Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK] LPG STAG 4 późno przełącza na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

[b4 ABK] LPG STAG 4 późno przełącza na LPG

Post autor: piotr80b4 » 20 lis 2013, 09:32

Witam
Mój problem polega na późnym przełączaniu na LPG. Zaczęło się tak dziać od jakiegoś miesiąca. Termostat jest sprawny, parownik (TOMASETTO AT-09 ARTIC) jest wpięty między nagrzewnice, a chłodniczke oleju. Tęperatura przełączania ustawionajest na 27st.
Wcześniej przełączał się na LPG przy mrozie -15 po niecałym 1km, teraz gdy jest 5st, muszę przejechać ok 2,5 km. Przy niższych tęperaturach nawet 3,5km. :cry:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 lis 2013, 10:05

Zobacz czy czujnik temperatury nie oderwał się od parownika.
Jak nie to trzeba by zobaczyć w programie od gazu co się dzieje z temperaturą. Ewentualnie sprawdzić czy to reduktor nagrzewa tak powoli czy czujnik oszukuje.

Później temat przeniosę do innego działu.

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 20 lis 2013, 16:01

Czujnik jest dobrze wkręcony. Dodatkowo wkręciłem go na pastę termoprzewodzącą. W piątek będę miał dostęp do interfejsu. Według mnie reduktor nagrzewa się powoli. Tylko co morze być przyczyną wolnego nagrzewania?

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 20 lis 2013, 16:22

Hej, to że powoli się nagrzewa to albo termostat cały czas otwarty(piszesz że OK) albo, zapowietrzony układ chłodzenia.

Możesz też oszukać centralkę od gazu zwierają przewody które idą do czyjnika temp. na parowniku. wtedy powinien przełączyć się odrazu.

Oczywiście nie proponuję aby tak zostało ale to może coś wyjaśnić i będzie łatwiej znaleźć przyczynę.

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 20 lis 2013, 16:43

Termostat jest sprawny. Wymieniałem go 2 miesiące temu, teraz przy temperatuże 60st wąż na dole zimny, na górze gorący więc raczej termostat jest dobry. Drugi objaw jest taki, że po rozgrzaniu silnika(90st) praktycznie cały czas chodzi wentylator.
Układ odpowietrzałem za pomocą odpowietrznika na wężu od nagrzewnicy.
Po zwarciu przewodów przełącza odrazu

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 20 lis 2013, 18:05

proponuję jeszcze raz odpowietrzyć porzadnie układ na ciepłym i pracującym silniku.

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 27 lis 2013, 19:42

Układ jeszcze raz odpowietrzyłem, nawet wpiąłem reduktor szeregowo między chłodniczkę oleju a główny (gruby) wąż. Niestety nadal to samo :( Próg przełączania ustawiony na 27st.

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 27 lis 2013, 23:12

No to możesz tak zostawić albo zewrzeć czujnik i wtedy sam będziesz decydował kiedy można już przełączyć albo jedź do gazownika morze trzeba wymienić czujnik albo coś przestawić w sterowniku.

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 01 gru 2013, 15:26

a kabelek wchodzacy do czujnika ogladales? tam jest on zalany i lubi pęknąć

piotr80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:18

Post autor: piotr80b4 » 02 gru 2013, 00:04

Podłączyłem laptopa, czujnik jest sprawny, pokazuje tęperature taką, jaką ma silnik. Gaz ustawiłem, ale nadal póżno przełącza.
Silnik się bardzo długo nagrzewa, tylko co jest tego powodem?
Termostat na 99% sprawny tzn. przy 50st górny wąż gorący dolny zimny.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 gru 2013, 18:38

Sprawdź czy oba przewody od nagrzewnicy są gorące, być może masz zapowietrzony lub zapchana nagrzewnicę przez co jest słaby obieg cieczy i długo się nagrzewa reduktor. Sprawdź jeszcze na zimnym silniku jaką temp reduktora widzi LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl