Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] tylne zawieszenie, co naprawiać

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

[80 B4] tylne zawieszenie, co naprawiać

Post autor: MARTINO » 15 lis 2007, 17:22

Witam klubowiczów. Za tydzień chce się zabrać za robienie tylnego zawieszenia. Amorki są super, klocki hamulcowe, ale coś tak głucho łupnie jak wjadę w niewielka studzienkę. Wystarczy, że ta studzienka jest obniżona w stosunku do jezdni około 4 cm i bardzo łupnie ale tak głucho. jeśli macie jakieś propozycje lub własne doświadczenia proszę mi napisać co mam wymieniać i jakiej firmy najlepiej kupować, chodzi mi o to jakie sa najlepsze części i ile kosztują????????????????????

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 lis 2007, 17:46

Możesz sprawdzić tuleje na belce, bo w sumie nic wiecej tam nie ma za bardzo do łupania. Chociaż czasem jest tak że amor jest niby ok, na czepaczce ma dobre paramtry a bedzie stukał... firama czesci wg mnie oczywiście febie bilstein.

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 15 lis 2007, 17:53

ok dziekuje <ok>

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 17 lis 2007, 21:25

witam kolegę u mnie dokładnie to samo z tyłu głuche łUP przy większych nierównościach ...więc pod auto...prawa tuleja w belce tylnej do wymiany bo chyba więcej dziur od pobocza lewa jeszcze całkiem sztywna...kupiłem lamfordera (na allegro)za 53 zł za sztuke drogie ale niewarto tu oszczedzać przy okazji kupiłem też komplet 4 tulei do sanek wachacza przedniego bo jedna sie zerwała też lamfordera 15zł sztuka ...ale kupić to nie sztuka teraz zostało najgorsze wziąsć się za to i wymienić ...jak sobie przypomnę jak prawie 3 godziny wybijałem metalową pozostałość po tuleji metalowo gumowej w wachaczu w moim poprzednim aucie (ford fiesta) to mi się odechciewa ...wycinałem ją po kawałku przecinakiem ...masakra...mam nadzieję że w audi będzie lepiej

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 18 lis 2007, 00:12

W Audi bedzie to samo mysmy z bratem podgrzewali palnikiem gazowym tuleje metalowo-gumowe na wahaczach i jakos poszlo <ok> Najlepiej to miec specjalny sciagacz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 lis 2007, 10:11

witam spróbujcie dopasować sobie gwint do tych tulejek z podkładkami wypychając jedną tulejkę wciskać drugą może w ten sposób pójdzie ale będzie ciężko w B3 są małe tulejki i ten sposób okazał się dobry tylko teraz zauważyłem że w B4 tulejki mają rant no nic trzeba kombinować powodzenia

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 18 lis 2007, 16:03

a czy w tylnym zawieszeniu może być jeszcze coś poza tulejami belki czy może jest coś takiego jak gumy na saniach, bo się nie znam.........

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 18 lis 2007, 21:16

z tyłu w B 4 masz tylko dwie dośc duże tuleje metalowo gumowe w belce ...sanki są z przodu mają po dwie tuleje którymi są mocowane do nadwozia a do sanek mocowany jest wachacz też dwoma tulejami

Awatar użytkownika
flacór80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 21 wrz 2007, 19:41
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: flacór80 » 19 lis 2007, 13:47

MŁOT 5 KILOWY DOBRY PRZECINAK I WYJDZIE PRZYNAJMNIEJ W B3 TAK BYŁO A W B4 WIDZE ŻE JEST TROCHE INACZEJ ALE JESZCZE NIE ZMIENIAŁEM KOSZT TO PEWNIE Z 20ZŁ ZA JEDNĄ TULEJE 8-)

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 24 lis 2007, 20:00

Ja robiłem to w ten sposób, że wybiłem srodek tulei (poszło gładko bo w tym miejscu sie rozwaliła guma). potem delikatnie przeciąłem ta zewnetrzna tuleje tak zeby nie uszkodzic gniazda i wybilem ja z łatwoscia.
nowe tuleje wcisnąlem za pomocą utwardzanej śryby, nakrętki i kilku podkładek porządnych. szło cięzko ale dało rade :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 lis 2007, 23:32

Ja dzisiaj męczyłem się z tymi tulejami tylniej belki :-| 6 godzin nad tym siedziałem, ale udało się :mrgreen: Na początku rozwierciłem tą część gumową (w zasadzie tylko jedną stronę bo druga to wypadła bez mojej pomocy) i wyszła bez problemu. Więcej roboty to już było z tą metalową częścią. Najpierw ją naciąłem brzeszczotem a potem przecinak i do roboty.

Wciskałem je natomiast za pomocą długiej śruby i podkładek. Delikatnie też wysmarowałem olejem żeby lepiej szło. Przed rozpoczęciem roboty wrzuciłem tuleje do zamrażalki. Zawsze ciut ciut łatwiej będą wchodzić :mrgreen:

Teraz znów "dupkę" mam sztywną że ho ho :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl