Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ile palą nasze autka ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
dAnte84

Post autor: dAnte84 » 04 wrz 2013, 22:05

no trzeba brać poprawkę jednak że diesel to się nawet nie da rady rozgrzać dobrze na tych 2-15km bo to dla diesela praktycznie żadna odległość to w końcu nie jest benzyna 1,4 gdzie po 5km jest 90st :D

Awatar użytkownika
mruty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 cze 2011, 17:26
Lokalizacja: Warm-Maz Miłomłyn

Post autor: mruty » 06 wrz 2013, 15:55

ślepak pisze:myślę że spalanie obniżysz jak zamontujesz sekwencje... z blosem nic mniej palić nie będzie i to już z racji samego "działania" blosa.
Może i na sekwencji spalanie gazu spadnie ale za to benzyny zacznie więcej ubywać ze zbiornika i ot cała korzyść. Blos spowoduje że zostanie odblokowany dolot, tak samo by się stało przy sekwencji, ale odpalać mogę na gazie kiedy mi się podoba.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 wrz 2013, 20:00

mruty pisze:Może i na sekwencji spalanie gazu spadnie ale za to benzyny zacznie więcej ubywać ze zbiornika i ot cała korzyść.
Większość współczesny instalacji sekwencyjnych można ustawić do szybkiego przejścia na gaz. W w stagu można ustawić 15°C reduktora albo wręcz oszukiwać czujnik temperatury aby zejść jeszcze niżej. Jest też odpalanie na gazie chyba od 50°C.
W starych instalacjach albo także w nowszych jak niektórzy gazownicy ustawią przejście przy wysokiej temperaturze. Do tego ustawią długi czas od uruchomieni po którym przełączy się na gaz do tego wysoki próg obrotów aby nie przełączał się na biegu jałowym.

Spam się robi w temacie, ostatnio nawet przez 20 minut wybierałem spam posty do wydzielenia z tego temu. Tylko klucz sesji wygasł i zapomniałem że w operze po odświeżeniu strony checkboxy się resetują i moje 20 minut gapienia się w monitor poszło na marne.
Jak jeszcze kiedy znajdę chęci to zrobię tu porządek.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 07 wrz 2013, 19:24

mruty pisze:
ślepak pisze:myślę że spalanie obniżysz jak zamontujesz sekwencje... z blosem nic mniej palić nie będzie i to już z racji samego "działania" blosa.
Może i na sekwencji spalanie gazu spadnie ale za to benzyny zacznie więcej ubywać ze zbiornika i ot cała korzyść. Blos spowoduje że zostanie odblokowany dolot, tak samo by się stało przy sekwencji, ale odpalać mogę na gazie kiedy mi się podoba.

Ta... a potem super posty że gaz niszczy silnik, jak nawet nie pozwolisz się rozgrzać płynowi w układzie chłodzenia który ogrzewa reduktor. Wystarczy mi że raz musiałem odpalać ojca V6 po oszukaniu czujnika temperatury"odpięciu jego" i na przewodach gazowych oraz reduktorze dosłownie warstwa szronu bo gaz nie zdążył się "rozgrzać".

Rozumiem oszczędności na LPG ale kurde bez przesady ;/ ile wydasz w miesiącu na paliwo na rozgrzanie silnika? 100 zł? wiec i tak nie dużo do tego co zaoszczędzisz do samej jazdy na LPG. Ja archaiczne ABT rozgrzewam na paliwie prawie do 80 stopni mimo że mam instalacje drugiej generacji. Ale poprzednia właścicielka audi w sumie odpalała tylko na gazie i się dziwiła że gazownicy co chwilę jej każą nowe reduktory kupować.

Awatar użytkownika
mruty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 cze 2011, 17:26
Lokalizacja: Warm-Maz Miłomłyn

Post autor: mruty » 08 wrz 2013, 11:21

Mi właśnie przy normalnym użytkowaniu wychodzi 100zł na paliwo miesięcznie, a w zimę wiadomo więcej. To co powiedziałem o decydowaniu z jakiego paliwa mogę odpalić to miałem na myśli odpalenie pod sklepem gdzie niedawno zgasiłem i silnik wciąż jest ciepły. Za przykład brałem samochód mojego taty gdzie odpalić można tylko i wyłącznie na benzynie, a przełączenie dokonuje się po przegazowaniu ponad 2000 rpm. Nie mam zamiaru pakować 2000zł w instalację sekwencyjną gdy mogę zainwestować 400zł i mieć ten sam efekt tylko mniej legalny i wymagający więcej cierpliwości i umiejętności przełączania. Gaz mi strzelił tylko raz w życiu po zakupie mojej Audi w której jeszcze źle było poustawiane, ustawiam sobie zawsze sam. Od kiedy mam prawko jeżdżę tylko samochodami z instalacją LPG i reduktor wymieniałem tylko bezpośrednio po zakupie właśnie przez nieumiejętne używanie, przełączanie między paliwami.
Zapewne ten post zostanie usunięty ponieważ wiem że jest nie na temat.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 17 lis 2013, 00:30

Ja nigdy nie jeździłem na Pb 100km , odpalam na benz , trochę pochodzi i przerzucam na gaz , mam IIGEN . Co do spalania LPG to w mieście przy aktualnych temp i odcinku do szkoły 4km wychodzi mi 17l gazu , co jest bardzo dużym wynikiem i raczej za dużym 14-14,5 jeszcze , ale 17l za dużo , zobaczymy co się zmieni po zmianie krokowca obr i krokowca gazu , dochodzi do tego jeszcze kwestia walniętego termostatu co też może być przyczyną . Odnośnie trasy spalanie jest o wiele mniejsze , lecz dokładnie nie miałem się okazji przekonać , wnioskuję to po ilości przejechanych km na zbiorniku LPG

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 17 lis 2013, 12:17

po zmianie termostatu obstawiam 1-2 litry w dół....przynajmniej tak kiedys mialem w golfie 1,8

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 17 lis 2013, 12:46

to by w sumie dawało ten magiczny środek jak by zeszło z 2-2.5l

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 18 lis 2013, 11:25

Mój NG w cyklu mieszanym około 17l/100km LPG, w samym mieście podchodzi pod 19l. Przesada. -.-'

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 18 lis 2013, 14:27

Damian80b4LDZ pisze:Ja nigdy nie jeździłem na Pb 100km , odpalam na benz , trochę pochodzi i przerzucam na gaz , mam IIGEN . Co do spalania LPG to w mieście przy aktualnych temp i odcinku do szkoły 4km wychodzi mi 17l gazu , co jest bardzo dużym wynikiem i raczej za dużym 14-14,5 jeszcze , ale 17l za dużo , zobaczymy co się zmieni po zmianie krokowca obr i krokowca gazu , dochodzi do tego jeszcze kwestia walniętego termostatu co też może być przyczyną . Odnośnie trasy spalanie jest o wiele mniejsze , lecz dokładnie nie miałem się okazji przekonać , wnioskuję to po ilości przejechanych km na zbiorniku LPG
dziwie się, że w ogóle auto wyrabia się przełączyć na lpg, robisz takie dystanse, że to normalne spalanie gazu ;P

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 lis 2013, 20:40

schack, no właśnie kurcze :D mam tak ustawione ze przełącza się od 2 stopni . Normalne ? kurczę już nie wiem co mam myśleć niektórzy tu pisze że na II GEN w ABK na 27l gazu robią 310km większość w mieście , więc aż mi włosy dęba stają jak pomyślę ile pali moja

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 18 lis 2013, 22:24

ja nie wiem od czego to zalezy moja raz sfajczy 9 a raz 20 a jazda taka sama

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 lis 2013, 22:51

a tak optymalnie ile abk II GEN , powinien palić gazu w mieście przy średniej dynamice i doliczyć do tego , nieraz tylko jazdę do szkoły 4km

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 18 lis 2013, 23:26

14-15

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 lis 2013, 23:51

Zobaczymy po zmianie termostatu,mam jeszcze takie pytanie ,wiem że to nie temat od tego ale ile kosztuje wymiana termostatu

Co do spalania jeżeli II GEN pali normalnie ok.13-14 l w abk to dlaczego ludzie piszą że im pali abk z II GEN 10-11l po mieście

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl