Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM 90KM] Temperatura szaleje - termostat,

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
caliber_mk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:26
Lokalizacja: Lubuskie

[B3 1.8 PM 90KM] Temperatura szaleje - termostat,

Post autor: caliber_mk » 11 lis 2013, 11:47

Witam. Szukajka nie dała mi odp w 100% więc pisze nowy temat.
Problem zaczął się z dnia na dzień, a mianowicie:
1. Brak nawiewu ciepłego powietrza
2. Temperatura szybko dużo ponad 90C nawet z wentylatorem
3. Górny wąż twardy i gorący, dolny pusty i zimny
4. Po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu auta (już po zagrzaniu), lub większej dziurze wszystko wraca do normy.
Pytanie czy to na pewno termostat czy któryś czujnik (tylko który), a może przewodów do czujnika?
Dzięki za wszystkie odp.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2013, 15:50 przez caliber_mk, łącznie zmieniany 1 raz.

stars1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: stars1992 » 16 lis 2013, 14:57

Wyglada na rozwalony termostat i lepiej sie tak nie baw bo jeszcze wiekszej biedy narobisz

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2013, 15:52

caliber_mk, też mi to wygląda na termostat.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 19 lis 2013, 10:55

jest jeszcze opcja zapowietrzonego układu , można spróbować termostat wymienić ale zaczął bym od pożądanego odpowietrzenia,jeśli wyjdzie ci termostat posiadam takowy do sprzedania ori z aso jak bys był zainteresowany to pisz co do ceny sie dogadamy

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 19 lis 2013, 16:44

oczywiscie ze termostat watpie by układ był az tak zapowietrzony

caliber_mk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:26
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: caliber_mk » 19 lis 2013, 21:19

Witam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, ale chciałbym uzupełnić wątek....
Termostat wymieniony, wlany nowiusi płyn chłodniczy, przy okazji olej i wszystko świetnie.... przez dwa dni!
Po dwóch dniach jakby nie dogrzewał się silnik, temp max 80-85, ale ogrzewanie ok.
Za to dzisiaj.... masakra.... Nagle w czasie jazdy temp duuużo ponad 90, brak ogrzewania.
Pod maska zero płynu w zbiorniczku, duuuzo dymu z rury wydechowej i mój nowy olej również tam.... Uszczelka pod głowicą?

stars1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 02 gru 2012, 12:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: stars1992 » 20 lis 2013, 20:20

Na to wyglada niestety :/

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 21 lis 2013, 22:17

Jak auto się gotuje, a nie ma ogrzewania to nie jest to wina termostatu, przecież nagrzewnica nie jest powiązana z termostatem. Jak nie ma ciepłego nadmuchu to:
-zapowietrzony układ
-padła nagrzewnica
-klapy sterujące nawiewem
Jak węże puchną, to znak, że jest tam zbyt duże ciśnienie, czyli kompresja musi uciekać, dodatkowo wszystkie płyny znikają się, mieszają się i jest chaos. Czyli uszczelka.

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 22 lis 2013, 09:18

trzeba planować głowice koszt niewielki u mnie 50 zł i uszczelka trochę pracy i będzie hulać jak dawniej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl