Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] Blos czy warto ? Opłaca sie zakladać ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 20 lis 2013, 22:39

Landi Renzo to na pewno ciekawa opcja, ale nie wydaje mi się żeby było więcej roboty z BLOS'em.

Guma z malacza :mrgreen: czyli sam BLOS nie styka się bezpośrednio z przepustnicą tylko te dwa elementy łączy guma z malacza? Dobrze rozumiem?

PS
Pytanie troszkę nie na temat... Z obudowy filtra powietrza wychodzi taki zbrojony drutem wąż, taka jakby sprężyna, i wchodzi do silnika. Mógłby mi ktoś powiedzieć co ty jest? :lol:

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 20 lis 2013, 22:41

Pytanie czy da się jakoś dostosować instalację z 4-cylindrowca do 5-cylindrowca... Dużo będzie z tym problemów? Jeśli nie to chyba się zdecyduję na taki zabieg.

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 20 lis 2013, 22:47

z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.

Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.

Lepiej juz z sekwencją sie bawić....

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 20 lis 2013, 22:51

thechriskpl pisze:Guma z malacza :mrgreen: czyli sam BLOS nie styka się bezpośrednio z przepustnicą tylko te dwa elementy łączy guma z malacza? Dobrze rozumiem?
A jak inaczej chciałbyś połączyć przepustnicę owalną z okrągłym blosem? Tylko guma :-D Innego patentu nie ma. Ta guma z malucha jest ucięta na ok 4-5 cm, wygląda jak przecięta dętka. Można stosować inne cuda, ale tą gumę łatwo dostać i pasuje idealnie średnicą.

Co do OCT patent banalnie prosty. Ja zrobiłem ze starej puszki po herbacie, pojemność ok 0,5 l. Na górze na środku wywierciłem otwór i zamocowałem jeden z króćców który został mi z miksera LPG. Następnie dookoła wywierciłem ok 10 otwórów wiertłem 6. Do środka wsadziłem 2 druciaki kuchenne i sprawdza się super. Całość zamocowałem w okolicy prawej poduszki silnika (patrząc od frontu) :-)

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 20 lis 2013, 22:58

A innych przeróbek typu cięcie gumy przepływomierza nie trzeba robić?

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 20 lis 2013, 23:06

Guma bez przeróbek, musi zostać cała. Niektórzy ją tną, ale później są problemy, bo w dalszej części jest karbowana. Jak założy się tam opaskę, to momentalnie zaczyna pękać.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 20 lis 2013, 23:17

macspeed pisze:Guma bez przeróbek, musi zostać cała. Niektórzy ją tną, ale później są problemy, bo w dalszej części jest karbowana. Jak założy się tam opaskę, to momentalnie zaczyna pękać.
Dzięki za pomoc i konkretne info :) Teraz już "nie taki wilk straszny jak go malują" :mrgreen:

Mietas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 01 lis 2013, 22:23
Lokalizacja: Opalenica

Post autor: Mietas » 20 lis 2013, 23:27

kr1s56 pisze:z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.

Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.

Lepiej juz z sekwencją sie bawić....
Program do IGSa znalazłem w 3 minuty korzystając z wyszukiwarki Google, czyli chyba jakiś większy problem to to nie jest :)

Kwestia tylko przeróbki wersji 4cyl na 5cyl i chyba zacznę się z tym bawić.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 21 lis 2013, 08:07

kr1s56 pisze:z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.

Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.

Lepiej juz z sekwencją sie bawić....
Bez komentarza...

[ Dodano: 2013-11-21, 08:08 ]
Mietas pisze:Pytanie czy da się jakoś dostosować instalację z 4-cylindrowca do 5-cylindrowca... Dużo będzie z tym problemów? Jeśli nie to chyba się zdecyduję na taki zabieg.
Zaden problem, dowiercasz do pajaka jeszcze jedno wyjscie i masz na 5 lub ile chcesz cylindrow.

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 21 lis 2013, 08:21

Mietas pisze:
kr1s56 pisze:z igs-em dajcie sobie spokój... owszem instalacje kompletną mozna kupic za 300zł lecz program do igs-a jest niedostepny w necie. Koszt zakupu to około 2200zł.

Informacje mam od paru gazowników podobno koło krakowa mają program ale regulacja 400zł.

Lepiej juz z sekwencją sie bawić....
Program do IGSa znalazłem w 3 minuty korzystając z wyszukiwarki Google, czyli chyba jakiś większy problem to to nie jest :)

Kwestia tylko przeróbki wersji 4cyl na 5cyl i chyba zacznę się z tym bawić.

Informacje mam od paru gazowników wiec byłem tego pewny ale sie myle to i dobrze!!!! zobaczymy jak załozycie i to wyregulujecie to i moze ja sie skusze .

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Quattron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2010, 12:00

Post autor: Quattron » 21 lis 2013, 08:43

Mialem instalke LPG w NG w passacie 32b bez blosa, co ciekawe auto chodzilo tylko i wylacznie na gazie, pajak od benzyny zostal totalnie wyciety :) Latalo jak zle i palilo w okolicach 12l gazu na 100km.

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 21 lis 2013, 09:24

Quattron pisze:Mialem instalke LPG w NG w passacie 32b bez blosa, co ciekawe auto chodzilo tylko i wylacznie na gazie, pajak od benzyny zostal totalnie wyciety :) Latalo jak zle i palilo w okolicach 12l gazu na 100km.
No ale nie miales benzyny a czasami jest potrzebna.

[ Dodano: 2013-11-21, 16:35 ]
macspeed pisze:Z BLOSEM jeżdżę już blisko dwa lata, przerabiałem setki ustawień, konfiguracji itp. aż w końcu udało się uzyskać złoty środek.

W kwestii montażu:

- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)

Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0

Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)

Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.
Powyzej opisana regulacja nie ma zadnych walorow. Regulowanie Blosa na podstawie ucha, oka, nosa, subiekttywnego odczucia a nawet analizatora spalin mija sie z celem. Blosa nalezy wyregulowac na szerokopasmowej sondzie AFR. Poza tym gdybyscie zobaczyli wskazania sondy AFR przy roznym obciazeniu w AAR/NG/NF to byscie sie mocno zdziwili na jakim AFR te silniki najlepiej jezdza. Od razu napisze ze odradzam regulacje za pomoca analizatora spalin. Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.

Awatar użytkownika
thechriskpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 30 lis 2012, 15:09

Post autor: thechriskpl » 21 lis 2013, 18:44

IGSMan pisze: Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.
A kolega czasem nie myli ze zwykłym mikserem gazowym? Z tego co mi wiadomo NG na BLOS'ie ma bardzo stabilną mieszankę na niskich jak i na wysokich obrotach ze względu na "zmienny przekrój" BLOS'a. Być moż się mylę, ale taki wniosek wysnułem czytając relację innych użytkowników jeżdżących na BLOS'ie :)

Awatar użytkownika
IGSMan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 17 lis 2013, 16:51

Post autor: IGSMan » 21 lis 2013, 18:54

thechriskpl pisze:
IGSMan pisze: Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.
A kolega czasem nie myli ze zwykłym mikserem gazowym? Z tego co mi wiadomo NG na BLOS'ie ma bardzo stabilną mieszankę na niskich jak i na wysokich obrotach ze względu na "zmienny przekrój" BLOS'a. Być moż się mylę, ale taki wniosek wysnułem czytając relację innych użytkowników jeżdżących na BLOS'ie :)
Kolego a czy ja wygladam na kogos kto myli blosa z mikserem? :-)

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 21 lis 2013, 19:04

IGSMan pisze:
Quattron pisze:Mialem instalke LPG w NG w passacie 32b bez blosa, co ciekawe auto chodzilo tylko i wylacznie na gazie, pajak od benzyny zostal totalnie wyciety :) Latalo jak zle i palilo w okolicach 12l gazu na 100km.
No ale nie miales benzyny a czasami jest potrzebna.

[ Dodano: 2013-11-21, 16:35 ]
macspeed pisze:Z BLOSEM jeżdżę już blisko dwa lata, przerabiałem setki ustawień, konfiguracji itp. aż w końcu udało się uzyskać złoty środek.

W kwestii montażu:

- blos oczywiście przy przepustnicy
- w blosie jest miejsce na zamontowanie dwóch króćców (po uprzednim przewierceniu i nagwintowaniu) , wykorzystuje się jeden do podpięcia zaworu wolnych obrotów
- w gumie od przepływomierza (mniej więcej na środku długości od strony silnika) jest zaślepiony otwór - tutaj podpina się kompensacje (ma być podłączona)
- odma w starym miejscu, ale najlepiej zrobić OCT - ja takowy zrobiłem bo auto sprawiało wrażenie mulastego przy wysokich temp. latem
- krokowy od lpg wyrzucony (przewód łączący reduktor z blosem bez żadnych śrub, silniczków krokowych)

Optymalna regulacja (zależna od reduktora, w moim przypadku BRC 90 ATE)
- blos główna śruba 2- 2,5 obrotu wykręcona
- mała śruba od obrotów ok 1,5 obrotu
- śruba od podpierania "żaluzji" w blosie w pozycji zero (ma jej nie podpierać)
- w reduktorze tzw bypass ma być całkowicie zakręcony, śruba od napinania membrany ma być delikatnie wkręcona (czyli membrana delikatnie naprężona)
- zapłon przyspieszony 2-3 stopnie względem pozycji 0

Przy tej konfiguracji auto chodzi idealnie.
Moc kosmiczna w porównaniu do miksera, od 0 do 100km/h przyspiesza w 10-11 sekund
Spalanie:
w trasie 10-12 litrów ("rekord" przy dużym obciążeniu i włączonej klimie 12,5)
miasto ok 15-17 litrów (Olsztyn "się buduje" wszędzie są korki)

Jeżeli chodzi o pytanie czy warto, oczywiście tak. Znika 100 % problemów związanych z LPG w silniku NG.
U mnie spalanie po odpowiedniej regulacji to 10-11 trasa i 12,5-14 miasto
Mógłbyś zdradzić swój sposób na regulację? W moim przypadku przy żadnej z konfiguracji nie udało się uzyskać takiego wyniku.
Powyzej opisana regulacja nie ma zadnych walorow. Regulowanie Blosa na podstawie ucha, oka, nosa, subiekttywnego odczucia a nawet analizatora spalin mija sie z celem. Blosa nalezy wyregulowac na szerokopasmowej sondzie AFR. Poza tym gdybyscie zobaczyli wskazania sondy AFR przy roznym obciazeniu w AAR/NG/NF to byscie sie mocno zdziwili na jakim AFR te silniki najlepiej jezdza. Od razu napisze ze odradzam regulacje za pomoca analizatora spalin. Poza tym w mechanicznym wtrysku na Blosie auto jest niemal ciagle przelane lub jest za ubogo. Ciezko ustawic to sensownie.
Kolego z całym szacunkiem, ale chyba nie do końca znasz zasadę działania Blosa. Trzeba naprawdę się postarać , ażeby auto przelać albo mocno zubożyć mieszankę. Zakres regulacji jest stosunkowo niewielki i nie ma tak diametralnych różnic jak w przypadku silniczków krokowych czy też śrub regulacyjnych ( 2 i 1 generacja). Tak więc, regulacja na oko , ucho nie jest idealna , ale mając pewne doświadczenie można ustawić to całkiem sensownie. Co do Twojego sposobu, czyli zastosowania sondy szerokopasmowej, to masz rację. Ale w Olsztynie nikt tego nie robi, a nie będę jechał pół Polski żeby ktoś mi gaz wyregulował. Drugim dobrym sposobem na regulację, (ale niestety drogim) jest hamownia. Tak przynajmniej mówi sporo fachowców.

Aha jeszcze jedno pytanie, które mnie nurtuje w Twojej wypowiedzi, co ma mechaniczny wtrysk do blosa? Albo do jego regulacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl