[B4 ABK] Poprawne ustawienie programu (ACGasSynchro 9.3.0.1)
[B4 ABK] Poprawne ustawienie programu (ACGasSynchro 9.3.0.1)
Witam.
Dzisiaj po raz pierwszy podpiąłem się pod instalację LPG i co było do przewidzenia, pojawiły się problemy:
1.Ustawienia które dobrał program - nie wiem czy są właściwe (typ, rodzaj wtrysku, sygn. obr. itp.),
2. Obecnie występuje przekłamanie w pewnym zakresie obr./min.:
obrotomierz / program
1000 OK 1000
1400 1700
1800 2100
2000 2400
3000 3400
4000 OK 4000
5000 OK 5000
3.Czasy wtrysku PB/LPG nie zmieniają się gdy wkręcam auto na coraz wyższe obroty i wynoszą 1000 - 5000 obr./min. PB 1.5ms, LPG 3.0 ms.
4. Ciśnienie wynosi 1.15 na "luzie" i 1.07 przy 5000 obr./min. - to chyba OK.
Załączam fotki które wykonałem.
Na razie nic nie zmieniałem. Proszę o wskazówki.
Dzisiaj po raz pierwszy podpiąłem się pod instalację LPG i co było do przewidzenia, pojawiły się problemy:
1.Ustawienia które dobrał program - nie wiem czy są właściwe (typ, rodzaj wtrysku, sygn. obr. itp.),
2. Obecnie występuje przekłamanie w pewnym zakresie obr./min.:
obrotomierz / program
1000 OK 1000
1400 1700
1800 2100
2000 2400
3000 3400
4000 OK 4000
5000 OK 5000
3.Czasy wtrysku PB/LPG nie zmieniają się gdy wkręcam auto na coraz wyższe obroty i wynoszą 1000 - 5000 obr./min. PB 1.5ms, LPG 3.0 ms.
4. Ciśnienie wynosi 1.15 na "luzie" i 1.07 przy 5000 obr./min. - to chyba OK.
Załączam fotki które wykonałem.
Na razie nic nie zmieniałem. Proszę o wskazówki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Jest OK, choć to nie program dobiera ustawienia tylko monter.
2. To niemal standard że obrotomierz przekłamuje u mnie wygląda to tak:
<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/m4Rz5lPw9-E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
3. Też też ok, czas wtrysku jest zależny od obciążenia silnika a nie obrotów. Choć czas jest praktycznie taki sam przy obrotach biegu jałowego i wyższych to paliwa dostaje więcej bo czas jest pokazywany na jeden cykl pracy (przy fullgrupie na jeden cykl przypadają 2 czy 4 wtryski, 1 cykl pracy = dwa obroty wału). Gdy silnik pracuje na wyższych obrotach jest więcej cykli na sekundę więc pobiera więcej paliwa.
4. To ciśnienie przy 5krmp to na luzie sprawdzałeś? Przyspiesz na dwójce z wolnych obrotów do końca obrotomierza zapisz sobie oscyloskop, a później w pliku oscyloskopu zobacz jakie miałeś ciśnienie. Możesz też zrobić sprint od jedynki do odcinki a później szybko na dwójkę też do odcinki. Chociaż pracę na gazie masz do 6000 obr/min więc wyżej nie musisz kręcić.
Skasuj mapę benzyny, gazu, zrób przejazd przy około 2000-3000 obr na minutę aby zebrać punkty (na gazie i benzynie) to będzie można ocenić jak instalacja jest ustawiona. Podczas jazdy staraj się jak najdelikatniej obchodzić z pedałem gazu bo jak będziesz wachlował jak szalony to nie zbierzesz dużo albo zbierzesz sam gaz w podłodze i wolne obroty.
2. To niemal standard że obrotomierz przekłamuje u mnie wygląda to tak:
<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/m4Rz5lPw9-E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
3. Też też ok, czas wtrysku jest zależny od obciążenia silnika a nie obrotów. Choć czas jest praktycznie taki sam przy obrotach biegu jałowego i wyższych to paliwa dostaje więcej bo czas jest pokazywany na jeden cykl pracy (przy fullgrupie na jeden cykl przypadają 2 czy 4 wtryski, 1 cykl pracy = dwa obroty wału). Gdy silnik pracuje na wyższych obrotach jest więcej cykli na sekundę więc pobiera więcej paliwa.
4. To ciśnienie przy 5krmp to na luzie sprawdzałeś? Przyspiesz na dwójce z wolnych obrotów do końca obrotomierza zapisz sobie oscyloskop, a później w pliku oscyloskopu zobacz jakie miałeś ciśnienie. Możesz też zrobić sprint od jedynki do odcinki a później szybko na dwójkę też do odcinki. Chociaż pracę na gazie masz do 6000 obr/min więc wyżej nie musisz kręcić.
Skasuj mapę benzyny, gazu, zrób przejazd przy około 2000-3000 obr na minutę aby zebrać punkty (na gazie i benzynie) to będzie można ocenić jak instalacja jest ustawiona. Podczas jazdy staraj się jak najdelikatniej obchodzić z pedałem gazu bo jak będziesz wachlował jak szalony to nie zbierzesz dużo albo zbierzesz sam gaz w podłodze i wolne obroty.
[B4 ABK] Poprawne ustawienie programu (ACGasSynchro 9.3.0.1)
A więc tak. Ustawienia pkt.1 zostawiam takie jakie są. Co do autokalibracji to na razie się wstrzymam do rozwiązania innych problemów. Jeden z nich opisałem tutaj : https://audi80.pl/20-abk-lpg-niestab ... t84790.htm . Chodzi o podgrzewanie wtryskiwaczy które wypróbuje . Jest jeszcze opcja korekty gazu od temp. też do ustawienia i wypróbowania. Natomiast czy wie ktoś jak wygląda sprawa z opcją "zubożanie na zimnym silniku". Czy to dobrze działa?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Lepiej ustaw mnożnik ręcznie bo po użyciu autokalibracji przy ABK może być niż jest teraz. Po autokalibracji zazwyczaj wychodzi opadający mnożnik a u ciebie jest rosnący. Więc lepiej polegać na ręcznym ustawieniu.Grześ77 pisze:Co do autokalibracji to na razie się wstrzymam do rozwiązania innych problemów.
Opcja zubożenie zimny została dodane z powodu niektórych aut grupy vw w których na gazie po dodaniu gazu silnik się dławi. Ale jak dobrze pamiętam ta przypadłość dotyczy aut z okolic 2000 roku.
[B4 ABK] Poprawne ustawienie programu (ACGasSynchro 9.3.0.1)
Witam.
Od dwóch dni rozkminiam program i na razie to co dostrzegłem:
1. Po przejściu na LPG (30st.) lekko drży w autku co ustaje ze wzrostem temp.
2. Czas wtrysku w temp.30st. PB 2.5 ms. / PB na LPG waha się 2.8-3.1 ms., natomiast przy nagrzanym silniku 90 st.(red.84 st. a gaz 63 st.) PB 2.0 ms./PB na LPG waha się 1.8-1.5 ms.
Czyli rozumiem , że na zimnym przelewa a na ciepłym jest ubogo?
3.Sprawdziłem ciśnienie według wskazówki kolegi (1-bieg do odcinki dla mnie 6000 obr./min) i wyszło,że spada z początkowych 1,16 bara do 0.82 bara.
4.Jeżeli delikatnie obniżę mnożnik w 3 pierwszych punktach to drżenie przy przejściu nie występuje tylko nie wiem czy może tak być? Bo na zimnym czasy są równe PB/LPG natomiast na ciepłym silniku czasy PB na LPG są krótsze od PB.
Od dwóch dni rozkminiam program i na razie to co dostrzegłem:
1. Po przejściu na LPG (30st.) lekko drży w autku co ustaje ze wzrostem temp.
2. Czas wtrysku w temp.30st. PB 2.5 ms. / PB na LPG waha się 2.8-3.1 ms., natomiast przy nagrzanym silniku 90 st.(red.84 st. a gaz 63 st.) PB 2.0 ms./PB na LPG waha się 1.8-1.5 ms.
Czyli rozumiem , że na zimnym przelewa a na ciepłym jest ubogo?
3.Sprawdziłem ciśnienie według wskazówki kolegi (1-bieg do odcinki dla mnie 6000 obr./min) i wyszło,że spada z początkowych 1,16 bara do 0.82 bara.
4.Jeżeli delikatnie obniżę mnożnik w 3 pierwszych punktach to drżenie przy przejściu nie występuje tylko nie wiem czy może tak być? Bo na zimnym czasy są równe PB/LPG natomiast na ciepłym silniku czasy PB na LPG są krótsze od PB.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
2. Możesz pobawić się korektą od temperatury gazu, ustaw mniej więcej tak:
3. Trochę mocno pada ciśnienie wtrysku, ale czas wtrysku gazu nie jest jakiś mocno kosmiczny więc do spokojnej jazdy może zostać.
4.
Gdzie masz wsadzony czujnik temperatury gazu że aż takie temperatury (63°C) łapie? Chyba że długo stał w miejscu.
3. Trochę mocno pada ciśnienie wtrysku, ale czas wtrysku gazu nie jest jakiś mocno kosmiczny więc do spokojnej jazdy może zostać.
4.
Jak czasy pb na lpg są krótsze od czasów pb/pb to powinieneś jeszcze opuszczać mnożnik.Grześ77 pisze:Bo na zimnym czasy są równe PB/LPG natomiast na ciepłym silniku czasy PB na LPG są krótsze od PB.
Gdzie masz wsadzony czujnik temperatury gazu że aż takie temperatury (63°C) łapie? Chyba że długo stał w miejscu.
Dziękuje za odp.
Z tym czujnikiem temp. to nie wiem / nie widzę go fizycznie. Temp. gazu odczytałem z programu. Mam jeden czujnik temp. w reduktorze i to tyle. Bynajmniej nie wiem gdzie mogę go szukać. Na drodze do reduktora jest tylko filtr a następnie listwa wtryskowa.
Tak samo odnośnie sondy lambda, program pokazuje lambda 1 i 2 natomiast z tego co wiem to mam jedna sondę umieszczoną w kacie.
To jak to jest z tymi czasami? jak obniżę czas PB na LPG poniżej PB to nie będzie za ubogo? U mnie akurat chodzi w wolne obroty.
Jutro wypróbuje zasugerowane korekty od temp.
Z tym czujnikiem temp. to nie wiem / nie widzę go fizycznie. Temp. gazu odczytałem z programu. Mam jeden czujnik temp. w reduktorze i to tyle. Bynajmniej nie wiem gdzie mogę go szukać. Na drodze do reduktora jest tylko filtr a następnie listwa wtryskowa.
Tak samo odnośnie sondy lambda, program pokazuje lambda 1 i 2 natomiast z tego co wiem to mam jedna sondę umieszczoną w kacie.
To jak to jest z tymi czasami? jak obniżę czas PB na LPG poniżej PB to nie będzie za ubogo? U mnie akurat chodzi w wolne obroty.
Jutro wypróbuje zasugerowane korekty od temp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może masz w listwie wtryskowej ten czujnik temp. gazu? Albo w filtrze (mogic jety chyba miały takie filtry.
Zresztą po drodze z reduktora do listwy powinieneś mieć też wpięty czujnik ciśnienia gazu jeszcze.
Dwie sondy pokazuje bo sterownik ma taką funkcję i niema tu opcji ukrycia tego. Ty nawet nie masz podłączonej tej jednej sondy bo nie widać na twoich screenshotach bay pracowała.
Jak opuszczasz mnożnik przy pracy na gazie to czas wtrysku benzyny wzrośnie więc, pisałeś że masz niższe czasy pb/lpg niż pb/pb po rozgrzaniu więc w ten sposób je podniesiesz.
Czasy powinny być jak najbardziej zbliżone, ustaw aby było dobrze na rozgrzanym a na zimnym próbuj korektą od temperatury gazu. Małe odchyłki skorygowane zostaną na podstawie sygnału z sondy. Choć jeśli sonda jeszcze nie zacznie pracować (nie rozgrzana) to może wydawać się że jest dobrze ustawione.
Zresztą po drodze z reduktora do listwy powinieneś mieć też wpięty czujnik ciśnienia gazu jeszcze.
Dwie sondy pokazuje bo sterownik ma taką funkcję i niema tu opcji ukrycia tego. Ty nawet nie masz podłączonej tej jednej sondy bo nie widać na twoich screenshotach bay pracowała.
Jak opuszczasz mnożnik przy pracy na gazie to czas wtrysku benzyny wzrośnie więc, pisałeś że masz niższe czasy pb/lpg niż pb/pb po rozgrzaniu więc w ten sposób je podniesiesz.
Czasy powinny być jak najbardziej zbliżone, ustaw aby było dobrze na rozgrzanym a na zimnym próbuj korektą od temperatury gazu. Małe odchyłki skorygowane zostaną na podstawie sygnału z sondy. Choć jeśli sonda jeszcze nie zacznie pracować (nie rozgrzana) to może wydawać się że jest dobrze ustawione.
[B4 ABK] Poprawne ustawienie programu (ACGasSynchro 9.3.0.1)
Dziś sprawdziłem i po reduktorze jest filtr potem listwa wtryskowa i z drugiej strony listwy idzie cieńszym wężykiem na trójnik i do czujnika ciśnienia. A czujnika temp. gazu nie widzę chyba, że w listwie jest. Sprawdzę później bo tam sporo kabli i wtyczek jest. A wszystkie pomiary i fotki robię na postoju stąd takie temp.
Mapy nie ruszałem tylko dałem taką korektę po temp:
Po przejściu na gaz (temp.gazu 8 st.C) lekko drżał i tak mogłoby zostać tylko jak dałem obr. do 2500 i puściłem to zszedł do zera. I tak kilka razy (temp. gazu 8-15 st.C) do momentu osiągnięcia temp.gazu 15st.C. Od tej temp już nie gasł.
Mapy nie ruszałem tylko dałem taką korektę po temp:
Po przejściu na gaz (temp.gazu 8 st.C) lekko drżał i tak mogłoby zostać tylko jak dałem obr. do 2500 i puściłem to zszedł do zera. I tak kilka razy (temp. gazu 8-15 st.C) do momentu osiągnięcia temp.gazu 15st.C. Od tej temp już nie gasł.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 10:07 przez Grześ77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków