Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0ABK 115KM] Falujące obroty na biegu jałowym. POMOCY!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

[B4 2.0ABK 115KM] Falujące obroty na biegu jałowym. POMOCY!

Post autor: gofer955 » 30 lis 2013, 18:39

Witam mam problem z moja bestią sprawa jest następująca po wymianie uszczelniaczy zaworów itd. mam problem z falującymi obrotami. Obroty faluja w przedziale 500-1100 nawet zdarzy sie ze auto zgasnie nie mam pojęcia co jest grane. Możliwe ze jakiś kabelek przetarło albo cos w tym stylu..?? PROSZE O POMOC!!!!!!
Ostatnio zmieniony 30 lis 2013, 18:48 przez gofer955, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2013, 18:42

gofer955, _uwaga


a na temat falowania obrotów w ABK jest tu masa tematów wystarczy poszukać :!:

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

Post autor: gofer955 » 30 lis 2013, 18:50

Ale nie mogłem znaleźć nic sensownego przecież nie będę kupował wszystkiego pokolei żeby zlikwidować wadę ;(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 lis 2013, 18:53

gofer955, ale ja Ci nie każe kupować wystarczy niektóre rzeczy posprawdzać najpierw.
http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 30 lis 2013, 19:23

gofer955, miales glowice zdejmowana do wymiany uszczelniaczy zaworowych?? bo ja tez mialem niedawno wymieniane ale bez sciagania glowicy i oleju przestal brac wreszcie :-D a co d ofalujacych obrotow to sie troche nawalczylem z tym dziadostwem i na koncy wymienilem przeplywke i po problemie a przeplywke od golfa dorwalem 2 litry 8 zaworkow tez :-)

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 01 gru 2013, 14:31

jesli na wolnych obrotach masz falowania to jest mnóstwo tematów o silniku krokowym za nie odpowiedzialnym.

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

Post autor: gofer955 » 01 gru 2013, 16:08

koziolmc60, nie ściągałem głowicy, sam robiłem to bo mam jako takie warunki:) tylko sobie dorobiłem klucz do napierania na sprężynę. Ale widzę poprawę wcześniej dosłownie aż olejem śmierdziało w środku auta a teraz jest ok. Tylko mam problem z tymi obrotami, zaraz jadę do znajomego na komputer może się cos dowiem...

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 01 gru 2013, 18:38

gofer955, u mnie to samo bylo jadla olej smierdzialo olejem jak tralala i jak sie w p...e dalo to kopcila a teraz juz ok. A co do obrotow to mi na VAG-u pokazywalo caly czas2 bledy a mianowicie blad czujnika temperatury zasysanego powietrza i blad potencjometra przeplywomierza. Ten czujnik jak wiadomo jest w przeplywce. Po wymianie przeplywki wszystko wrocilo do normy. Nie masz jakiegos kumpla co tez ma ABK-a? Bys podmienil na chwile przeplywke i bys zobaczyl czy jest poprawa czy dalej to samo.

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

Post autor: gofer955 » 02 gru 2013, 15:47

koziolmc60, Byłem na komputerze i te same błędy mi wyskoczyły ale znajomy mi skasował i dziś patrzyliśmy drugi raz czy są jakieś błędy ale nic nie było. Zaraz idę posprawdzam czy nie ma gdzieś przetartego kabelka albo cos w tym stylu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 gru 2013, 19:08

Dobrze by było oprócz sprawdzenia błędów zobaczyć co pokazuje przepływomierz. Przy 850-900obr/minute powinna być wartosc około 20%. Albo zabaczyc w ktorym miejscu jest suwak potencjometru przepływomierza.

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

Post autor: gofer955 » 02 gru 2013, 20:35

Własnie nie mogliśmy znaleźć odczytu wartości przepływomierza. A co do suwaka to znajdę gdzies jak on powinien być ustawiony??

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 02 gru 2013, 21:11

gofer955, no u mnie tez nie zawsze te bledy wyskakiwaly na przyklad pare razy tylko blad czujnika stukowego wyskakiwal ktory w koncu wymienilem. Ale co jakis czas pojawialy sie te 2 bledy wlasnie no i po wymianie przeplywki juz nie wyskakuja a auto chodzi normalnie. Sprawdz kable we wtyczce co do przeplywki dochodza moe tam cos sie przetarlo albo nie styka.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 gru 2013, 21:29

gofer955 pisze:A co do suwaka to znajdę gdzies jak on powinien być ustawiony??
Był kiedy film na yt ale już ktos go skasował: https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... htm#778639

Kiedy zmierze miernikiem w ABK które jest w rodzinie. Przepływomierz nie był rozbierany więc nie będę go otwierał tylko aby zajrzeć do srodka. A miernikiem maże sprawdzić praktycznie każdy.

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

Post autor: gofer955 » 03 gru 2013, 08:07

Wczoraj jeszcze postanowiłem zobaczyć jak wygląda przekaźnik nr30 i zdaje mi się ze ta płytka jest trochę przykopcona. Musze ja wymienić zamówię i zobaczę czy się poprawi. Aha i aldi, jakie powinna być wartości przepływomierz? Jaką rezystancje bo szukałem tabeli ale nie mogłem znaleźć. Jak wymiana przekaźnika nic nie pomoże to zabiorę się za rozebranie przepływomierza.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 gru 2013, 15:59

Jak będę miał czas to postaram się jutro to pomierzyć. Zwykle sprawdzam na vagu co się dzieje z przepływomierzem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl