[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
Landi Renzo to na pewno ciekawa opcja, ale nie wydaje mi się żeby było więcej roboty z BLOS'em.
Guma z malacza :mrgreen: czyli sam BLOS nie styka się bezpośrednio z przepustnicą tylko te dwa elementy łączy guma z malacza? Dobrze rozumiem?
PS
Pytanie troszkę nie na temat... Z obudowy filtra powietrza wychodzi taki zbrojony drutem wąż, taka jakby sprężyna, i wchodzi do silnika. Mógłby mi ktoś powiedzieć co ty jest? :lol:
Guma z malacza :mrgreen: czyli sam BLOS nie styka się bezpośrednio z przepustnicą tylko te dwa elementy łączy guma z malacza? Dobrze rozumiem?
PS
Pytanie troszkę nie na temat... Z obudowy filtra powietrza wychodzi taki zbrojony drutem wąż, taka jakby sprężyna, i wchodzi do silnika. Mógłby mi ktoś powiedzieć co ty jest? :lol:
A jak inaczej chciałbyś połączyć przepustnicę owalną z okrągłym blosem? Tylko guma Innego patentu nie ma. Ta guma z malucha jest ucięta na ok 4-5 cm, wygląda jak przecięta dętka. Można stosować inne cuda, ale tą gumę łatwo dostać i pasuje idealnie średnicą.thechriskpl pisze:Guma z malacza :mrgreen: czyli sam BLOS nie styka się bezpośrednio z przepustnicą tylko te dwa elementy łączy guma z malacza? Dobrze rozumiem?
Co do OCT patent banalnie prosty. Ja zrobiłem ze starej puszki po herbacie, pojemność ok 0,5 l. Na górze na środku wywierciłem otwór i zamocowałem jeden z króćców który został mi z miksera LPG. Następnie dookoła wywierciłem ok 10 otwórów wiertłem 6. Do środka wsadziłem 2 druciaki kuchenne i sprawdza się super. Całość zamocowałem w okolicy prawej poduszki silnika (patrząc od frontu)
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
Program do IGSa znalazłem w 3 minuty korzystając z wyszukiwarki Google, czyli chyba jakiś większy problem to to nie jestkr1s56 pisze:z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.
Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.
Lepiej juz z sekwencją sie bawić....
Kwestia tylko przeróbki wersji 4cyl na 5cyl i chyba zacznę się z tym bawić.
Bez komentarza...kr1s56 pisze:z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.
Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.
Lepiej juz z sekwencją sie bawić....
[ Dodano: 2013-11-21, 08:08 ]
Zaden problem, dowiercasz do pajaka jeszcze jedno wyjscie i masz na 5 lub ile chcesz cylindrow.Mietas pisze:Pytanie czy da się jakoś dostosować instalację z 4-cylindrowca do 5-cylindrowca... Dużo będzie z tym problemów? Jeśli nie to chyba się zdecyduję na taki zabieg.
Mietas pisze:Program do IGSa znalazłem w 3 minuty korzystając z wyszukiwarki Google, czyli chyba jakiś większy problem to to nie jestkr1s56 pisze:z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.
Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.
Lepiej juz z sekwencją sie bawić....
Kwestia tylko przeróbki wersji 4cyl na 5cyl i chyba zacznę się z tym bawić.
Informacje mam od paru gazowników wiec byłem tego pewny ale sie myle to i dobrze!!!! zobaczymy jak załozycie i to wyregulujecie to i moze ja sie skusze .
pozdrawiam
No ale nie miales benzyny a czasami jest potrzebna.Quattron pisze:Mialem instalke LPG w NG w passacie 32b bez blosa, co ciekawe auto chodzilo tylko i wylacznie na gazie, pajak od benzyny zostal totalnie wyciety Latalo jak zle i palilo w okolicach 12l gazu na 100km.
[ Dodano: 2013-11-21, 16:35 ]
Powyzej opisana regulacja nie ma zadnych walorow. Regulowanie Blosa na podstawie ucha, oka, nosa, subiekttywnego odczucia a nawet analizatora spalin mija sie z celem. Blosa nalezy wyregulowac na szerokopasmowej sondzie AFR. Poza tym gdybyscie zobaczyli wskazania sondy AFR przy roznym obciazeniu w AAR/NG/NF to byscie sie mocno zdziwili na jakim AFR te silniki najlepiej jezdza. Od razu napisze ze odradzam regulacje za pomoca analizatora spalin. Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.macspeed pisze:Z BLOSEM jeżdżę już blisko dwa lata, przerabiałem setki ustawień, konfiguracji itp. aż w końcu udało się uzyskać złoty środek.
W kwestii montażu:
- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)
Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0
Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)
Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
- thechriskpl
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09
A kolega czasem nie myli ze zwykłym mikserem gazowym? Z tego co mi wiadomo NG na BLOS'ie ma bardzo stabilną mieszankę na niskich jak i na wysokich obrotach ze względu na "zmienny przekrój" BLOS'a. Być moż się mylę, ale taki wniosek wysnułem czytając relację innych użytkowników jeżdżących na BLOS'ieIGSMan pisze: Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.
Kolego a czy ja wygladam na kogos kto myli blosa z mikserem?thechriskpl pisze:A kolega czasem nie myli ze zwykłym mikserem gazowym? Z tego co mi wiadomo NG na BLOS'ie ma bardzo stabilną mieszankę na niskich jak i na wysokich obrotach ze względu na "zmienny przekrój" BLOS'a. Być moż się mylę, ale taki wniosek wysnułem czytając relację innych użytkowników jeżdżących na BLOS'ieIGSMan pisze: Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.
Kolego z całym szacunkiem, ale chyba nie do końca znasz zasadę działania Blosa. Trzeba naprawdę się postarać , ażeby auto przelać albo mocno zubożyć mieszankę. Zakres regulacji jest stosunkowo niewielki i nie ma tak diametralnych różnic jak w przypadku silniczków krokowych czy też śrub regulacyjnych ( 2 i 1 generacja). Tak więc, regulacja na oko , ucho nie jest idealna , ale mając pewne doświadczenie można ustawić to całkiem sensownie. Co do Twojego sposobu, czyli zastosowania sondy szerokopasmowej, to masz rację. Ale w Olsztynie nikt tego nie robi, a nie będę jechał pół Polski żeby ktoś mi gaz wyregulował. Drugim dobrym sposobem na regulację, (ale niestety drogim) jest hamownia. Tak przynajmniej mówi sporo fachowców.IGSMan pisze:No ale nie miales benzyny a czasami jest potrzebna.Quattron pisze:Mialem instalke LPG w NG w passacie 32b bez blosa, co ciekawe auto chodzilo tylko i wylacznie na gazie, pajak od benzyny zostal totalnie wyciety Latalo jak zle i palilo w okolicach 12l gazu na 100km.
[ Dodano: 2013-11-21, 16:35 ]Powyzej opisana regulacja nie ma zadnych walorow. Regulowanie Blosa na podstawie ucha, oka, nosa, subiekttywnego odczucia a nawet analizatora spalin mija sie z celem. Blosa nalezy wyregulowac na szerokopasmowej sondzie AFR. Poza tym gdybyscie zobaczyli wskazania sondy AFR przy roznym obciazeniu w AAR/NG/NF to byscie sie mocno zdziwili na jakim AFR te silniki najlepiej jezdza. Od razu napisze ze odradzam regulacje za pomoca analizatora spalin. Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.macspeed pisze:Z BLOSEM jeżdżę już blisko dwa lata, przerabiałem setki ustawień, konfiguracji itp. aż w końcu udało się uzyskać złoty środek.
W kwestii montażu:
- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)
Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0
Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)
Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
Aha jeszcze jedno pytanie, które mnie nurtuje w Twojej wypowiedzi, co ma mechaniczny wtrysk do blosa? Albo do jego regulacji?