Auto stało 24h bez zapalania dzis zapaliło bez problemu chodziło ze 30min na wolnych obrotach a ze nie działało mi ogrzewanie szyby w klapie to wymieniałem sobie przy latarce bezpiecznik jak juz chciałem ruszyc dałem gazu pojawil sie dość głosny i stukajacy dzwiek. wyjechalem na ulice chciałem ruszyc auto bardzo mułowate, zgasilem zapaliłem i tak jeszcze 2 razy dałem gazu ruszyło było całkiem nieźle jak na zimne auto ale z kazda chwila coraz slabsze. slabo reagowalo na gaz. poogladałem tu i tam. sprawdziłem olej na zapalonym silniku a olej na bagnecie miał dokładnie taki stan jak przy zgaszonym aucie.
Tu pojawia sie moje pytanie pompa olejowa zakonczyła swoj żywot ? panewki owineło ? miał ktos takie cos ?
[1.9 TDI 1Z] diagnoza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Kontrolka od oleju gasi sie po zapaleniu tak przy normalnej pracy silnika.
Dzis odkreciłem czujnik ciśnienia oleju na zapalony silniku nie pociekło nic. dlaczego na chłodnicy oleju sa dwa czujniki ?
Miska jest ściągnieta panewki wyglądają na dobre, ( ale jak uda sie dostać w dobrej cenie nowe panewki to beda nowe wsadzone.
w sobote bede wkladać nowa pompe w sumie nie jest to wielki koszt 130zl.
I zobaczymy jak to bedzie. Sytuacja wygląda tak jak by pompa pompowała olej ale na bardzo niskim ciśnieniu.
Na wolnych obrotach silnik pracował normalnie tylko podczas dodawania gazu pojawiał sie dziwny dzwięk ( silnik pracował jak traktor )
A dodam jeszcze ze 2 razy po zapaleniu silnika wyskoczył mi " check " auto pracowało 5 min i wyskoczył wiecej sie juz nie zapalił.
Dzis odkreciłem czujnik ciśnienia oleju na zapalony silniku nie pociekło nic. dlaczego na chłodnicy oleju sa dwa czujniki ?
Miska jest ściągnieta panewki wyglądają na dobre, ( ale jak uda sie dostać w dobrej cenie nowe panewki to beda nowe wsadzone.
w sobote bede wkladać nowa pompe w sumie nie jest to wielki koszt 130zl.
I zobaczymy jak to bedzie. Sytuacja wygląda tak jak by pompa pompowała olej ale na bardzo niskim ciśnieniu.
Na wolnych obrotach silnik pracował normalnie tylko podczas dodawania gazu pojawiał sie dziwny dzwięk ( silnik pracował jak traktor )
A dodam jeszcze ze 2 razy po zapaleniu silnika wyskoczył mi " check " auto pracowało 5 min i wyskoczył wiecej sie juz nie zapalił.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
hmm... Rozbierz starą pompę olejową i zobacz, co w niej jest nie tak, skoro na zapalonym silniku nic oleju nie poleciało przez otwór, to ciśnienie jest rzędu 0. A może ukręciło łopatkę na górze w wałku napędowym pompy? Może zawór ciśnieniowy w pompie się rozleciał i olej bokiem ucieka.
Jeden czujnik w chłodniczce jest od sprawdzania ciśnienia na wolnych obrotach- kontrolka się zapala jak ciśnienia spadnie poniżej 0,3 bara, a drugi czujnik jest od sprawdzania ciśnienia powyżej 2 tyś obr.
Słuchaj, a jak szukałeś bezpiecznika spalonego, to wyciągałeś wszystkie po kolei?
Jeden czujnik w chłodniczce jest od sprawdzania ciśnienia na wolnych obrotach- kontrolka się zapala jak ciśnienia spadnie poniżej 0,3 bara, a drugi czujnik jest od sprawdzania ciśnienia powyżej 2 tyś obr.
Słuchaj, a jak szukałeś bezpiecznika spalonego, to wyciągałeś wszystkie po kolei?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
kamsta, No to by pasowało bo kiedyś znajomy (kupiec mojego ABK) mający też 1Z na Boschu jeździ z odpiętą wtyczką, której kabel idzie do spodu filtra paliwa. A dlatego z odpiętą bo jak podepnie non stop świeci mu się check. Być może filtr jest już całkiem zasyfiony. Tyle, że on wymieniał filt i być może coś zwalił...
Kamil91, Nowa pompa za 130 to zapewne zamiennik i daruj sobie takie zabawy. Tylko nowy oryginał albo dobra oryginalna używka (1Z, AHU, AFN) mogą być nawet z golfa lub passata (zamieniasz tylko fajkę smoka). Panewki Kolben-Schmidt chyba 100 komplet. Do nowych panewek obowiązkowo nowe śruby stopek korbowodów (polecam ASO bo tam są dość tanie (13PLN sztuka)). Drobna nasadka 10mm bodajże 30Nm plus 1/4 obrotu
Kamil91, Nowa pompa za 130 to zapewne zamiennik i daruj sobie takie zabawy. Tylko nowy oryginał albo dobra oryginalna używka (1Z, AHU, AFN) mogą być nawet z golfa lub passata (zamieniasz tylko fajkę smoka). Panewki Kolben-Schmidt chyba 100 komplet. Do nowych panewek obowiązkowo nowe śruby stopek korbowodów (polecam ASO bo tam są dość tanie (13PLN sztuka)). Drobna nasadka 10mm bodajże 30Nm plus 1/4 obrotu