Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] diagnoza

ODPOWIEDZ
Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

[1.9 TDI 1Z] diagnoza

Post autor: Kamil91 » 27 lis 2013, 19:23

Auto stało 24h bez zapalania dzis zapaliło bez problemu chodziło ze 30min na wolnych obrotach a ze nie działało mi ogrzewanie szyby w klapie to wymieniałem sobie przy latarce bezpiecznik jak juz chciałem ruszyc dałem gazu pojawil sie dość głosny i stukajacy dzwiek. wyjechalem na ulice chciałem ruszyc auto bardzo mułowate, zgasilem zapaliłem i tak jeszcze 2 razy dałem gazu ruszyło było całkiem nieźle jak na zimne auto ale z kazda chwila coraz slabsze. slabo reagowalo na gaz. poogladałem tu i tam. sprawdziłem olej na zapalonym silniku a olej na bagnecie miał dokładnie taki stan jak przy zgaszonym aucie.
Tu pojawia sie moje pytanie pompa olejowa zakonczyła swoj żywot ? panewki owineło ? miał ktos takie cos ?

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 27 lis 2013, 22:03

Dobrze by bylo jakbys nagral jakos ten dźwiek bo tak to w tej chwili jest jakby wrozenie z fusów :-P

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 27 lis 2013, 22:13

Kontrolka od oleju na desce zapaliła się? Wcześniej kontrolka gasła po odpaleniu silnika? Ten obcy dźwięk jest ciągły, czy zmienia się w czasie pracy silnika?

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 28 lis 2013, 22:55

Kontrolka od oleju gasi sie po zapaleniu tak przy normalnej pracy silnika.
Dzis odkreciłem czujnik ciśnienia oleju na zapalony silniku nie pociekło nic. dlaczego na chłodnicy oleju sa dwa czujniki ?
Miska jest ściągnieta panewki wyglądają na dobre, ( ale jak uda sie dostać w dobrej cenie nowe panewki to beda nowe wsadzone.
w sobote bede wkladać nowa pompe w sumie nie jest to wielki koszt 130zl.
I zobaczymy jak to bedzie. Sytuacja wygląda tak jak by pompa pompowała olej ale na bardzo niskim ciśnieniu.
Na wolnych obrotach silnik pracował normalnie tylko podczas dodawania gazu pojawiał sie dziwny dzwięk ( silnik pracował jak traktor )

A dodam jeszcze ze 2 razy po zapaleniu silnika wyskoczył mi " check " auto pracowało 5 min i wyskoczył wiecej sie juz nie zapalił.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 29 lis 2013, 00:00

hmm... Rozbierz starą pompę olejową i zobacz, co w niej jest nie tak, skoro na zapalonym silniku nic oleju nie poleciało przez otwór, to ciśnienie jest rzędu 0. A może ukręciło łopatkę na górze w wałku napędowym pompy? Może zawór ciśnieniowy w pompie się rozleciał i olej bokiem ucieka.
Jeden czujnik w chłodniczce jest od sprawdzania ciśnienia na wolnych obrotach- kontrolka się zapala jak ciśnienia spadnie poniżej 0,3 bara, a drugi czujnik jest od sprawdzania ciśnienia powyżej 2 tyś obr.
Słuchaj, a jak szukałeś bezpiecznika spalonego, to wyciągałeś wszystkie po kolei?

Kamil91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:52

Post autor: Kamil91 » 29 lis 2013, 00:11

nie nie znalazłem na forum ze to bezpiecznik nr 16 i faktycznie był spalony.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 lis 2013, 23:06

Pomijając fakt że jakby pompę szlak trafił to by na wolnych też głośno pracował. Napewno popychacze by się tukły. A dźwięk się pojawia przy dodawaniu gazu. Może to wtryski się trzaskają z powodu braku paliwa? Bo w dieslu tak jest że jak wtrysk nie jest w pełni zasilony to strasznie głośno pracuje.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 lis 2013, 00:47

kamsta, No to by pasowało bo kiedyś znajomy (kupiec mojego ABK) mający też 1Z na Boschu jeździ z odpiętą wtyczką, której kabel idzie do spodu filtra paliwa. A dlatego z odpiętą bo jak podepnie non stop świeci mu się check. Być może filtr jest już całkiem zasyfiony. Tyle, że on wymieniał filt i być może coś zwalił...

Kamil91, Nowa pompa za 130 to zapewne zamiennik i daruj sobie takie zabawy. Tylko nowy oryginał albo dobra oryginalna używka (1Z, AHU, AFN) mogą być nawet z golfa lub passata (zamieniasz tylko fajkę smoka). Panewki Kolben-Schmidt chyba 100 komplet. Do nowych panewek obowiązkowo nowe śruby stopek korbowodów (polecam ASO bo tam są dość tanie (13PLN sztuka)). Drobna nasadka 10mm bodajże 30Nm plus 1/4 obrotu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl