Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Niestabilne ciśnienie doładowania turbo

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 14 lip 2010, 15:30

No potrafi naładować tak do 1,3 - 1,4 bara ale to juz przy wysokich obrotach. Staram się jeździć i nie przesadzać więc myślę że nic silnikowi nie będzie.
Mam założony zegar ciśnienia.


Pozdrawiam

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 23 lis 2013, 19:25

witam serdecznie ;] jestem tutaj nowy . podepnę się tutaj ;p

mam audi 80 b4 silik 1z 90 km na Boschu. i mam taki proplem. Podpiołem się pod Deltascan i wykazało mi doładowanie przy 2000obr 0,2 bara przy 3000obr 0,4bara a przy 4000obr 0,8 bara a pod obciążeniem pod górę czasem dochodziło do 1,0-1,1 bara ale tak chwilowo tylko . Co to może być ?? Turbo po regeneracji i nic. Dodam Iż gruszka przy całych obrotach nawet nie drgnie a jest sprawna (poprzez kompresor podpiołem i działa elegancko ) Aaa i jeszcze Ten wąż gumowy zaraz za turbrem przy maksymalnuch obrotach jest jak dętka czyli miękki. od czego zacząć ?? :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2013, 20:49

bioły11 pisze:mam audi 80 b4 silik 1z 90 km na Boschu. i mam taki proplem. Podpiołem się pod Deltascan i wykazało mi doładowanie przy 2000obr 0,2 bara przy 3000obr 0,4bara a przy 4000obr 0,8 bara a pod obciążeniem pod górę czasem dochodziło do 1,0-1,1 bara ale tak chwilowo tylko . Co to może być ?? Turbo po regeneracji i nic.
Matko jedyna ,następny naiwny ,naciągnięty na kopletnie bezsensowną regenerację i wyrzucenie pieniedzy w błoto :roll: Na dziesiątki audic i nie tylko ,w żadnym nie spotkałem turbiny ,której zły stan , byłby przyczyną braku mocy ...przynajmniej jeśli chodzi o zwykłe t15 ,czy t2 .Ile razy można pisać ...Ludzie ,uciekajcie czym prędzej od takich specjalistów,co na pytanie o brak mocy w takim zwykłym tdi na "normalnej " turbinie ,zaczynają tekstem w stylu "panie ,turbinę trzeba oddać do regeneracji " ...do regeneracji niech swoje tępe mózgi oddadzą ;-) Narażają tylko na zbędne koszty ,i na ryzyko wysr...nie się turbiny w czasie jazdy ,bo regeneracja na gównianych zamiennikach ,często się tak kończy .
bioły11 pisze:Dodam Iż gruszka przy całych obrotach nawet nie drgnie a jest sprawna
I nie ma drgnąć 8-) Bo gazując bez obciążenia na jałowym biegu ,nie ma takiego ciśnienia żeby musiała drgnąć ...N75 sobie zbajpasuj ,i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...a jak to nie pomoże ,to szukaj nieszczelności w gumowych weżach i przyjrzyj się rurze z tworzywa ,czy się czasem na szwie nie rozlazła ;-)

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 24 lis 2013, 11:38

do Munior ;P

Auto kupiłem z taką turbiną ja tego nie robiłem .

A jeśli chodzi o gruszkę to znajomy ma ten sam silnik na pierburgu i ciągnie mu jak głupi i przy maks obr ta gruch się mu rusza i za to się pytam ;)

Jak to ten N75 zbajpasować?? jak to zrobić ??

i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...

a to to jak to niby zrobić też ??

Sorry że taki jestem nie kumaty no ale wiecie jak to jest ;D a nieszczelności będę sprawdzał bo do intercoolera chce się dostać i obejrzeć go i ewentualnie zmienić ;)

pozdro :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 lis 2013, 11:54

bioły11 pisze: Jak to ten N75 zbajpasować?? jak to zrobić ??

i profilaktycznie dociągnij klapkę upustową ,gwintowanym ciegłem gruszki...

a to to jak to niby zrobić też ??
Żeby zrobić bajpas to wężyk wychodzący z zimnej strony turbo wepnij do gruszki

A żeby skrócić sztangę to odkęć ją, masz ją przykręconą na 2 śrubki do muszli turbo, następnie zluzuj kontrę i skręć o 2 obroty i skonruj ją, nastepnie przykreć ponownie do muszli jej mocowanie.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 24 lis 2013, 11:59

cięgno tej gruszki u mnie i tak jest wydłużone bo są tam znaki farby na gwincie to i tak jest już wydłużona . A ta zimna str turba to gdzie jest ?? ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 lis 2013, 12:03

bioły11 pisze:cięgno tej gruszki u mnie i tak jest wydłużone bo są tam znaki farby na gwincie to i tak jest już wydłużona . A ta zimna str turba to gdzie jest ?? ;)
Ale po tylu latach wyklepie sie troche i może być juz nieszczelne.
a zimna strona turbo to ta gdzie masz wpięty ten gruby wąż idący od przepływomierza do turbo.

Tak wygląda bajpas
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, 12:06 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 24 lis 2013, 12:05

a to już wiem gdzie ta zimna str turba . podpiąć tak i zostawić i jeździć tak ?? a to cięgno mam wydłużyć czy skrócić ?? ;P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 lis 2013, 12:08

bioły11 pisze: a to cięgno mam wydłużyć czy skrócić ?? ;P
Skrócić, bo masz mieć domkniętą klapke upustową spalin.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2013, 12:09

bioły11 pisze:znajomy ma ten sam silnik na pierburgu i ciągnie mu jak głupi i przy maks obr ta gruch się mu rusza i za to się pytam ;)
To musi mu dmuchać ponad 0,6 bara :roll: ;-) Zresztą gazowanie na jałowym ,żeby sprawdzić działanie gruszki , jest kompletnie bez sensu ,bo tak niczego nie sprawdzimy ...tym bardziej ,że jak ciśnienie doładowania jest zbyt małe ,to działanie gruszki jest niewskazane, i robimy test przy odpiętym z niej wężyku ,a nie uparcie gazując ,sprawdzamy czy otwiera klapkę upustową :roll:
bioły11 pisze:Sorry że taki jestem nie kumaty no ale wiecie jak to jest
Poczytaj trochę tematy na forum ,to zakumasz 8-)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, 12:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 24 lis 2013, 12:10

ok z gruszką już wiem . a teraz ten bajpas . zrobię go i co mam na nim tak jeździć jak będzie lepiej ?? tak na stałe go zostawić ??

[ Dodano: 2013-11-24, 12:12 ]
No gruszka działa ładnie bo podpiąłem pistolet z kompresora i wpuściłem powietrze to działa ładnie grucha ;P
:-o

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2013, 12:16

bioły11 pisze:cięgno tej gruszki u mnie i tak jest wydłużone bo są tam znaki farby na gwincie to i tak jest już wydłużona .
Bo jakiś matołek wsadził łapki ,i cudował na pałę bez sensu :roll: Klapa ma być dociągnieta ,odkręć gruszkę od wspornika ,to zobaczysz ,czy jest lużna ,czy dociagnięta ...w jednych się skraca ,w innych wydłuża ,najprostszy spósób na sprawdzenie ,jak nie wiemy czy dociągać ,czy skracać ...a nie na pałę ,może w tą ,a może w tamtą i może się uda :roll:

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 24 lis 2013, 12:18

no tu się zgodzę <ok>

a jeszcze jakbyście mi powiedzieli czy z tym bajpasem mogę tak jeździć długo czy trzeba coś zmieniać czy zostawić potem ? ;0

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2013, 12:20

bioły11 pisze:No gruszka działa ładnie bo podpiąłem pistolet z kompresora i wpuściłem powietrze to działa ładnie grucha ;P
:-o
Co nie znaczy że klapa jest domknieta :roll: widzę że nie możesz zatrybić ,jak to ma działać :-P ale pomęcz się troszkę,może zatrybisz 8-)

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 24 lis 2013, 12:21

czyli mam ją odkręcić i sprawdzić czy chodzi twardo czy miękko ?? takk ?? ;P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl