Witam
W jaki sposób powinno się przeprowadzać pomiar ciśnienia oleju i jakie są jego prawidłowe wartości dla zimnego i dla rozgrzanego silnika? Dziś sprawdzałem ciśnienie u mechanika na zimnym silniku i manometr wskazał 5 bar. Czy to jest prawidłowa wartość?
[B4 ABT 91r] Pomiar i prawidłowe wartości ciśnienia oleju
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
na zimnym to nawet zajechany silnik pokaże okolice 5 barów.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.
Tak też podejrzewałem, że na rozgrzanym. A czy ma znaczenie, w który otwór po czujniku wkręca się manometr czy to nie gra roli?Leo pisze:na zimnym to nawet zajechany silnik pokaże okolice 5 barów.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie powinno to mieć znaczenia, ciśnienie oleju w magistrali jest jedno.j.grud pisze:Tak też podejrzewałem, że na rozgrzanym. A czy ma znaczenie, w który otwór po czujniku wkręca się manometr czy to nie gra roli?Leo pisze:na zimnym to nawet zajechany silnik pokaże okolice 5 barów.
Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym, temp. wody 90 stopni.
Powinien mieć w granicach 2 bar na wolnych, wartość poniżej 1. bara to powód do niepokoju, wartość poniżej 4 bar ciśnienia przy obrotach 2000 rpm i wyższych to powód do niepokoju również.