[1.9TDI 1Z] Niestabilne ciśnienie doładowania turbo
witam serdecznie ;] jestem tutaj nowy . podepnę się tutaj ;p
mam audi 80 b4 silik 1z 90 km na Boschu. i mam taki proplem. Podpiołem się pod Deltascan i wykazało mi doładowanie przy 2000obr 0,2 bara przy 3000obr 0,4bara a przy 4000obr 0,8 bara a pod obciążeniem pod górę czasem dochodziło do 1,0-1,1 bara ale tak chwilowo tylko . Co to może być ?? Turbo po regeneracji i nic. Dodam Iż gruszka przy całych obrotach nawet nie drgnie a jest sprawna (poprzez kompresor podpiołem i działa elegancko ) Aaa i jeszcze Ten wąż gumowy zaraz za turbrem przy maksymalnuch obrotach jest jak dętka czyli miękki. od czego zacząć ??
mam audi 80 b4 silik 1z 90 km na Boschu. i mam taki proplem. Podpiołem się pod Deltascan i wykazało mi doładowanie przy 2000obr 0,2 bara przy 3000obr 0,4bara a przy 4000obr 0,8 bara a pod obciążeniem pod górę czasem dochodziło do 1,0-1,1 bara ale tak chwilowo tylko . Co to może być ?? Turbo po regeneracji i nic. Dodam Iż gruszka przy całych obrotach nawet nie drgnie a jest sprawna (poprzez kompresor podpiołem i działa elegancko ) Aaa i jeszcze Ten wąż gumowy zaraz za turbrem przy maksymalnuch obrotach jest jak dętka czyli miękki. od czego zacząć ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Matko jedyna ,następny naiwny ,naciągnięty na kopletnie bezsensowną regenerację i wyrzucenie pieniedzy w błoto :roll: Na dziesiątki audic i nie tylko ,w żadnym nie spotkałem turbiny ,której zły stan , byłby przyczyną braku mocy ...przynajmniej jeśli chodzi o zwykłe t15 ,czy t2 .Ile razy można pisać ...Ludzie ,uciekajcie czym prędzej od takich specjalistów,co na pytanie o brak mocy w takim zwykłym tdi na "normalnej " turbinie ,zaczynają tekstem w stylu "panie ,turbinę trzeba oddać do regeneracji " ...do regeneracji niech swoje tępe mózgi oddadzą Narażają tylko na zbędne koszty ,i na ryzyko wysr...nie się turbiny w czasie jazdy ,bo regeneracja na gównianych zamiennikach ,często się tak kończy .bioły11 pisze:mam audi 80 b4 silik 1z 90 km na Boschu. i mam taki proplem. Podpiołem się pod Deltascan i wykazało mi doładowanie przy 2000obr 0,2 bara przy 3000obr 0,4bara a przy 4000obr 0,8 bara a pod obciążeniem pod górę czasem dochodziło do 1,0-1,1 bara ale tak chwilowo tylko . Co to może być ?? Turbo po regeneracji i nic.
I nie ma drgnąć 8-) Bo gazując bez obciążenia na jałowym biegu ,nie ma takiego ciśnienia żeby musiała drgnąć ...N75 sobie zbajpasuj ,i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...a jak to nie pomoże ,to szukaj nieszczelności w gumowych weżach i przyjrzyj się rurze z tworzywa ,czy się czasem na szwie nie rozlazłabioły11 pisze:Dodam Iż gruszka przy całych obrotach nawet nie drgnie a jest sprawna
do Munior ;P
Auto kupiłem z taką turbiną ja tego nie robiłem .
A jeśli chodzi o gruszkę to znajomy ma ten sam silnik na pierburgu i ciągnie mu jak głupi i przy maks obr ta gruch się mu rusza i za to się pytam
Jak to ten N75 zbajpasować?? jak to zrobić ??
i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...
a to to jak to niby zrobić też ??
Sorry że taki jestem nie kumaty no ale wiecie jak to jest ;D a nieszczelności będę sprawdzał bo do intercoolera chce się dostać i obejrzeć go i ewentualnie zmienić
pozdro
Auto kupiłem z taką turbiną ja tego nie robiłem .
A jeśli chodzi o gruszkę to znajomy ma ten sam silnik na pierburgu i ciągnie mu jak głupi i przy maks obr ta gruch się mu rusza i za to się pytam
Jak to ten N75 zbajpasować?? jak to zrobić ??
i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...
a to to jak to niby zrobić też ??
Sorry że taki jestem nie kumaty no ale wiecie jak to jest ;D a nieszczelności będę sprawdzał bo do intercoolera chce się dostać i obejrzeć go i ewentualnie zmienić
pozdro
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Żeby zrobić bajpas to wężyk wychodzący z zimnej strony turbo wepnij do gruszkibioły11 pisze: Jak to ten N75 zbajpasować?? jak to zrobić ??
i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...
a to to jak to niby zrobić też ??
A żeby skrócić sztangę to odkęć ją, masz ją przykręconą na 2 śrubki do muszli turbo, następnie zluzuj kontrę i skręć o 2 obroty i skonruj ją, nastepnie przykreć ponownie do muszli jej mocowanie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ale po tylu latach wyklepie sie troche i może być juz nieszczelne.bioły11 pisze:cięgno tej gruszki u mnie i tak jest wydłużone bo są tam znaki farby na gwincie to i tak jest już wydłużona . A ta zimna str turba to gdzie jest ??
a zimna strona turbo to ta gdzie masz wpięty ten gruby wąż idący od przepływomierza do turbo.
Tak wygląda bajpas
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, 12:06 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To musi mu dmuchać ponad 0,6 bara :roll: Zresztą gazowanie na jałowym ,żeby sprawdzić działanie gruszki , jest kompletnie bez sensu ,bo tak niczego nie sprawdzimy ...tym bardziej ,że jak ciśnienie doładowania jest zbyt małe ,to działanie gruszki jest niewskazane, i robimy test przy odpiętym z niej wężyku ,a nie uparcie gazując ,sprawdzamy czy otwiera klapkę upustową :roll:bioły11 pisze:znajomy ma ten sam silnik na pierburgu i ciągnie mu jak głupi i przy maks obr ta gruch się mu rusza i za to się pytam
Poczytaj trochę tematy na forum ,to zakumasz 8-)bioły11 pisze:Sorry że taki jestem nie kumaty no ale wiecie jak to jest
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, 12:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo jakiś matołek wsadził łapki ,i cudował na pałę bez sensu :roll: Klapa ma być dociągnieta ,odkręć gruszkę od wspornika ,to zobaczysz ,czy jest lużna ,czy dociagnięta ...w jednych się skraca ,w innych wydłuża ,najprostszy spósób na sprawdzenie ,jak nie wiemy czy dociągać ,czy skracać ...a nie na pałę ,może w tą ,a może w tamtą i może się uda :roll:bioły11 pisze:cięgno tej gruszki u mnie i tak jest wydłużone bo są tam znaki farby na gwincie to i tak jest już wydłużona .