Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all] odpowietrzniki hamulców

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

[B4 all] odpowietrzniki hamulców

Post autor: antares2000 » 21 lis 2013, 15:56

Witam
Czy ktoś z was miał już do czynienia z odpowietrznikami typu Stahlbus? Znalazłem stronę gdzie je oferują. Zasada działania pokazana jest na poniższej stronie:
http://www.przewodywoplocie.pl/index.php/Odpowietrzniki-Stahlbus/Zasada-dzialania.html
Obrazek


Jak uważacie jest to dobry pomysł żeby na takie odpowietrzniki wymienić i co sądzicie o cenie? Ceny są tutaj link do cen

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 21 lis 2013, 17:11

zważywszy na oporowo przystępne ceny i jakość wykonania oryginalnych odpowietrzników
cztery sprężynki z kulkami od łożysk trochę drogo wychodzą

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2013, 17:14

No fakt wygląda to całkiem ciekawie zważywszy na fakt iż nie trzeba by nikogo prosić do pomocy przy odpowietrzaniu, ale niestety cena zabija :-P

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 21 lis 2013, 17:28

Fajna sprawa bo można samemu odpowietrzyć układ. Z odpowietrznikami odwieczny problem bo się zapiekają. Co do ceny to uważam że dużo, hamulce odpowietrzasz raz na rok może rzadziej. W ostateczności wolałbym wymienić cały uszkodzony zacisk w razie co (chyba było by taniej). To takie moje zdanie.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 lis 2013, 17:37

LUPO pisze:zważywszy na oporowo przystępne ceny i jakość wykonania oryginalnych odpowietrzników
cztery sprężynki z kulkami od łożysk trochę drogo wychodzą
LUPO piszesz o oryginalnych odpowietrznikach tylko, że nie kupisz już dziś takich. Mylę się?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 21 lis 2013, 19:40

LUPO piszesz o oryginalnych odpowietrznikach tylko, że nie kupisz już dziś takich. Mylę się?[/quote]

nie,ale nie ma problemu z ich odkręceniem,dlatego uważam że oryginały są konkretnie wykonane

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 211
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 21 lis 2013, 20:44

LUPO chciałbym żebyś miał rację ale po przeczytaniu kilku tematów (jak koledzy odkręcali odpowietrzniki-przewody hamulcowe i poobrabiali sześciokanty), trochę szczerze mówiąc nabrałem obawy. Na wszelki wypadek chcę kupić odpowietrzniki zanim wezmę się do roboty.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 21 lis 2013, 21:12

po pierwsze dobry klucz najlepiej sześciokątny !!! do przewodów są specjalne klucze!!!
wd-40 nie zaszkodzi
i lekki strzał młotkiem w odpowietrznik oczywiście z wyczuciem jeżeli tego wymaga,ale to gołym okiem będzie widać stan odpowietrznika

antares2000 narzędzia i ich jakość to podstawa

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 lis 2013, 15:09

pomysł nie jest najgorszy ale i tak można samemu odpowietrzyć układ hamulcowy, bez cudzej pomocy, nawet jeśli mamy ABS.

https://audi80.pl/80-b4-odpowietrzen ... t83746.htm

patrz ostatni post, jeśli wkręcicie odpowietrzniki z wyczuciem ( lekko) na smar do tłoczków nie będzie problemów z jego odkręceniem.
podstawa przy odkręcaniu odpowietrzników to przez mniejsza nasadkę zdzielić młotkiem i wtedy naprawdę żadko się ukręci, osobiście mi chyba tylko dwa razu się odpowietrznik ukręcił mimo różnych zabiegów aby go w całości wykręcić, i zawsze był już poważnie uszczuplony przez rdzę
przy odpowietrzaniu za pomocą podciśnienia samo się zdziwicie jak się będzie hamulec zachowywał,. proponuję nawet najpierw odpowietrzyć metodą tradycyjną, jak już będziecie mieli odpowietrzone, przejedźcie się , i odpowietrzcie za pomocą podciśnienia, sami się zdziwicie, jaka będzie różnica.
jeśli mamy tylko i wyłącznie tarcze, w układzie a nie mamy bębnów, to warto po odpowietrzniu, jednej osi, wcisnąć lekko hamulec i już odpowietrzać przy tak zablokowanym hamulcu, podciśnienie w układzie jest spore co powoduje że nawet jeśli w układzie gdzieś jest powietrze, w zakamarkach, to bąble się powiększają i są w większej mierze usuwane, z układu.
po takim odpowietrzaniu nie poznacie własnych hamulców, szkoda że ja wcześniej nie wpadłem na taki pomysł.
i i jeszcze jedno, w przypadku przednich zacisków jeśli po podłączeniu podciśnienia, do odpowietrznika, i mocniejszym odkręceniu, odpowietrznika, tłoczek się nie wsunie należy zacisk zregenerować zacisk, wykrycie we wczesnych stadiach uszkodzeń uszczelniaczy, lub tłoczków, oszczędzi Wam sporo nerwów i wydatków,
pomysł z odpowietrznikami nie jest najgorszy, ale jest drogi, po drugie w przypadku uszkodzeń prezewodów giętkich trudniej będzie nam wykryć uszkodzenie, przewodu giętkiego.
ja bym wolał pozostać przy tradycyjnym odpowietrzniku, zrezanie przyrządu do podciśnieniowego odpowietrzania ukłądów hamulcowych i sprzęgłowych kosztuje mniej niż 20zł włącznie z kupnem nowego słoika i pokrywki, więc myślę że lepiej w tą stronę, pójść, zdziwicie się jak łatwe , i prezyjemne może być odpowietrzanie hamulców.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl