Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT 90KM] Niska temperatura przy wymianie płynu chło

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
FastSmerf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:17

[B4 2.0 ABT 90KM] Niska temperatura przy wymianie płynu chło

Post autor: FastSmerf » 03 gru 2013, 17:58

Witam dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy wsyzstko pięknie odpowietrzyłem caly układ i problem wyglada tak ze przejechałem kilka kilometrów i dopiero po okolo 15 km złapał temperature (90 st). I wygladało to w taki sposób ze było lekko po za czerwnymi kreskami gdy nagle w szybkim tępie wzrosło do 90 st po czym gdy postawiłem go przeg garażem grzał sie jeszcze bardziej i ochładzał. Co może byc przyczyna ? Czy to normalne? Prosze o jakiekolwiek porady. Z gory dziekuje pozdrawiam

Edit. Wszystko zostało odpowiednio odpowietrzone. Silnik jak ztoi na wolnych obrotach ma 90 stopni ale podczas jady ni cholere nie osiagnie 90 ledwo powyżej 50 stopni. Co moze byc przyczyna. Przypominam ze auto jest w LPG i tak zaczelo sie dziac po wymianie plynu chlodniczego. Pozdrawiam i czekam na odp
Ostatnio zmieniony 03 gru 2013, 18:05 przez FastSmerf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 gru 2013, 18:01

FastSmerf, _uwaga

FastSmerf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:17

Post autor: FastSmerf » 03 gru 2013, 18:06

wybacz, poprawione. Powracamy do tematu. :)

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 05 gru 2013, 08:59

Z tego co wywnioskowałem to masz identyczne objawy jakie ja miałem tylko u mnie okazało się że układ był faktycznie zapowietrzony została nie duża bańka powietrza w okolicach czujnika , a wentylatory przy jakiej temp. się włączają???

ssmacio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 02 mar 2013, 11:29

Post autor: ssmacio » 05 gru 2013, 15:04

to coś podobnego jak u mnie, samochód na postoju, w korku złapie 90, a już podczas jazdy jest w granicach 70st
co ciekawe chłodnica jest zimna więc co, termostat wysiadł czy czujnik oszukuje? nie mam pojęcia..
kupiłem termo BEHR i mam zamiar go zainstalować, zobaczymy co będzie się dziać

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 gru 2013, 17:44

ssmacio pisze:a już podczas jazdy jest w granicach 70st
co ciekawe chłodnica jest zimna więc co, termostat wysiadł czy czujnik oszukuje?
to termostat raczej dobry trzeba by sprawdzić tylko czy przy tych 90 chłodnica i jej dolny wąż robią się ciepłe. Ja bym obstawiał w Twoim przypadku czujnik.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 gru 2013, 18:42

No cóż.

Jak robiłem swojego 1Z (pierścienie) silnik odpowietrzałem ponad godzinę i jakoś się udało niefachowo.

Bo fachowo jest od tego koreczek przy grodzi, którym wątpię by ktokolwiek odpowietrzał ale od tego on służy. To, że bąble nie lecą z zbiorniczka nie świadczy, że układ jest odpowietrzony.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 05 gru 2013, 20:58

ssmacio troche to dziwne że masz zimną chłodnice :?: :?: :?: w momencie kiedy woda w niej powinna być gorąca

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 gru 2013, 21:09

mały80 pisze:w momencie kiedy woda w niej powinna być gorąca
jeśli pokonuje krótkie odcinki to na blacie może mieć już 90 ale termostat się jeszcze nie otworzył. Kolega nie napisał jakie odcinki robi. To tylko moje przypuszczenia oczywiście. Albo termostat się zacina no ale wtedy tem powinna być wyższa no chyba że czujnik okłamuje.
Dobrze by było podpiąć pod vag'a i sprawdzić temperaturę z czujnika ecu.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 06 gru 2013, 09:15

to kiedy on ma się otwożyć jak bedzie 100 :mrgreen: może faktycznie niech zacznie od termostatu i czujnika temp. <mikolaj>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 gru 2013, 17:06

mały80 pisze:to kiedy on ma się otwożyć jak bedzie 100
nie, powinien się otworzyć przy 87 w teorii ale że czujniki nie są aż tak dokładne i mają kilku stopniową tolerancję przynajmniej z tego co ja zauważyłem. Na blacie będzie miał 90 ale faktycznie jest powiedzmy 85 i termostat się może jeszcze nie otworzyć.
To tak dla wyjaśnienia o co mi chodziło.

mały80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 10 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: mały80 » 06 gru 2013, 20:59

a widzisz ty to masz łeb nie od parady o tym marginesie nie dokładności nie pomyślałem a przecież to nie komputer żeby czujniki były tak dokładne <mikolaj> <mikolaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl