałem tylko ten do góry.. Tego na dole nie widzę ani nie mogę wymacać. Ma ktoś może jakieś zdjęcie?
Do sprawdzenia węży krokowca trzeba zwalić kolektor ssący?

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 20 lis 2013, 20:18

Jest pod przepustnicą, http://allegro.pl/audi-100-c4-91-94-2-3 ... 41925.html tutaj np widać u góry mały czarny stycznik. Najlepiej to zacznij od przyłożenia głowy do przepustnicy, w momncie delikatnego jej otwarcia i przymykania dłonią, powinieneś usłyszeć kliknięcie - to ten stycznik. Jak nie słychać to prawdopodobnie musisz śrubką podregulować przepustnicę. Co do węży krokowca to najlepiej byłoby zdjąć góre kolektora dolotowego, chociaż może do tylnego trójnika dojdziesz od tyłu. Tutaj masz na zdjęciu o co mi chodzi :

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl